Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 jan 2017 10:44

Rit nummer 13 van deze vakantie, een relatief makkelijke etappe van 93 km. Volgens mijn kaart ook met het nodige klimwerk, in de praktijk zie ik daar weinig van. Slechts 300 hoogtemeters op de route van Kamphaeng Phet naar Tak. En ik begin goed geacclimatiseerd te raken. Ja, ik drink nog steeds heel veel en een deel van het water in mijn bidons gooi ik over mijn hoofd leeg. Toch betrap ik me op de gedachte dat het nog helemaal niet zo warm is vandaag, Een blik op de Garmin brengt me weer bij de les. 30,1C. En dat was om 11 uur. Later piekte het ding in de zon nog even de 38 aan :shock:

https://www.relive.cc/view/837879878
Live fast; die young. mijn blog

Corny121
Forum-lid

Corny121 20 jan 2017 14:43

In verband met ernstig tijdgebrek vandaag pas ritje twee van het jaar. Dan ook nog voor mijn late dienst, op het gemakje maar even een rondje van 42km gemaakt. Vanuit het Zoetermeerse via Zoeterwoude dorp en Zoeterwoude Rijndijk naar Boskoop, binnendoor naar Hazerswoude en via het Bentwoud weer terug. Was best fijn, maar conditioneel moet er wel weer gewerkt gaan worden.
#HoeMoeilijkKanHetZijn

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 20 jan 2017 16:20

Vandaag een vrije dag en dus ook maar even een stukje gefietst. Vanuit Purmerend 'stoplichtluw' naar Zaandijk en vandaar binnendoor naar Spijkerboor (dat rijmt ook nog trouwens, maar dat ter zijde). Via de kanaaldijk (NH-kanaal) weer terug naar Purmerend en daar nog een klein omweggetje via Kwadijk om uiteindelijk weer thuis te komen. Prima ritje van 45,6 km.https://www.strava.com/activities/838107365
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 20 jan 2017 17:07

Dat was ook mijn terrein vandaag.
Richting Hoorn via Alkmaar , Ursem, Avenhorn en Scharwoude, Oosthuizen, Purmerend , Spijkerboor (kanaal zuid), Krommenie, Uitgeest , totaal 71 km met een mooi wintertempo van 27,6 km/u.
U moet het maar geloven, geen Strava.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 20 jan 2017 17:09

Keezx schreef:Dat was ook mijn terrein vandaag.
Richting Hoorn via Alkmaar , Ursem, Avenhorn en Scharwoude, Oosthuizen, Purmerend , Spijkerboor (kanaal zuid), Krommenie, Uitgeest , totaal 71 km met een mooi wintertempo van 27,6 km/u.
U moet het maar geloven, geen Strava.
Misschien ben ik je aan de kanaalzijde wel tegengekomen ;)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 20 jan 2017 17:16

Niemand gezien aan de andere kant, behalve de vent die vanaf Oosthuizen aan mijn wiel meereed, hij ging kanaal noord en ik zuid, zuid moet je iets omrijden, maar bij de molen reed ik hem alweer voorbij.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 20 jan 2017 21:27

Na het "debacle" van afgelopen woensdag (binnen 3 uur terug door de koude) vanmorgen goed aangekleed op de MTB lekker bij Leersum/Amerongen gereden over de vaste routes.
De trails knetterhard ondergrond en hier en daar nog wat sneeuw en ijs. Vooral op Amerongen, dus beetje oppassen.
Begon in ieder geval om 08:30u met -7 en eindigde dik 5:30u later met +3,5 graad, maar koud gehad? Nee, totaal niet vandaag.
Onderweg extreem rustig en de eerste 60 km geen andere MTB'er gezien en totaal score was 4 andere rijders. In dat opzicht nog steeds lekker die 4-daagse werkweek.
In ieder geval toch weer 103 km / 1.100 hm in de knip en meer dan voldaan gevoel.

Afbeelding
Afbeelding

https://www.strava.com/activities/838109471
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 20 jan 2017 21:58

Ik "mag" morgen weer die kant op. Zin in! Is die omleiding op Amerongen nog van kracht?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Bredalp
Forum-lid

Bredalp 21 jan 2017 04:54

Mooie plaatjes Fred, ;-).

