Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

dodge
Forum-lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 nov 2007 18:37

dodge 03 nov 2009 22:04

bontempi56 schreef:Het was de bedoeling dat ik vanmiddag mijn nieuwe fiets ging ophalen bij knoops in mierlo,had er een colnago gereserveerd.Toen ik binnenkwam viel mijn oog direct op een cannondale caad9 team replica ik was gelijk verkocht.De heer knoops gevraagd of ik niet de cannondale kon meenemen in plaats van de colnago geen probleem was de reactie even overleggen wat er op moest cq veranderd worden dat werden het zadel nu een fizik arione wit speedplay pedalen wit en 2 fsa carbon k force bidonhouders en een nieuw wit stuurlintje fizik allemaal geen probleem zadel werd meteen gemonteerd evenals de speedplays bidonhouders en lintje doe ik zelf vandaag nog ff maw binnen een uur stond ik buiten met mijn nieuwe trots een schitterende caad9 cannondale team replica.
Foto is van de cannondale site en de foto's hoe ie nu is of word moet ik nog maken maar komen zo snel mogelijk.Fiets is afgemonteerd met de nieuwe shimano ultegra fulcrum 7 wielen die ik ga vervangen in het voorjaar en met fsa spulletjes.
Mvg John.
Afbeelding


Prachtige fiets John.
Probeer hem zelf al een tijdje eens live te zien, zonder succes tot nu toe...
Heb ook de indruk dat de Fulcrum7 gebruikt is om de prijs nog redelijk te houden.
Door welke wielen wou je ze later vervangen ?

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 03 nov 2009 23:04

Hoi Dodge,

Ik ben echt veel op onderzoek geweest juist daarnaar, top wielen voor een budget rond de 2000 euro vind je never nooit (bedoel dus op complete fiets). Standaard worden meegeleverd met de ultegra caad9 en six 105, fulcrum 7 en mavic aksiums. Dit zijn zeker redelijke wielen die boven de budget wielen uitkomen op al de goedkopere fietsen. Dus zeker wel lekkere wieltjes om op te bollen. Heb er tijden op gereden al.

Maar een wiel upgrade is het zeker waard. Ik zou dan minimaal naar de mavic ksyriums (elite), fulcrum racing 3 of 1 gaan minimaal, anders is het verschil weer zo klein. Persoonlijk ga ik voor vuelta superlites/aksiums voor winter en voor zomer zal ik overstappen naar hoge carbon velg, maar ben er nog niet uit of ik voor tubes of draad ga, tubeless full carbon wielen zijn veel lichter en interessanter. Voor de winter vind ik dat dus echt het niet waard, maar in de zomer op goede carbon wieltjes rijden is heerlijk.

Anyway blijft persoonlijke keus, en het kost je ook wat die duurdere wieltjes. De voordelen van betere wieltjes: betere naven, lichtere velgen, stijver, betere handling, comfortabeler, hogere velgen houden de snelheid beter op vlakke, het rijdt dus gewoon beter en als het goed is moet je dat ook meteen voelen als je de eerste keer op betere wieltjes rijdt.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

eelcoz

eelcoz 03 nov 2009 23:12

Ik vind dit echt een hele mooie fiets. Het straalt zo veel uit. Ik heb zelf ook nog naar Cannondale gekeken, maar uit budgettaire overwegingen uiteindelijk voor een Stevens gekozen.

Gebruikersavatar
ld001
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16

Gebruikersavatar ld001 03 nov 2009 23:41

Gefeliciteerd Bontempi, een prachtige fiets. Een setje Dura Ace wielen (C24) zou gepast zijn in deze racebak.

hugo75
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2009 00:56

hugo75 04 nov 2009 01:35

Eerste fiets is een cannondale caad9 ultegra (2009) geworden, iets boven de planning maar een stukje rijden en mijn verjaardags kadootje was duidelijk (uiteraard daarna pas de andere benodigden besproken :) )

[img=http://video.cannondale.com/images/09/C ... 1c_wht.jpg]

Foto van de site, maar nog niets aan veranderd behalve pedalen (SPD-SL (R540)), eerst even de ega en mezelf laten wennen voordat winter en zomer wielen ter sprake komen.

