Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 750/ 750SE

rikkert
Forum-lid

rikkert 03 okt 2023 08:46

ovv poldertoerist de topicnaam aangepast naar Bryton Rider 750/ 750SE.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 03 okt 2023 08:55

Dankjewel!!!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 13 aug 2024 09:17

Ondertussen ruim een jaar onderweg met de Bryton 750SE op mijn stuur.
Ik kan er eigenlijk heel kort over zijn. Doet het altijd en doet altijd wat hij moet doen.
Dit is echt de fijnste fietscomputer die ik ooit had. Heerlijk no nonsens .

Compact, licht, goed afleesbaar, prima configureerbaar. Importeren van routes is nooit een probleem, sync. met Strava en Komoot is naadloos. De App doet precies wat deze moet doen (voor mij) en niks meer en minder. De notificaties die je via je telefoon kan krijgen zijn per app te configureren. Ik heb dat ingesteld op alleen SMS, mensen die mij nodig hebben weten dat ze me in geval van nood een SMS moeten sturen, telefoon pak ik niet op en ook alle andere communicatie heb ik geen behoeft aan op de fiets) en de batterijduur lijkt eindeloos. De notificaties voor eten en drinken zijn ook wel prettig.

Is er dan niks te klagen? Nou vrijwel niet. OF het moet zijn dat als je een route fietst en er komt een klim dat het climb-scherm automatisch over het navigatiescherm heen komt. Soms zit er in een klim een afslag en die wordt dan wel afgegeven, maar ik zie liever het routeverloop.
En de Bryton 750SE geeft vaak andere of langer doorlopende klimmen dan die mijn vriendin op haar Garmin Edge Explore II ziet. Soms heb ik wel een klim en zij niet en vice versa. In alle gevallen moet er wel echt geklommen worden dus hoe dat werkt... Geen idee.

En ander minor dingetje: de Livetracking loopt natuurlijk via je telefoon voor de dataverbinding. Als je ff geen bereik hebt dan verbreekt de livetrack en dat geeft een melding in je scherm. Als er weer verbinding is krijg je weer een melding. Toen ik van de vakantie in een Deens bos op de MTB zat gebeurde dat om de haverklap. die melding zou wat mij betreft wel wat kleiner mogen zijn want je kan toch niks met deze info.

Devono
Forum-lid

Devono 29 aug 2024 10:31

Ik ben geïnteresseerd in de 750SE, maar vroeg me nog twee zaken af: is het kruimelspoor met de laatste firmware wellicht wat meer instelbaar qua dikte/kleur?
En is het met deze fietscomputer mogelijk om via knooppunten te fietsen? Wellicht kan je een kaart met knooppunten toevoegen?

Ben vooral een recreatieve fietser namelijk, en ik vind die knooppunten vaak wel handig.
Laatst gewijzigd door Devono op 29 aug 2024 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 08 okt 2024 20:10

Devono schreef: 29 aug 2024 10:31 Ik ben geïnteresseerd in de 750SE, maar vroeg me nog twee zaken af: is het kruimelspoor met de laatste firmware wellicht wat meer instelbaar qua dikte/kleur?
Helaas zie ik je post nu pas. Maar toevallig was er afgelopen weekend een Firmware update.
In deze update zat in ieder geval dat het kruimelspoor nu 3x zo dik is en daarmee dus veel beter zichtbaar. (kleur aanpassen kan niet)

Verder in de update:
    Widget snelle toegang is aanpasbaar. -> normaal is het zo dat als je even op het scherm tikt je een tijdelijk schermpje te zien krijgt met welke sensoren gekoppeld zijn en eventuele notificaties. Nu kan je dat schermpje zelf configureren met datavelden. Stel dus dat je in de grafische weergave zit en je wil toch snel even andere info is 1 tik op het scherm voldoende om dat even kort te zien. Het schermpje verwijnt na een paar seconden weer.

- Geluiden zijn iets aangepast en het volume is wat omhoog

- Je krijgt nu een notificatie zodra er een GPS fix is.

dat zijn degene die ik t.n.t heb opgemerkt.
    Devono schreef: 29 aug 2024 10:31 En is het met deze fietscomputer mogelijk om via knooppunten te fietsen? Wellicht kan je een kaart met knooppunten toevoegen?

Ben vooral een recreatieve fietser namelijk, en ik vind die knooppunten vaak wel handig.
    Je kan natuurlijk met de routeplanner van de fietsersbond een knooppunten route maken https://routeplanner.fietsersbond.nl/ en die als GPX laden op je toestel. Een losse knooppunten kaart is er niet. Ik zou eigenlijk niet weten of dat nog bestaat. Vroeger had ik dat op mijn Garmin wel, maar dat was eigenlijk heel waardeloos. Want alle routes liepen dan over knooppunten....

Nu is het natuurlijk zo dat die knooppunten ook een beetje bedoeld zijn om je weg te vinden en met een GPS fietscomputer is dat wat minder relevant..

Plaats reactie