Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

dj
Forum-lid

dj 29 jun 2011 00:07

Ik vond het een mooie documentaire en wens TD het allerbeste. Misschien dat alle toerders met kritiek die vinden dat TD spartaanser had moeten trainen zich even hadden moeten bedenken hoe hard TD onze collegae op die berg en achter de brommer voorbijreed - dus hij is nog steeds geen pannekoek, alleen het laatste stukje verschil met de profs moet hij nog goedmaken en is misschien inmiddels ook wel goedgemaakt. Zoals TD zelf op een gegeven moment opmerkt - die profs hebben allemaal een seizoen in de benen en dat scheelt ook. Keihard trainen als je vooruitzicht is dat je twee jaar niet mag koersen - ga er maar aan staan in de winter. Hoe vaak laat je zelf je fiets niet staan of pak je nog een extra biertje/koekje/chipje?

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 29 jun 2011 14:31

Gelukkig hebben we nog een paar andere verlossers klaar staan, deze is van zijn voetstuk gevallen en heeft een opmerkelijk en onorthodoxe manier om weer onder de aandacht te komen. Gaat hij nooit meer presteren dan wordt hij snel vergeten, gaat hij wel weer echt top presteren dan is deze documentaire wellicht eerder positief in het totaal beeld dan negatief.
Afbeelding

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 29 jun 2011 14:45

amclassic-fan schreef:Hij moet zwijgen over 't verleden, anders heeft ie een probleempje met de Bank ;)
Dat zou weleens de meest waarschijnlijke conclusie kunnen zijn.....
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 29 jun 2011 14:46

mrcoffee schreef:
amclassic-fan schreef:Hij moet zwijgen over 't verleden, anders heeft ie een probleempje met de Bank ;)
Dat zou weleens de meest waarschijnlijke conclusie kunnen zijn.....
Meest waarschijnlijke? De zwijgplicht in deze is toch geen geheim?

marchisiocorsa
Forum-lid

marchisiocorsa 29 jun 2011 18:07

Ik vond het een middelmatige reportage. Meer een kijk op het dagelijks leven dan een diepgravende documantaire. Had meer verwacht (waarschijnlijk meer gehoopt!). Thomas dekker is iemand die helaas als persoon niet echt intressant is en nog minder intressante dingen te vertelen heeft. Als dit een afspiegeling van het boek vormt, dan ben ik bang dat het geen bestseller wordt.Maar binnen een half jaar voor 4,95 bij de Slegte te te koop zal zijn.

p.s.

"amclassic-fan schreef:Hij moet zwijgen over 't verleden, anders heeft ie een probleempje met de Bank "

"Dat zou weleens de meest waarschijnlijke conclusie kunnen zijn....."

De hierboven weergegeven uitspraken uit voorgaande posts geven blijk van weinig kennis en weer blijk van de versimpeling waaraan er in Nederland geleden wordt !
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look

ceon
Forum-lid

Gebruikersavatar ceon 29 jun 2011 20:52

marchisiocorsa schreef:De hierboven weergegeven uitspraken uit voorgaande posts geven blijk van weinig kennis en weer blijk van de versimpeling waaraan er in Nederland geleden wordt !
Halleluia Harry Mulisch is herrezen......
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

pipootje
Forum-lid

pipootje 29 jun 2011 22:38

ceon schreef:
marchisiocorsa schreef:De hierboven weergegeven uitspraken uit voorgaande posts geven blijk van weinig kennis en weer blijk van de versimpeling waaraan er in Nederland geleden wordt !
Je kunt veel van ome Harry zeggen maar nu juist niet dat hij de Nederlandsche Taal zo slecht beheerste als de hierboven geciteerde scribent, die hij om deze reden waarschijnlijk zou neerzetten als een non-valeur eerste klas (of woorden van gelijke strekking). ;)
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

ceon
Forum-lid

Gebruikersavatar ceon 30 jun 2011 00:38

pipootje schreef:
ceon schreef:
Je kunt veel van ome Harry zeggen maar nu juist niet dat hij de Nederlandsche Taal zo slecht beheerste als de hierboven geciteerde scribent, die hij om deze reden waarschijnlijk zou neerzetten als een non-valeur eerste klas (of woorden van gelijke strekking). ;)

Het ging mij nog niet zo zeer om de inhoud maar de hooghartigheid...bekend van Mulisch. Dit forum is geen voorbeeld van hoogwaardige objectieve journalistiek. Maar slechts een vrije uiting van de mening van mensen. Voel me enigzins beledigd om als simpel uitgemaakt te worden. Maar goed ook dat is weer een menig van iemand... ;)
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 30 jun 2011 01:24

Sowieso zegt mijn gevoel dat dit topic vooral uitmunt in als kritiek gecamoufleerde typisch Hollandse bekrompen afgunst als ik zie hoeveel mensen vallen over het huis en de auto van Dekker. Kom zeg, iemand was bereid hem dat salaris te betalen, hij heeft ermee gedaan wat hij wil en dat is blijkbaar het kopen van grote huizen, een sportwagen en heel veel merkkleding. Mag hij dat alsjeblieft helemaal zelf weten of dient hij zich te houden aan de normen die mensen met minder geld aan hem opleggen? Volkomen onduidelijk waarom aan een groot huis en een sportwagen een soort gebrek aan beroepsernst en zelfs het wel of niet halen van een test wordt gekoppeld.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

concorde
Forum-lid

concorde 30 jun 2011 04:56

Wat is me afvraag. Heeft hij nu wel of geen team? Of wacht hij tot 1 augustus de deadline voor transfers (twrijkl het eigenlijk gene transfer is). Is Vaughters met andere woorden wel om?

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 30 jun 2011 09:58

TD, idd een grote belofte. Dat was hij. Na twee jaar thuis gezeten te hebben (figuurlijk hè) zou hij weer tussen zijn broeders mogen fietsen en zich weer waar moeten maken. Broeders, met dezelfde passie, inzet, manier van sportleven etc. En ja, leuk of niet leuk voor de buitenwereld, met diezelfde broeders opzoek naar de koerskiller: Het geheime drankje voor Astrix.

Derhalve heel frustrerend voor een renner dat juist hij betrapt wordt op het gebruik van doping. Dit terwijl die andere 50 hetzelfde doen, maar de dans weten te ontspringen. Zoiets als dat iedereen z'n banden oppompt voor de koers. 'En wat heb jij vandaag? 'Muizenballendruppels, eergisteren mee begonnen, mij hoor je niet piepen. En jij, paardenmiddelen of blijf je bij ezelazijn rectaal ingebracht met de fietspomp?'
TD lijkt me al geen lachebekje, maar het bovenstaande wetende, maakt hem gek. Wordt door hem gequalificeerd als oneerlijk.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

-eric-
Forum-lid

-eric- 30 jun 2011 11:17

Even een luchtige vraag tussendoor: welk merk fietserkleding heeft hij aan tijdens de documentaire?
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

Plaats reactie