Gelukkig zijn zij die niet in Frankrijk wonen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Fiets Magazine nr. 2-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Heel rare oproep, ze zeggen dat de richtlijnenvan de overheid gevolgd moeten worden, en dat wielrenners binnen moeten blijven.Orlok schreef: ↑19 mar 2020 11:57 Vanuit de MPCC wordt nu aan iedere wielrenner gevraagd binnen te blijven om verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.!
http://www.mpcc.fr/index.php/en/news-uk ... h-measures
Het risico van groepen (in supermarkt, in fietsgroepje, in hardloopgroepje, bij familie thuis) is dat als 1 iemand het virus heeft.., en je een tijdje dicht op elkaar zit, er een redelijke kans is dat de rest het virus oppakt en ook ziek wordt en/of verder verspreid.Christine schreef: ↑19 mar 2020 13:07 Ik blijf niet "gewoon binnen" want ik wil mijn conditie op peil houden. Je kunt zeggen "wat anderen doen in groepen moeten zij weten" maar dan ga je eraan voorbij dat ze met hun groep de verspreiding van het virus versnellen en dan lopen we eerder de kans dat het plafond van wat ziekenhuizen kunnen is bereikt.
En hoe moeilijk is het als je op TV iedere tien seconden hoort dat je afstand tot elkaar moet houden, om dan op je fiets wat meer ruimte te nemen als je iemand inhaalt? Ik ben 60+, ik zit niet te wachten op dat virus.
Kijk @Jans, als je de uitleg van de Franse minister van Sport Roxana Maracineanu leest dan is het mij wel duidelijk wat zij er mee bedoelt. Blijf dicht bij huis.Jans schreef: ↑19 mar 2020 16:11 @Orlok, jammer genoeg lukt het niet echt om duidelijkheid te geven over wat wel of niet mag in Frankrijk. "Kortere rondjes dan u gewend bent" even uit de losse pols. Zeg dan gewoon we willen je niet zien verder dan 3 (of 5 of 8) km van je huis. Nu is het aan de diender die je tegenhoudt of het wel of niet mocht dat ritje van 20km??
Even later staat er weer dat het eigenlijk niet mag, maar wel..... vul maar in
Dus maar gewandeld. (Niemand tegen gekomen op de wandeling van 8km). Wordt veel gedaan op het moment, maar ik denk dat het eigenlijk ook niet de bedoeling is,
Ik fiets alleen, ik stop bij een stoplicht een eindje bij de andere fietsers vandaan, en ik haal fietsers met een boogje in. Is het niet omdat het helpt, dan is het een signaal aan andere mensen. We krijgen allemaal ongetwijfeld vroeg of laat dat virus, maar als we het allemaal tegelijk krijgen dan verstoppen de ziekenhuizen en gaan er heel veel mensen dood. Bovendien, hoe langer je het uitstelt, hoe groter de kans dat er dan een vaccin of geneesmiddel is.