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 12 nov 2009 19:40

Gisteren ook mijn nieuwe fiets besteld.

Een supersix 2010
http://gb.cannondale.com/bikes/10/CE/model-0RSS4D.html
Komt mijn record groepje op wat op mijn scott addict zat die gesneuveld is, wieltjes blijven nog even zitten maar komt zeker nog wel een leuker setje in.

Kan niet wachten tot hij binnen is. Hoop dat het nog goed weer is tegen die tijd, anders mag hij lekker bij de verwarming slapen tot het beter weer is. (of tot ik naar mallorca ga)
A bad day on the bike is better than a good day at work.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 13 nov 2009 12:22

Hugo75 schreef:Eerste fiets is een cannondale caad9 ultegra (2009) geworden, iets boven de planning maar een stukje rijden en mijn verjaardags kadootje was duidelijk (uiteraard daarna pas de andere benodigden besproken :) )

http://video.cannondale.com/images/09/C ... 1c_wht.jpg

Foto van de site, maar nog niets aan veranderd behalve pedalen (SPD-SL (R540)), eerst even de ega en mezelf laten wennen voordat winter en zomer wielen ter sprake komen.

Zeer fraaie fiets. De mooiste CAAD9-uitvoering die er is in mijn ogen :)

Gebruikersavatar
ld001
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16

Gebruikersavatar ld001 13 nov 2009 16:34

tati schreef:Gisteren ook mijn nieuwe fiets besteld.

Een supersix 2010
http://gb.cannondale.com/bikes/10/CE/model-0RSS4D.html
Komt mijn record groepje op wat op mijn scott addict zat die gesneuveld is, wieltjes blijven nog even zitten maar komt zeker nog wel een leuker setje in.


Goede combi: super six en record! Gefeliciteerd.

c9
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 07 sep 2009 13:50

c9 15 nov 2009 20:30

Hallo forumleden,

Ik zoek een cannondale systemsix of six13 frame. Deze fietsen zijn haast in geen enkele winkel meer te koop. Weet iemand wie er nog 1 heeft staan? Of heeft iemand er zelf 1 te koop?

Ik zoek 1 in maat 60 of misschien een 58.

alvast bedankt.
Cannondale Caad 10

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 15 nov 2009 21:57

Je hebt een pm.

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 15 nov 2009 22:27

LD001 schreef:
tati schreef:Gisteren ook mijn nieuwe fiets besteld.

Een supersix 2010
http://gb.cannondale.com/bikes/10/CE/model-0RSS4D.html
Komt mijn record groepje op wat op mijn scott addict zat die gesneuveld is, wieltjes blijven nog even zitten maar komt zeker nog wel een leuker setje in.


Goede combi: super six en record! Gefeliciteerd.


Heel erg mooi fietsje, ik ben benieuwd naar de pics. Ik wacht al een maandje op mijn Six, die moest nog helemaal uit Cambodja ofzo komen, Super Six worden nog steeds gemaakt in USA geloof ik. Ben benieuwd.. Het is toch koud buiten voorlopig :D
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 15 nov 2009 22:38

TJB schreef:
LD001 schreef:
tati schreef:Gisteren ook mijn nieuwe fiets besteld.

Een supersix 2010
http://gb.cannondale.com/bikes/10/CE/model-0RSS4D.html
Komt mijn record groepje op wat op mijn scott addict zat die gesneuveld is, wieltjes blijven nog even zitten maar komt zeker nog wel een leuker setje in.


Goede combi: super six en record! Gefeliciteerd.


Heel erg mooi fietsje, ik ben benieuwd naar de pics. Ik wacht al een maandje op mijn Six, die moest nog helemaal uit Cambodja ofzo komen, Super Six worden nog steeds gemaakt in USA geloof ik. Ben benieuwd.. Het is toch koud buiten voorlopig :D


Gewoon ergens in Azië, http://www.velonews.com/article/90148
What makes the boat go faster?

Plaats reactie