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 21 jan 2017 07:31

@ 53x11: geniet er van, ligt er super bij. Fiets blijft schoon. :mrgreen:
Er zijn nu 2 omleidingen op Amerongen, maar beide met hele grote borden aangegeven. Kan niet missen.
@ Bredalp: dank je, maar met zo'n omgeving geen probleem.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 21 jan 2017 11:11

Etappe nummer 14, een zware dag

Verslag van mijn blog geplukt:
Het is maar goed dat het hier zo mooi is, anders was er echt niks aan geweest. Deze uitspraak deed ik ooit in Italië tijdens een vakantie van Cycletours. Ad, de reisleider, keek me verbaasd aan. Ik keek hem verbaasd aan. Hij had net een wortel uit het land van de boer getrokken en stond deze nu met water af te spoelen.
"Die ene wortel zal die echt niet missen hoor. Maar hoezo is het maar zo goed dat het hier zo mooi is?"
"Het is puf warm en die slopende klim net was niet grappig. Twee kilometer aan tien procent en van die steile scherpe haarspeldbochten. Als het landschap dan ook nog eens het aankijken niet waard zou zijn, dan was dit allesbehalve leuk"
Ad lachte en at zijn wortel veder op. Daarna pluk hij en nieuwe uit de grond.

De uitspraak dat het maar goed is dat hier zo mooi is omdat het anders alleen maar vervelend is, ben ik blijven hanteren. Vandaag was weer zo'n dag. Ik heb niet ver gefietst, ik heb ook geen extreme aantal hoogtemeters overwonnen. En toch ben ik gesloopt. 116 kilometer en 350 hoogtemeters, niet iets wat nu echt indruk maakt. De vermoeienissen zitten hem vandaag in de wind en het soms hopeloze asfalt. Plus het feit dan het warm is, puf warm. Ik kan redelijk goed tegen warmte maar als ik hier s middags in de zon loop, kan ik me nauwelijks voorstellen dat ik met deze warmte kan fietsen. Het is hier 's middags 33 graden in de zon. Ik noem dat niet-in-de-zon-kunnen-staan warm. Maar ik fiets er wel in. En dat over stuiter asfalt. De doorgaande route van Tak naar het noorden toe is geen prettige fiets route dus ik volg de kleinere wegen door het dal. Het die zijn slecht, soms super slecht. Qua wegdek lijkt dit nog het meest op het patch werk reparatie asfalt dat ik in het zuiden van Italië trof. Wat klodders nieuw asfalt in de gaten en kuilen smijten, laten drogen en klaar is Klara. Het gevolg is een onsamenhangend wasbord van kuilen en bulten. Andere stukken lijken meer op asfalt uit de Waalse Ardennen. België is ook zo'n derde wereldland als we het over weg onderhoud gaan hebben. Ook hier liggen de wegen er kapot gereden bij en ze liggen al heel lang te wachten op nieuw wegdek.

Maar ik wordt vooral moe van de constant aanwezige tegenwind plus het feit dat het heel vaak vals plat omhoog loopt. Wind zuigt energie uit me weg. Ik heb ooit de vraag op een forum voorbij zien komen welk malheur het ergst is. De vraag was of twee weken in de regen fietsen of twee weken met wind tegen. Het is allebei niks. Na twee weken regen is er niks meer droog en warm. Alles is nat en koud. Na twee weken wind tegen is er nergens meer puf aanwezig je lichaam en zit je zielloos en ontredderd in een bushokje uit te puffen. En uit te puffen en uit te puffen terwijl je blik op oneindig naar de horizon tuurt.

Daarom is maar zo goed dat de route zo mooi is. Weinig verkeer, genoeg dorpjes onderweg, wat vriendelijke Thai die me toelachen. Op de achtergrond zie ik berg massieven liggen en naarmate de route vordert worden ze hoger en hoger. Het is warm maar er is genoeg bevoorrading en voldoende restaurantjes onderweg . Het uitzicht over de rijstvelden waar soms iemand aan het werk is, is rustgevend. Als ik in Thoen bij een van de weinige hotels sta, blijkt deze vol te zitten. Ik kijk heel hulpeloos, bedroefd en teleurgesteld de receptioniste aan. Ik ben doodop, zeg ik; heb je echt geen kamer meer vrij? Ze lacht me met Thaise vriendelijkheid weg, helpen kan ze me niet, lachen kan altijd nog wel. Bij het tweede hotel is er nog wel plek. Ik check in en ga op bed liggen. Oef nogal hard maar ik slaap vanavond toch wel.

Plus filmpje:
https://www.relive.cc/view/838824752
Live fast; die young. mijn blog

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 21 jan 2017 13:31

Mooi verslag.

Warmte kan slopend zijn inderdaad, maar je moet maar zo denken, wij fietsen hier inmiddels al weer een hele week met temperaturen onder de nul graden.

Ik kan eigenlijk wel weer wat warm weer gebruiken.

Veel plezier in ieder geval de komende dagen. Hoe lang "mag" je nog?

Plaats reactie