Ik ben zelf 2.00 meter, jammer dat ze niet meer fietsen maken in die maat! Er zijn maar een paar merken die dit hebben! En ik ben toch niet de enige lange in Nederland?!
De fiets is bezorgd met de post en en vriend heeft hem afgesteld voor me.
PS; hopelijk kan iedereen de foto's nu zien??
Rose (voorheen Red Bull)
Help !!
Ik ben bezig met afstellen van zitpositie op mijn nieuwe PRO SL3000.
Nu wilde ik de stuurpen omdraaien om zo een sportievere zitpositie te krijgen.
Ik heb de 2 boutjes van de stuurpen en de stuurbout losgedraaid, stuurpen omgedraaid en daarna de stuurbout vastgedraaid en als laatst de 2 boutjes op de stuurpen.
Het probleem is dat ik nu ineens balhoofdspeling heb...zo te zien bij cup onder mijn spacers.
Hoe los ik dit op? Voordat ik de stuurpen ging omdraaien was er geen balhoofdspeling......
Ik ben bezig met afstellen van zitpositie op mijn nieuwe PRO SL3000.
Nu wilde ik de stuurpen omdraaien om zo een sportievere zitpositie te krijgen.
Ik heb de 2 boutjes van de stuurpen en de stuurbout losgedraaid, stuurpen omgedraaid en daarna de stuurbout vastgedraaid en als laatst de 2 boutjes op de stuurpen.
Het probleem is dat ik nu ineens balhoofdspeling heb...zo te zien bij cup onder mijn spacers.
Hoe los ik dit op? Voordat ik de stuurpen ging omdraaien was er geen balhoofdspeling......
Zapp schreef:Soffatti schreef:Help !!
Ik ben bezig met afstellen van zitpositie op mijn nieuwe PRO SL3000.
quote]
Je moet eerst de inbus aandraaien in het hart van je stuurbuis,
daarna pas je stem (stuurpen aan je stuur)
Die inbus zit (met schroefdraad) vast aan de afsluitdop toch?
Aan die inbus zitten van die dingetjes die waarschijnlijk uitzetten hoe vaster je de inbus draait?!?! Moet dat niet ter hoogte van de cup zitten?
Ik heb net die inbus in het hart van de stuurbuis goed vast gedraaid en daarna de 2 boutjes weer vast gedraaid van de stuurpen maar de speling blijft... grrrr
Ik ben ook net bezig geweest met dit karweitje. Je moet de twee boutjes op de stuurpen zodanig lossen dat je het stuur makkelijk kunt verdraaien ten opzichte van de vorkbuis. Vervolgens draai je de topcap zodanig vast dat de voorvork zonder speling makkelijk van links naar rechts (en vice versa) te verdraaien is. Handvast was in mijn geval voldoende.
Tot slot draai de beide boutjes van de stuurpen vast met het opgegeven moment (4 tot 5 Nm) en controleer je nog even of de topcap goed vastzit ten opzichte van de bovenkant van de stuurpen. Kan bijna niet missen.
Tot slot draai de beide boutjes van de stuurpen vast met het opgegeven moment (4 tot 5 Nm) en controleer je nog even of de topcap goed vastzit ten opzichte van de bovenkant van de stuurpen. Kan bijna niet missen.
Real men wear blûk!!! Marcel
Je moet de topcap vaster draaien.
deze zorgt er voor dat deze de speling uit je vork haalt.( hij trekt als het ware de vorkpijp tegen zich aan)
Kan het zijn dat er een spacer tussenuit is?
Wanneer je de speling weg hebt, moet je de stuurnok weer vastdraaien, tijdens de speling weghalen is de nok los!
Aan de lagers kan je verder niets stellen
deze zorgt er voor dat deze de speling uit je vork haalt.( hij trekt als het ware de vorkpijp tegen zich aan)
Kan het zijn dat er een spacer tussenuit is?
Wanneer je de speling weg hebt, moet je de stuurnok weer vastdraaien, tijdens de speling weghalen is de nok los!
Aan de lagers kan je verder niets stellen
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when
MarZ schreef:Je moet de topcap vaster draaien.
deze zorgt er voor dat deze de speling uit je vork haalt.( hij trekt als het ware de vorkpijp tegen zich aan)
Kan het zijn dat er een spacer tussenuit is?
Wanneer je de speling weg hebt, moet je de stuurnok weer vastdraaien, tijdens de speling weghalen is de nok los!
Aan de lagers kan je verder niets stellen
Topcap zit al flink vast, al vaster dan handvast zeg maar.
Kan het ook te vast zitten? Misschien heb ik het te vast gedraaid... Heeft dat gevolgen?
Nee, er is geen spacer tussenuit. Het enigste wat ik heb gedaan is mijn stuurpen omgedraaid zodat het niet meer zo omhoog steekt. De spacers heb ik niet veranderd.
Heel vreemd dan, even op een rijtje:
- de vork zit er goed in.
- spacers zijn er
- stuurnok is los tijdens aandraaien topcap
wanneer je hem te vast hebt gedraaid kan je een lager beschadigen, maar dan moet je hem echt heel erg vastgedraaid hebben,............dat heb je toch niet hoop ik?
- de vork zit er goed in.
- spacers zijn er
- stuurnok is los tijdens aandraaien topcap
wanneer je hem te vast hebt gedraaid kan je een lager beschadigen, maar dan moet je hem echt heel erg vastgedraaid hebben,............dat heb je toch niet hoop ik?
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when