Titanium fietsen
Ik ben toevallig op dit forum gebotst. Mooie dingen allemaal!! Hierbij mijn trouwe strijdros waarmee ik sinds 2007 ten strijde trek, over berg en door dal, door weer en wind: een op maat gemaakte, doube butted EVERTI Falcon met vrij basic uitrusting maar dat bevalt me prima!
Bart
-
- Forum-lid
charite schreef:Olla,
Ik krijg steeds meer en meer het idee om mijn plastic Italiaanse "Prince" de deur uit te doen een een Ti-racer aan te schaffen. Ik ga het mooier en mooier vinden en betrap mezelf om tijdens cyclo of tourtocht toch steeds stiekem naar Ti uit te kijken. Misschien het frame te koop zetten en een Ti frame aanschaffen.
Peter
De keuze tussen een fiets van plastic of een handgemaakte van een edelmetaal is snel gemaakt denk ik zo. Nog afgezien van het enorme verschil in levensduur.
charite schreef:Ik krijg steeds meer en meer het idee om mijn plastic Italiaanse "Prince" de deur uit te doen een een Ti-racer aan te schaffen. Ik ga het mooier en mooier vinden en betrap mezelf om tijdens cyclo of tourtocht toch steeds stiekem naar Ti uit te kijken (..)
Je wordt wel verstandig
Veel plezier met je overwegingen.
sorcees schreef:Nog even een motto van een duits (Ti)forum:
Fahrraeder kommen aus der Schmiede, nicht aus dem Backofen.
Ofwel, fietsen worden gesmeed, niet gebakken!
Iets waar ik mij toch wel in herken.
Ik dacht dat die dingen gewoon gelast werden. Maar blijkbaar gaat dat nog met aambeeld en hamer!
perik schreef:sorcees schreef:Nog even een motto van een duits (Ti)forum:
Fahrraeder kommen aus der Schmiede, nicht aus dem Backofen.
Ofwel, fietsen worden gesmeed, niet gebakken!
Iets waar ik mij toch wel in herken.
Ik dacht dat die dingen gewoon gelast werden. Maar blijkbaar gaat dat nog met aambeeld en hamer!
Precies, zoals het hoort,
én met een schort over een dikke buik,net als bij die oven
Zij is ook tegen
Corniel schreef:charite schreef:Ik krijg steeds meer en meer het idee om mijn plastic Italiaanse "Prince" de deur uit te doen een een Ti-racer aan te schaffen. Ik ga het mooier en mooier vinden en betrap mezelf om tijdens cyclo of tourtocht toch steeds stiekem naar Ti uit te kijken (..)
Je wordt wel verstandig
Veel plezier met je overwegingen.
Niet is zo veranderlijk als een mens
Cheers,
Peter
Bij het kuisen van mijn fiets heb ik gezien dat mijn voorderailleur niet goed afgesteld staat.
Als ik op vooraan op het kleine blad schakel komt de derailleur tegen het kader.
Nu is er op die plaats een barstje in de lak van de kader. Ik kan niet zien of er schade is aan de kader zelf.
Kan dit kwaad voor het frame? Het gaat over een Cube Litening HPT frame.
Als ik op vooraan op het kleine blad schakel komt de derailleur tegen het kader.
Nu is er op die plaats een barstje in de lak van de kader. Ik kan niet zien of er schade is aan de kader zelf.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Als de deraillleur het frame nèt raakt en alleen de lak een beetje beschadigd heeft, hoef je je over het frame geen zorgen te maken. Door goed te kijken, bijv. met een goede zaklamp (even "spelen" met het licht) kun je wel zien of er meer schade is. Maar de derailleur moet wel héél erg fors tegen het frame klappen voordat er schade (een deukje) kan ontstaan, als dat al mogelijk is bij Ti. Wel is het zo dat de Campa derailleurs wat minder "hard" naar binnen klappen dan die van Shimano en ik geloof ook SRAM.d_jokke schreef:Bij het kuisen van mijn fiets heb ik gezien dat mijn voorderailleur niet goed afgesteld staat.
60 x Ventoux