Nieuwe look forum
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hoef ik niet, blijf ingelogd (iphone 6).
Less is bore
Is bij mij niet zo. De achtergrond van alle berichten is volledig wit en zonder een (zichtbare) omkadering.
Ik moet nog even wennen, maar dat is logisch wanneer alles anders is. Vind het wel verfrissend en lekker rustig qua kleuren. Hier een paar puntjes die mij opvielen. Heb niet dit hele topic doorgespit, maar alleen het topic "Lijstje met verbeterpunten nieuwe layout"
- Heb het zo nu en dan moeilijk met het contrast, mag mijn inziens wel wat sterker.
- Breadcrumbs van de forums staan nu alleen bovenaan. Dus als ik een topic gelezen heb moet ik eerst weer naar boven om ergens anders naartoe te gaan.
- De margin tussen quote en eigen tekst is erg krap, daar mag wel wat meer ruimte tussen zitten. Vooral als je meerdere quotes op elkaar hebt lijkt de tekst erg onoverzichtelijk/rommelig.
- Persoonlijk vind ik lettergrootte wat aan de kleine kant. De trend online is dat iedereen steeds groter gaat (afhankelijk van device, desktop bijv richting de 20px of groter), maar hier lijkt het bijna kleiner te zijn geworden.
Het lukt mij nog steeds niet om in te loggen op de Iphone, terwijl het op de Ipad wel gewoon werkt. Probleemomschrijving "zie boven".Hanz Bé schreef: ↑16 mei 2017 12:50 Ik zit nu in de volgende situatie: gisteravond werkte het forum op mijn ipad en op mijn iphone prima. Beide met nieuwste software.
Vandaag werkt de site wel gewoon op de ipad, maar op de iphone (SE) ben ik schijnbaar uitgelogd. Bij iedere poging opnieuw in te loggen, krijg ik de melding "ongeldige gebruikersnaam of emailadres.... Zelfde gegevens als op mijn ipad neem ik aan. Tips?
Iemand een idee/tips?
Ik werk al 16 jaar met gebruikersgroepen van webapplicaties en iedere blij maken.
Toch zijn er wel wat basale dingen waar winst gemaakt kan worden.
Een voorbeeld:
Het menu (met puntjes aangeduid) per post bevat 2 keuzes: melden en citeren
De volgorde suggereert dat er meer gemeld moet worden dan geciteerd.
Als het maar om twee keuze's gaat is het beter (scheelt 1 muisklik) deze direct te presenteren. Daar is in dit geval ook ruimte voor.
Op deze manier mag er naar het geheel nog wel eens gekeken worden.
Dat neemt niet weg dat ik de boodschap naar de markt echt veel beter vind en het gewoon goed is om zo nu en dan het anders te doen. Kleuren vind ik persoonlijk ook wat zakelijk. Maar ja ik verbaas me er dan ook dagelijks over dat half sportief Nederland in het volledig saaie zwart fiets. We zijn nu eenmaal ook een wat kleurloos volkje
Toch zijn er wel wat basale dingen waar winst gemaakt kan worden.
Een voorbeeld:
Het menu (met puntjes aangeduid) per post bevat 2 keuzes: melden en citeren
De volgorde suggereert dat er meer gemeld moet worden dan geciteerd.
Als het maar om twee keuze's gaat is het beter (scheelt 1 muisklik) deze direct te presenteren. Daar is in dit geval ook ruimte voor.
Op deze manier mag er naar het geheel nog wel eens gekeken worden.
Dat neemt niet weg dat ik de boodschap naar de markt echt veel beter vind en het gewoon goed is om zo nu en dan het anders te doen. Kleuren vind ik persoonlijk ook wat zakelijk. Maar ja ik verbaas me er dan ook dagelijks over dat half sportief Nederland in het volledig saaie zwart fiets. We zijn nu eenmaal ook een wat kleurloos volkje
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tegenwoordig MAT zwart Gerard, das nog erger
Less is bore
- alliance_0
- Forum-lid
- daniel1975
- Forum-lid HC
En hier nu een mooi voorbeeld van de onoverzichtelijkheid van het quoten.alliance_0 schreef: ↑18 mei 2017 10:14Dan zou ik eens naar de instellingen van je monitor kijken. Ik denk dat er het nodige aangepast moet worden aan de kleur/contrast instellingen.
Is dat niet simpelweg een instelling in de forumsoftware om daar iets meer onderscheid in te maken?
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Het was ook maar een vraag
Weet niet of iemand het al geprobeerd had, maar als je zelf een regel open laat onder een quote corrigeert de software het weer naar de huidige format zodra je op bevestig drukt.
Beetje ironische conclusie mijnerzijds: de opzet was waarschijnlijk om beter te presteren op telefoons etc (denk ik), maar ik vind vooral de weergave op de laptop fors verbetert.
Weet niet of iemand het al geprobeerd had, maar als je zelf een regel open laat onder een quote corrigeert de software het weer naar de huidige format zodra je op bevestig drukt.
Beetje ironische conclusie mijnerzijds: de opzet was waarschijnlijk om beter te presteren op telefoons etc (denk ik), maar ik vind vooral de weergave op de laptop fors verbetert.
Less is bore