Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

BigRingVR - real life video training

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 22 nov 2017 14:44

Rootland schreef: 22 nov 2017 14:03 Een tip wat betreft een account aanmaken voor BigRingVR: gebruik geen Safari (als je apple gebruikt), die toont het registratie veld niet goed ;) Verder gewoon BigRingVR openen, een rit uitzoeken, en gaan. Werkt super simpel. Als je geen snel internet hebt dan kun je wellicht van te voren de rit 'downloaden' maar gezien de internet snelheden tegenwoordig kan je dat waarschijnlijk overslaan.
Bedankt voor de tip. Internet zou geen probleem moeten zijn. Middelste paketje van Ziggo (gokje) en bedrade aansluiting op zolder. :winkthumb:
Dan gaan we het vanavond meemaken.

Nog iemand een tip qua berg, het is afgezaagd om de "oerhollandse" alp d huez te nemen. Dus iets vergelijkbaars met wellicht max % van 8?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27994
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 nov 2017 15:28

Furkaspass is niet al te zwaar en ongeveer net zo lang. Prachtige beelden ook. Télégraphe is ook goed te doen.

Gisteren nog de Galibier gedaan. Had een slechte dag, en dan is 16,5 km best lang ;)

Gebruikersavatar
johan d
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 22 apr 2017 21:10

Gebruikersavatar johan d 22 nov 2017 15:37

Is dat ook niet snel saai? uurtje op asfalt in beeld staren?

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1532
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 22 nov 2017 15:51

Dat ligt denk ik een beetje aan de omgeving. Ik ben naar een gletsjer in Noorwegen toegefietst. Dat was een schitterende omgeving, zo mooi dat ik hem ook wel eens in het echt zou willen doen. En gisteren heb ik een Spaans bergje beklommen dat ik in het echt al een keer of 20 heb gedaan. Dan ik het toch leuk om de beelden te vergelijken met de realiteit. Ik herkende zelfs de twee drempels en wist waar het pittig zou gaan worden. Op de trainer en voor een tv kwam het gevoel (in ieder geval in mijn benen) aardig overeen met de realiteit.
Ik kan me ook voorstellen dat je in het kader van de 'voorpret' alvast wat colletjes gaat rijden die je komende zomer 'live' gaat doen.

Ik vind het in ieder geval een leuke app, met prima kwaliteit video's. Maar ook ik zou wel wat langere vlakke ritten willen zien. En hoewel ik mezelf hier straks geen abonnement op zie nemen, zou ik iets als een strippenkaart best overwegen.
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27994
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 nov 2017 16:19

johan d schreef: 22 nov 2017 15:37 Is dat ook niet snel saai? uurtje op asfalt in beeld staren?
Dat is persoonlijk denk ik. Als ik 3x per week indoor train dan pak ik meestal 2x Trainerroad en 1x Big Ring. Dan vind ik Big Ring zeker niet saai. Zou je het 3x doen wordt het misschien wel wat saai.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 22 nov 2017 21:16

Allereerst, wat een gaaf programma en heel erg uitgebreid ook. Het is/was inderdaad plug and play. Elite direto San, Garmin hrm meter om, laptop aan, registreren inloggen en gaan.
Het rijden zelf zag en voelde erg waarheidsgetrouw aan. Volgens mij al eerder genoemd, maar wat het voor mij nog mooier zou maken:
Kaartje in scherm waar je je bevind op berg, ik mis een warming up, het was deze keer laden, starten, rustig aan en opnieuw beginnen na +/- 10 minuten. :-).
Daarna zou ik het persoonlijk wel fijn vinden om nog te kunnen zien hoeveel meter ik heb geklommen en wellicht wat meer keuze mogelijkheden in de HUD. Ik denk dan aan, %ftp, %fthr, of zone aanduiding.
Wat ik erg mooi vind is de kwaliteit van de opname (furka op aanraden van Havana). Daarnaast heb ik nog nooit zo gemakkelijk anderen ingehaald :-).
Last but not least, ik zou de integratie van een muziekje (misschien via internet radio) ook wel prettig vinden. Nu maar iets op mobiel aangezet, maar via de tv/hcs was dat beter geluid geweest.
Al met al wel een hele leuke ervaring, ik zie mee dit wel vaker gebruiken, vooral als voorbereiding/verkenning fietsweek in hooggebergte...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27994
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 nov 2017 14:38

ibooij schreef: 30 okt 2017 08:59 @havana, we gebruiken gewoon de vermogenswaarden die door de verschillende apparaten gestuurd worden, dus het is vreemd als waarden afwijken.

Zou je een (kort, hoeft maar een minuutje ofzo) ritje kunnen doen en vervolgens bigringvr.log en ant.log uit C:\Users\<USERNAME>\Documents\Big-Ring (windows) of /Users/<USERNAME>/Documents/Big-Ring/ (OS X) kunnen sturen naar ilja.booij@bigringvr.com?
Dan kan ik even kijken welke waarden door welke apparaten gestuurd worden en waarom er dus waarden afwijken van wat je verwacht.

