Wielerseizoen 2019
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Het is iets genuanceerder. Er zijn zeker meer dan 30 junioren belofte geworden. Maar misschien maar 30 naar ploegen op een 'hoog' niveau met een organisatie sterk genoeg opdat de renners kunnen doorgroeien (of die aan grotere wedstrijden deelnemen). Of ook er zijn vermoedelijk maar één 30tal junioren die de zwaardere koersen goed uitrijden (bij de klimwedstrijden in België komt laar 1/3 aan).
Zelf heb ik ook gezien vorig jaar dat er bij de 2de jaars junioren een zware selectie gebeurt. Jongens die als eerste jaars moeite hebben met volgen en als 2de jaars merken dat het niet beter gaat verliezen in de loop van het jaar de moed. Als je niet het plezier hebt van uit te rijden -als dat al lukt vind ik dat knap, dan kan ik me idd voorstellen dat je de opoffering niet volhoudt (eens uitgaan en je rijdt drie weken slecht...).
Zo denk ik dat er hier van de 8 2de jaars in de ploeg er maar 3 belofte geworden. De rest stopte in de loop van het jaar.
Walter
Walter ik heb het even over de Nederlandse renners.
Belofte bij een beetje fatsoenlijke ploeg is nog niet zo makkelijk, uiteraard kan je aanmelden bij een club en club competitie rijden maar dat is het eigenlijk net niet. Wil niet zeggen dat dat soms is een lang niet zo,n verkeerde strategie is voor een bepaalde renner.
Maar eigenlijk wil je bij een (continentale) Team rijden die oa Topcompetitie rijdt, en daar zijn de plekjes schaars.
Misschien max 8 a 10 plekjes voor de eerste jaar belofte.
En dan is het schrikken voor ze, dachten ze dat ze al baas waren, omdat ze bv. 14x bij de junioren op podium hebben gestaan oa ook uci wedstrijden en Nederlandse kampioenschap, blijkt dat het nog veel harder moet. Bij de belofte is het echt onderaan de ladder beginnen.
Daarom is het zo bijzonder wat Evenepoel doet.
Belofte bij een beetje fatsoenlijke ploeg is nog niet zo makkelijk, uiteraard kan je aanmelden bij een club en club competitie rijden maar dat is het eigenlijk net niet. Wil niet zeggen dat dat soms is een lang niet zo,n verkeerde strategie is voor een bepaalde renner.
Maar eigenlijk wil je bij een (continentale) Team rijden die oa Topcompetitie rijdt, en daar zijn de plekjes schaars.
Misschien max 8 a 10 plekjes voor de eerste jaar belofte.
En dan is het schrikken voor ze, dachten ze dat ze al baas waren, omdat ze bv. 14x bij de junioren op podium hebben gestaan oa ook uci wedstrijden en Nederlandse kampioenschap, blijkt dat het nog veel harder moet. Bij de belofte is het echt onderaan de ladder beginnen.
Daarom is het zo bijzonder wat Evenepoel doet.
- Enzzo
- Forum-lid HC
inderdaad. En heel wat beter dan al die vermeende kwaaltjes in het peloton waar attesten voor corticosteroïden voor moeten worden aangevraagd. Dit is tenminste een echt initiatief met echte ziektesberen040 schreef: ↑05 feb 2019 13:07 Dit vind ik leuk verhaal: https://www.omroepflevoland.nl/sport/16 ... -dunnewind
Mooi dat hij een spannend buitenlands avontuur kan aangaan.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
https://www.ad.nl/wielrennen/talent-pog ... ~a9ecefe7/
Op je 20st Wout Poels kloppen berg op...lang niet slecht.
Op je 20st Wout Poels kloppen berg op...lang niet slecht.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Vd Poel heeft de modder nog niet uit zijn haren gewassen of hij zegevieert alweer in zijn eerste wegkoers van het seizoen. Wat een klepper is dat toch zeg!
Niet de zwaarste of hoogst aangescreven ronde -ronde van Antalya- maar hij doet wel weet.
Niet de zwaarste of hoogst aangescreven ronde -ronde van Antalya- maar hij doet wel weet.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind