Factor
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Prachtige fiets!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Comfort biedt het zeker vind ik ook maar vergis je niet vindt het toch wel een racer die op alle facetten excelleert, heb er nu bij 1k km mee gefietst dus de witte broods weken zitten er wel op.
Heb al aardig wat fietsen gehad maar deze Ostro bevalt me het beste!
YFood !!!
Ondertussen een dikke 600km en 8000hm met de Ostro gereden. Het is nek aan nek tussen de Factor en mijn Parlee met betrekking tot comfort; als je dit vergelijkt met de aero fietsen die ik al gereden heb, is de filtering van oneffenheden van het wegdek van een ongezien niveau. Ook stuurt hij lekker neutraal, niet nerveus, en trefzeker.
De Black Inc 60 wielen zijn minder windgevoelig dan de Bora WTOs die ik heb (ook 60mm). Ze voelen wel ietwat slomer aan, of zijn het de bandjes die een wat kleverig effect hebben (Veloflex Corsa Race TLR)? Eenmaal op tempo blijft de fiets makkelijk snelheid houden. Ik verwacht wel het gewichtsloze klimgevoel terug te vinden bij de wielen die Philippos binnenkort mag leveren. Als alle cijfers kloppen, zal de fiets met die wielen en lichtere steekassen op 6.8kg uitkomen.
Di2 is fantastisch, schakelt sneller dan ETAP (hoewel ik daar ook 100% tevreden van ben) en alles instellen via Etube werkt probleemloos. Ik schakel op z'n SRAMs, dat bevalt me toch het best (links afschakelen, rechts opschakelen), en met semi-synchro aktief.
Schijfremmen zijn totnogtoe probleemloos, geen getingel na stevig remmen, goed doseerbaar, krachtig en licht bedienbaar. Dat laatste is dan ook het grootste verschil met de goede velgremmen die ik op mijn andere fietsen heb - de prestaties zijn in het droge niet beter dan die van mijn SRAM velgremmen bijvoorbeeld.
De Black Inc 60 wielen zijn minder windgevoelig dan de Bora WTOs die ik heb (ook 60mm). Ze voelen wel ietwat slomer aan, of zijn het de bandjes die een wat kleverig effect hebben (Veloflex Corsa Race TLR)? Eenmaal op tempo blijft de fiets makkelijk snelheid houden. Ik verwacht wel het gewichtsloze klimgevoel terug te vinden bij de wielen die Philippos binnenkort mag leveren. Als alle cijfers kloppen, zal de fiets met die wielen en lichtere steekassen op 6.8kg uitkomen.
Di2 is fantastisch, schakelt sneller dan ETAP (hoewel ik daar ook 100% tevreden van ben) en alles instellen via Etube werkt probleemloos. Ik schakel op z'n SRAMs, dat bevalt me toch het best (links afschakelen, rechts opschakelen), en met semi-synchro aktief.
Schijfremmen zijn totnogtoe probleemloos, geen getingel na stevig remmen, goed doseerbaar, krachtig en licht bedienbaar. Dat laatste is dan ook het grootste verschil met de goede velgremmen die ik op mijn andere fietsen heb - de prestaties zijn in het droge niet beter dan die van mijn SRAM velgremmen bijvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door raven14 op 14 jun 2022 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaatje!!
Ik sluit me qua rijervaring hiermee aan, laat de Parlee nu staan. Echter heb hem vorige week toch nog even genomen.
Merkte voornamelijk dat het lichter aan de voorkant aanvoelde de Parlee, de Ostro houdt beter zijn snelheid kan eraan liggen dat in de Parlee erg lichte wielen gemonteerd zijn.
DI2 blijft wennen vergis me nog meerdere malen per rit Overigens mechanisch schakelen werkt ook prima.
De zit van de Ostro vind ik prettiger en rijdt strakker.
Vermoedt bij het echte klim werk zal de Parlee weer net iets beter zijn, vanwege het lage gewicht.
Alle plussen en minnen bij elkaar, is de Ostro de betere fiets maar het scheelt weinig.
Merkte voornamelijk dat het lichter aan de voorkant aanvoelde de Parlee, de Ostro houdt beter zijn snelheid kan eraan liggen dat in de Parlee erg lichte wielen gemonteerd zijn.
DI2 blijft wennen vergis me nog meerdere malen per rit Overigens mechanisch schakelen werkt ook prima.
De zit van de Ostro vind ik prettiger en rijdt strakker.
Vermoedt bij het echte klim werk zal de Parlee weer net iets beter zijn, vanwege het lage gewicht.
Alle plussen en minnen bij elkaar, is de Ostro de betere fiets maar het scheelt weinig.
YFood !!!
Hier ook trouwens, vanmorgen nieuwe wieltjes toegekregen, net banden tubeless gelegd en schijven erop... straks eens een testrit maken.
De fiets in zijn geheel gewogen, hij is nu volgens de hangweegschaal 6.83kg met alles erop en eraan.
Als je goed kijkt, kan je de leverancier van de wielset spotten...
De fiets in zijn geheel gewogen, hij is nu volgens de hangweegschaal 6.83kg met alles erop en eraan.
Als je goed kijkt, kan je de leverancier van de wielset spotten...
Ik vind dit samen met de Scott van Havana wel van de mooiste fietsen op dit moment