Wat betreft het kaartje met positie van de rijder (en eventueel van tegenstanders als je die gekozen hebt): Dat gaat komen, maar staat nu nog niet bovenaan het lijstje.

Dank!
Ik heb nog eens een test gedaan en het blijkt toch aan de verschillen tussen mijn Quarq en mijn Neo te liggen. De Wahoo pakt de data van de Quarq en Big Ring pakt de Neo. Als ik de Quarq verwijder van de Wahoo dan zijn de waardes precies gelijk.

De volgende stap is uitzoeken of dit aan mijn Quarq ligt of aan de Neo. Ik heb toevallig nóg een Quarq, dus binnenkort ga ik testen of het verschil hiermee ook optreedt.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 23 nov 2017 15:33

@havana Dank voor het uitzoeken! ik gebruik altijd zelf de vermogenswaarden van mijn P2M, niet die van de Elite Real Turbo Muin B+, aangezien Muin op lage vermogens onderschat en op hogere vermogens overschat (bij mij in ieder geval). Je zou BigRingVR dus ook zo kunnen instellen dat ie de Quarq gebruikt als bron van vermogenswaarden.

Het verschil tussen de Quarq en de Neo kan ik je niet mee helpen, dat mag je zelf uitzoeken ;)

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 23 nov 2017 20:30

We zijn nog maar eens aan het overleggen over het subscription model. Sowieso gaan we een maandelijks abonnement aanbieden, maar het "Strippenkaart" idee is iets dat we niet willen negeren.

Als je een rit doet van drie kwartier of een uur kost dat 1 "strip". Echter, als je een warming up doet op een ander parcours, dan wil je niet dat die 5 a 10 minuten een strip kosten natuurlijk. Aan de andere kant, wij willen dan weer niet dat een ieder gewoon maar korte ritjes kan gaan maken zonder te betalen. We willen dus het aantal korte, onbetaalde, ritjes tot bijvoorbeeld 2 beperken. Als je dan een gewone, betaalde rit doet, dan zetten we die teller weer op nul, zodat je een cooling down kunt doen en volgende keer een warming up.
Ook willen we alleen aanbieden dat je zo'n korte rit kunt maken als je daadwerkelijk nog minstens 1 "strip" hebt.

Wat vinden jullie van dat idee en die beperking? Hebben jullie nog andere ideeën hierover die we moeten overwegen?

Dank alvast voor jullie reacties!

erikkie39
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 dec 2016 14:29

erikkie39 23 nov 2017 22:18

ibooij schreef: 23 nov 2017 20:30 We zijn nog maar eens aan het overleggen over het subscription model. Sowieso gaan we een maandelijks abonnement aanbieden, maar het "Strippenkaart" idee is iets dat we niet willen negeren.

Als je een rit doet van drie kwartier of een uur kost dat 1 "strip". Echter, als je een warming up doet op een ander parcours, dan wil je niet dat die 5 a 10 minuten een strip kosten natuurlijk. Aan de andere kant, wij willen dan weer niet dat een ieder gewoon maar korte ritjes kan gaan maken zonder te betalen. We willen dus het aantal korte, onbetaalde, ritjes tot bijvoorbeeld 2 beperken. Als je dan een gewone, betaalde rit doet, dan zetten we die teller weer op nul, zodat je een cooling down kunt doen en volgende keer een warming up.
Ook willen we alleen aanbieden dat je zo'n korte rit kunt maken als je daadwerkelijk nog minstens 1 "strip" hebt.

Wat vinden jullie van dat idee en die beperking? Hebben jullie nog andere ideeën hierover die we moeten overwegen?

Dank alvast voor jullie reacties!
Ik denk dat dit heel lastig is, hoe gecompliceerder hoe minder aantrekkelijk...

Is het geen optie om bij het starten van de rit, wel alle meters (power, HR) te laten lopen met een weerstand van 0% helling, maar nog niet de interactieve film zelf? Dan kun je je net zo warm trappen als je zelf wilt, en zodra je met de klim wilt starten druk je op 'play' en begint de interactieve rit. Zelfde idee voor na de rit: Film blijft op laatste frame staan, weerstand op 0% en meters lopen door voor cooling down tot je cool genoeg bent. Dit kun je dan gewoon voor 1 strip doen.

Het lijkt me dat dit qua programmeren haalbaar moet zijn, dus wellicht een optie?
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

erikkie39
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 dec 2016 14:29

erikkie39 23 nov 2017 22:23

En nog een idee: 1 minder populaire, minder uitdagende rit gratis blijven aanbieden, zodat mensen gratis kunnen zien hoe goed de software werkt als teaser. Dan worden ze daar enthousiast van, en gaan ze eerder geld uitgeven voor de leukere ritten.
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

Gebruikersavatar
nielsh
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 20 apr 2010 11:59
Locatie: Nieuwegein

Gebruikersavatar nielsh 23 nov 2017 23:18

Een systeem als "pay per view" betalen per keer dat je wil gebruiken.
Gek van de weg, de MTB en het gravel

Plaats reactie