Pagina 91 van 106
Re: Lightweights
Geplaatst: 15 nov 2012 21:42
door wasbeer2006
boswielrenner schreef:Kan je Lightweight Meilenstein Clinchers 20/20 spaken rijden met het Sram WiFli systeem. dus een lange kooi derailleur in combinatue met een 12-32 cassette voor het echt steile werk?
Ja waarom niet. Het staat alleen niet zo pro
Ik wil hem hier niet weer aanhalen, maar disc en/of tubeless op de racefiets zou hiervoor nou een prima aanwinst zijn.
Bij voorkeur tubeless. Kan je zo lomp remmen als je wilt.
Re: Lightweights
Geplaatst: 15 nov 2012 22:21
door haaldoor
wasbeer2006 schreef:boswielrenner schreef:Kan je Lightweight Meilenstein Clinchers 20/20 spaken rijden met het Sram WiFli systeem. dus een lange kooi derailleur in combinatue met een 12-32 cassette voor het echt steile werk?
Ja waarom niet. Het staat alleen niet zo pro
Ik wil hem hier niet weer aanhalen, maar disc en/of tubeless op de racefiets zou hiervoor nou een prima aanwinst zijn.
Bij voorkeur tubeless. Kan je zo lomp remmen als je wilt.
Tja; die Contador ook. Dat is toch een enorme amateur
http://www.cyclingnews.com/features/tec ... -at-vuelta" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Lightweights
Geplaatst: 16 nov 2012 09:47
door havana
Allemaal marketing. Contador heeft er in koers nog nooit mee gereden.
Re: Lightweights
Geplaatst: 16 nov 2012 10:11
door boswielrenner
Volgens mij zijn er wel profs, waaronder Contador, geweest de afgelopen jaren die in de Giro en/of Vuelta een Sram wifli systeem hebben gereden. Ik weet niet of ze ook een 11-32 cassette hebben gebruikt, zeer waarschijnlijk niet, maar zeker wel een 11-28. Als je niet een hele goede klimmer bent, en dat is feitelijk iedereen boven de 85kg, dan is Wifli volgens mij wel een uitkomt op bergjes zoals de Angliru of de Mortirolo.
Re: Lightweights
Geplaatst: 16 nov 2012 10:16
door japiecarbon
Dat zeg je heel goed, een cassette met een 28. En daarvoor heb je dus geen wifi nodig.
Re: Lightweights
Geplaatst: 16 nov 2012 10:31
door boswielrenner
Aangezien ik bij lange na geen lichtgewicht ben, is het wel fijn dat Wifli mogelijk is en je niet gebonden bent aan een tripple.
Re: Lightweights
Geplaatst: 16 nov 2012 10:36
door boswielrenner
David Millar heeft wel met de voorloper van wifli gereden. Dit is volgens mij ook één van de redenen geweest waarom Sram Red Wifli heeft ontwikkeld. Daarnaast zijn versnellingen een middel en geen doel op zich.
http://roadcyclinguk.com/news/gear-news ... train.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Lightweights
Geplaatst: 16 nov 2012 10:37
door havana
Leuke foto's, genomen door de marketingafdeling van SRAM. Graag een foto uit koers. Ik zal vast verklappen dat deze niet bestaan. Neemt niet weg dat het systeem een uitkomst is voor sommige wielertoeristen. Maar om nu een 32 op een LW wiel te zetten.....
Re: Lightweights
Geplaatst: 16 nov 2012 10:39
door boswielrenner
ok...ik kan ook goed voorstellen als deze niet bestaan. Wellicht komen we er ooit eens één tegen. Ben geen prof en geen goede klimmer dus voor mij is wifli een uitkomst.
Re: Lightweights
Geplaatst: 16 nov 2012 10:40
door havana
Gaan je Bora's er nu uit trouwens?
Re: Lightweights
Geplaatst: 16 nov 2012 10:42
door boswielrenner
Nee. Ik heb trouwens geen Bora's. Het zijn Racing speed XLR's. Ik ga de Fulcrums naast de Meilenstein wielen rijden. Hoop Meilenstein wielen onder de kerstboom te vinden.
Re: Lightweights
Geplaatst: 16 nov 2012 10:45
door materialist
Enne .... wat doe je dan met die R0?