Als ik het goed zie (maar ik kan het mis hebben) laat hij het in het filmpje zien aan de hand van Ultegra R8050. Daar zitten wel knopjes bovenop de shifters.
Di2
Je kan gewoon instellen dat je met shifter knoppen de garmin/wahoo (via de f-dly) kan bedienen.
Dus je kan prima met de 6870 je garmin bedienen.
Alleen als je dan teruggaat naar semi of volledig handmatig schakelen kan je dus niet meer je voorblad schakelen.
Je kan wel een settingsbestand aanmaken, volgens mij komen daar ook button instellingen in te staan en dan kan je soort van snel omwisselen. (weet alleen niet zeker of settingsbestand ook via app kan)
Dus je kan prima met de 6870 je garmin bedienen.
Alleen als je dan teruggaat naar semi of volledig handmatig schakelen kan je dus niet meer je voorblad schakelen.
Je kan wel een settingsbestand aanmaken, volgens mij komen daar ook button instellingen in te staan en dan kan je soort van snel omwisselen. (weet alleen niet zeker of settingsbestand ook via app kan)
Snap de verwarring trouwens, in het begin kon je de shifterknoppen hier niet voor instellen.
En kon het alleen via de knopjes bovenop de shifters.
Je kan nu tot 4 channels instellen op welke knop dan ook. (wahoo doet alleen wat met channel 1 en 2 en daar kan je niet instellen wat hij ermee doet)
Knopjes bovenop de 8070 shifters zijn trouwens stuk beter dan de 9070.
Zelfs met winterhandschoenen te bedienen. (wat bij de 9070 niet lukt)
En kon het alleen via de knopjes bovenop de shifters.
Je kan nu tot 4 channels instellen op welke knop dan ook. (wahoo doet alleen wat met channel 1 en 2 en daar kan je niet instellen wat hij ermee doet)
Knopjes bovenop de 8070 shifters zijn trouwens stuk beter dan de 9070.
Zelfs met winterhandschoenen te bedienen. (wat bij de 9070 niet lukt)
Kijk dit is antwoord op eerste gedeelte van mijn vraagDDX schreef: ↑16 jan 2018 14:19
Alleen als je dan teruggaat naar semi of volledig handmatig schakelen kan je dus niet meer je voorblad schakelen.
Je kan wel een settingsbestand aanmaken, volgens mij komen daar ook button instellingen in te staan en dan kan je soort van snel omwisselen. (weet alleen niet zeker of settingsbestand ook via app kan)
Allard
MarkVeenstra schreef: ↑16 jan 2018 14:00 Een Di2 lekenvraag, stel je koopt een fiets met Ultegra Di2, en je monteert een lig/opzetstuurtje hierop. Kan je dan relatief eenvoudig op de uiteinde van je ligstuur knoppen monteren voor het schakelen? Waarbij je dan geen ingreep doet aan je shifters.
Zo ja, wat is daar voor nodig cq. hoe zou je dat moeten aanpakken?
Dat kan, makkelijkste is om een 5-poort junctionbox te kopen, dan je de extra shifters hierop aansluiten.
Goedkoopste is om de extra knoppen in de extra poort van de shifters te steken maar dan moet het stuurlint eraf.
Ik ging er van uit dat je de Ultegra R8000 serie had.beren040 schreef: ↑16 jan 2018 12:04 @nijkie de 6870 heeft geen knopje op de shifter, de bediening gaat via de hendels van de shifter.
Dat je die modus kiest via knopje laadpunt begrijp ik. Vraag is of de etube instellingen die je ingeeft alleen gelden voor gekozen modus(bij synchro linker shifter niet schakelen maar garmin bedienen bv) of voor alle modi. tweede vraag gaat inderdaad over type rit en of garmin de di2 instelling alleen koppelt aan dat type of voor alle typen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
thnks!TL@ schreef: ↑16 jan 2018 15:34MarkVeenstra schreef: ↑16 jan 2018 14:00 Een Di2 lekenvraag, stel je koopt een fiets met Ultegra Di2, en je monteert een lig/opzetstuurtje hierop. Kan je dan relatief eenvoudig op de uiteinde van je ligstuur knoppen monteren voor het schakelen? Waarbij je dan geen ingreep doet aan je shifters.
Zo ja, wat is daar voor nodig cq. hoe zou je dat moeten aanpakken?
Dat kan, makkelijkste is om een 5-poort junctionbox te kopen, dan je de extra shifters hierop aansluiten.
Goedkoopste is om de extra knoppen in de extra poort van de shifters te steken maar dan moet het stuurlint eraf.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Even een vraag; gisteren een Kuota Kryon 2018 Di2 (R8050) opgehaald. (Ik moet sowieso nog terug naar de FM (pedalen waren nog niet binnen, heb nu oude exemplaren er nog op) dus daar zal ik het ook vragen, maar wellicht is de oplossing eenvoudig en kan ik het zelf.)
Mijn probleem(pje) is dat als ik schakel op de grootste krans achter (30) na ongeveer 8 omwentelingen de ketting steevast teruggaat naar de 28 krans. Of ik nu vol synchroon schakel of voor op het grote blad, voor op het kleine blad. Telkens blijft de ketting maar enkele seconden op de 30. Iemand een idee?
Mijn probleem(pje) is dat als ik schakel op de grootste krans achter (30) na ongeveer 8 omwentelingen de ketting steevast teruggaat naar de 28 krans. Of ik nu vol synchroon schakel of voor op het grote blad, voor op het kleine blad. Telkens blijft de ketting maar enkele seconden op de 30. Iemand een idee?
Life behind bars
Om geen nieuw topic te maken voor een simpele vraag stel ik deze hier.
Ik heb een Di2 interne batterij en een S-Works carbon seatpost. Welke "tussenstukken" heb ik nodig om deze in de zadelpen te bevestigen? Ik geraak er niet meer aan uit.
Ik heb een Di2 interne batterij en een S-Works carbon seatpost. Welke "tussenstukken" heb ik nodig om deze in de zadelpen te bevestigen? Ik geraak er niet meer aan uit.
Bij mijn Di2 had ik voor onder de stuurpen een junctionbox met 3 kabelinputs, ze zijn er ook met 5, waarmee je dus makkelijk twee extra shift-inputs zou kunnen bijprikken denk ik. Maar heb mijn setup eigenlijk nooit meer veranderd na ik hem kocht, dus zou best kunnen dat ik ernaast zit