Endurance racer
Dat blijft een lastig dilemma. Je bent natuurlijk erg verwend als je een Dogma gewend bent.
Het gevaar van een verstandige keus is dat je achteraf niks met de fiets hebt en achteraf alsnog veel geld moet uitgeven aan iets anders. Maar als je prima met een Kiaro kunt leven heb je een hele hoop geld bespaard.
De TF 0 heeft vooral het voordeel dat je er niet stad en land voor hoeft af te rijden want er zijn meerdere dealers. Misschien verhoogt dat ook de kans op een betere onderhandelingspositie.
De Altum R is prachtig in het blauw maar onder de streep is het een Chinees frame en juist het made in USA is normaal gesproken de reden van de meerprijs bij Parlee. Ook het PF30 bracket is niet ideaal. Het systeem met verschillende topcaps is wel mooi.
Bij die foto van die C60 high in het Colnago topic vind ik die langere balhoofdbuis een beetje raar. Bij een kleinere maat wordt dat waarschijnlijk optisch nog extremer.
Het gevaar van een verstandige keus is dat je achteraf niks met de fiets hebt en achteraf alsnog veel geld moet uitgeven aan iets anders. Maar als je prima met een Kiaro kunt leven heb je een hele hoop geld bespaard.
De TF 0 heeft vooral het voordeel dat je er niet stad en land voor hoeft af te rijden want er zijn meerdere dealers. Misschien verhoogt dat ook de kans op een betere onderhandelingspositie.
De Altum R is prachtig in het blauw maar onder de streep is het een Chinees frame en juist het made in USA is normaal gesproken de reden van de meerprijs bij Parlee. Ook het PF30 bracket is niet ideaal. Het systeem met verschillende topcaps is wel mooi.
Bij die foto van die C60 high in het Colnago topic vind ik die langere balhoofdbuis een beetje raar. Bij een kleinere maat wordt dat waarschijnlijk optisch nog extremer.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
@ernie: waarom denk ji dat die TF0 past? Volgens mij is die toch te diep?
En PF30 is zeker niet perfect. Liefsr gewoon een ita/bsa bb, maar dat is bijna niet te krijgen. Praxis, Parlee en CK schijnen redelijk goede oplossingen te hebben.
@erik: maatframe, custom paint (want vind de standaardplaatjes niet echt fraai): dan wordt het ook >€4000.
En PF30 is zeker niet perfect. Liefsr gewoon een ita/bsa bb, maar dat is bijna niet te krijgen. Praxis, Parlee en CK schijnen redelijk goede oplossingen te hebben.
@erik: maatframe, custom paint (want vind de standaardplaatjes niet echt fraai): dan wordt het ook >€4000.
Less is bore
Aliena wel, Marte blijf je er een paar 100 onder. Die meerprijs voor maatwerk is nieuw, heb ik toen niet betaald, en lijkt me onderhandelbaar. Custom paint kost bij mijn weten niets extra, het schijnt alleen altijd hopen te zijn dat het frame er ook zo uit komt te zien als je bedacht had. Zoals Klamer zei: 'Het blijven Italianen..."
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En dan uitgaan van grofweg de Kiaro en de Parlee denk ik? Sportief gedrag, maar meer rechtop.
Fondriest dealer kom ik in De Lier regelmatig vlakbij, dus kan altijd eens serieus gaan babbelen.
En hoe zijn de levertijden van Casati en Fondriest? Het zijn en blijven italianen
Fondriest dealer kom ik in De Lier regelmatig vlakbij, dus kan altijd eens serieus gaan babbelen.
En hoe zijn de levertijden van Casati en Fondriest? Het zijn en blijven italianen
Less is bore
Je kunt uitgaan van jouw Dogma en precies 2cm bij de balhoofdbuis optellen*. Het effect is een stack van 585 en een reach van 383. Dan heb je met normale -6 graden stuurpen exact dezelfde houding als nu met 6 graden.daniel1975 schreef:En dan uitgaan van grofweg de Kiaro en de Parlee denk ik? Sportief gedrag, maar meer rechtop.
Fondriest dealer kom ik in De Lier regelmatig vlakbij, dus kan altijd eens serieus gaan babbelen.
*Van die andere frames weet ik geen vorklengte dus als die verschillen van de Dogma moet de balhoofdbuislengte daarop aangepast worden ik heb gerekend met 367mm en dat is de vorklengte van de F8 volgens mij. Dat kan dus nog wat afwijken bij een oude Dogma.
Voor bb drop ben ik uitgegaan van 73mm. Dat is een plausibele maat gezien de 72mm bij een f8 en het is de enige manier om de stack en reach exact goed te krijgen.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dan blijf ik uitkomen op :
http://www.simplon.com/produkte/roadbik ... #geometrie
http://www.colnago.com/c60/ (Onderaan, geometry, high)
En het maatwerk zoals op afgelopen paginas.
EDIT: vork gemeten, ca 37cm tot hart snelspanner dus de aanname van 36.7 zou best kloppen.
http://www.simplon.com/produkte/roadbik ... #geometrie
http://www.colnago.com/c60/ (Onderaan, geometry, high)
En het maatwerk zoals op afgelopen paginas.
EDIT: vork gemeten, ca 37cm tot hart snelspanner dus de aanname van 36.7 zou best kloppen.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dan moet er nog een fiets tussendoor, want ik ga echt geen 9 jaar op dezelfde fiets rijden
Less is bore
Die colnago mag je toch alleen berijden met bierbuik?daniel1975 schreef:Dan moet er nog een fiets tussendoor, want ik ga echt geen 9 jaar op dezelfde fiets rijden
Dan zul je die eerst aan moeten kweken, dus 9 jaar fietsen zit er sowieso niet in dan.