Garmin Edge Explore
Iemand nog problemen met bluetooth verbinding met de smartphone?
M'n nieuwe telefoon (een XiaomiA2 lite, fijne telefoon trouwens) werkt met alle bluetooth speakers die ik heb perfect; Alleen bij de Garmin verliest hij elke 2 minuten de connectie (tuut) om dan 5 seconden later wel weer verbonden te zijn (tuut tuut).
Dat constant getuut werkt op m'n zenuwen
Ik zet de bluetooth op de phone uit.
Het nadeel is dan weer dat ik niet merk als ik telefoon krijg. Op zich geen drama.
M'n nieuwe telefoon (een XiaomiA2 lite, fijne telefoon trouwens) werkt met alle bluetooth speakers die ik heb perfect; Alleen bij de Garmin verliest hij elke 2 minuten de connectie (tuut) om dan 5 seconden later wel weer verbonden te zijn (tuut tuut).
Dat constant getuut werkt op m'n zenuwen
Ik zet de bluetooth op de phone uit.
Het nadeel is dan weer dat ik niet merk als ik telefoon krijg. Op zich geen drama.
Ik heb hetzelfde probleem als Von Miles: mijn toestel is (Edge Explore) is nieuw gekocht bij mijn fietsboer. Thuisgekomen heb ik de batterijen volledig opgeladen en dan aan de laptop (Mac - Mojave) gehangen en Garmin Express opgestart. Er was een grote update die moest doorgevoerd worden, dus deze laten doorgaan. Als ik dan Garmin BaseCamp open merk ik dat alleen de kaart van Duitsland gedetailleerd lijkt: Benelux en Frankrijk is gewoon een niet gedetailleerde kaart. Normaal gezien zou dat heel Europa gedetailleerd en routeerbaar moeten zijn. Ja toch? Ik heb ondertussen diverse emails gepleegd met de Garmin Supportdienst maar...... het duurt telkens minstens twee tot drie dagen eer ze een antwoord sturen. Hieruit blijkt dan dat ze mijn email zelfs niet gelezen hebben. 1 van de hun antwoorden was: "welke SDkaart gebruikt u" nou moe! Ik heb dan al mijn geduld bij elkaar geraapt om die mens uit te leggen dat ik in dat model geen SDkaart kan stoppen. Er zou toch mogen verwacht worden dat ze hun eigen produkten een beetje kennen. Het is gewoon duidelijk dat die detailkaart er niet in zit. Maar ik heb het wel gekocht als zou het er moeten inzitten en van de zijde van Garmin doet men alsof ik Chinees spreek. Weet iemand hoe ik er een detail fietskaart in krijg? Ik kan er voor €40,00 eentje kopen bij Garmin natuurlijk maar dat vind ik een beetje grof. (Ik ben er nog altijd van overtuigd dat hun grote update hier voor iets tussenzit.) Ik heb ondertussen alle resets uitgevoerd, ook al diverse malen de kaart hernieuwd en terug gesynchroniseerd, Maar geen avance. Arme Garmin, arme Ik.
Kijk eens op het garmin forum. Lijkt een probleem met garmin express te zijn. De map bestaat uit twee bestanden en er wordt slechts 1 gedownload tijdens de update. Probeer de laatste versie van express eens en doe de update opnieuw.
Dat heb ik al gedaan. De detailmap van Benelux en Frankrijk zit er niet (meer) in. Ik heb ze er niet uitgedaan natuurlijk, ik zou trouwens niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Maar ik zou ze er wel graag terug inhebben natuurlijk. Het zou GARMIN best mogen interesseren want het is ofwel een bug ergens in hun systeem of iets dat gebeurt is tijdens de meest recente update.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Je zou dit nog kunnen proberen: zet je toestel terug op fabrieksinstellingen en doe dan de update opnieuw.Bogatyr schreef: ↑01 aug 2019 14:01 Dat heb ik al gedaan. De detailmap van Benelux en Frankrijk zit er niet (meer) in. Ik heb ze er niet uitgedaan natuurlijk, ik zou trouwens niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Maar ik zou ze er wel graag terug inhebben natuurlijk. Het zou GARMIN best mogen interesseren want het is ofwel een bug ergens in hun systeem of iets dat gebeurt is tijdens de meest recente update.
In tussentijd tot de volgende update zou je ook "openfietsmap" kunnen installeren.
Deze map/kaart bestaat zowel voor Benelux als gans Europa.
En deze kaarten werken ook perfect, sommigen op dit forum gooien de Garmin kaarten er zelfs af en gebruiken enkel nog de kaarten van Openfietsmap.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
En ook niet te vergeten: het onovertroffen gebruiksgemak van de Garmin hard- en software!
Ik heb de hele doos terug binnengebracht naar de fietswinkel. Ze gaan alles terugsturen naar Garmin. Ondertussen zit ik zonder natuurlijk. De Garmin support is zonder meer teleurstellend, of beter onbestaand. Volgende zal geen Garmin meer zijn.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Jij hebt waarschijnlijk een maandagmodel.
Weet dat er bij alle merken wel probleemgevallen zijn.
Ik heb mijn laatste 3 Garmins (Edge 800-1000-1030) gekocht bij Futurum, telkens met de uitgebreide garantie.
Als je dan een probleem hebt heb je soms in dezelfde week al een ander toestel.
Probleem met de 800 na 3 (of was het 4) jaar als met de 1000 na 59 maanden perfect opgelost door Futurum.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 25 dec 2018 09:54
Iemand een idee hoe ik mijn VO2 kan laten berekenen met mijn Garmin Edge Explore of mijn Garmin Fenix 5?
Ik zou dit graag willen meten met fietsen.
Ik zou dit graag willen meten met fietsen.
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Bij de Edge expore kan je geen VO2 laten berekenen. En hoe het bij de Fenix 5 moet staat natuurlijk gewoon in de handleiding.
Heb beide apparaten niet maar met een zoekopdracht in google duurde het slechts een paar seconden aleer ik het antwoord had.
Heb beide apparaten niet maar met een zoekopdracht in google duurde het slechts een paar seconden aleer ik het antwoord had.