Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 20 jul 2009 22:33

[img=http://cdn.mos.bikeradar.com/images/new ... 798-75.jpg]

Dit is wel heel erg mooi!!!
Ik zag dat Cancellara ook al S-Works op zijn frame had staan.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 20 jul 2009 23:30

Ik word een beetje dizzy van die rode details. To much.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6349
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 20 jul 2009 23:39

fizik schreef:Ik word een beetje dizzy van die rode details. To much.


+1
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

janfiets
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 mar 2009 22:48

janfiets 20 jul 2009 23:41

Even een vraagje, mijn fiets gaat (hoogst waarschijnlijk) een specialized worden. Maar goed in deze economie en zo aan het einde van dit model jaar wil ik zeker wel 10-15% aan accessoires erbij. Is dit bij specialized haalbaar of zijn hun erg koppig en vasthoudend in hun prijzen?
Fiets hem erin!

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 21 jul 2009 00:49

Ja, ze zijn vasthoudend maar je krijgt er altijd wel iets af. Hangt er ook een beetje vanaf wat je koopt natuurlijk. Een fiets uit de showroom is altijd wat makkelijker als een die besteld moet worden. Overigens Specialized heeft soms speciale uitloop modellen met een speciale kleur en afmontage. Ik zou hier eens naar vragen.

Succes,
Loeki Pro

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 21 jul 2009 01:13

Pietr schreef:Hoe zit dat precies met die soorten carbon bij Specialized?
Fact 7R - 8R - 9R etc. Betekenen die getallen het aantal laagjes carbonvezels over elkaar of betekent het de dikte van de vezel? Of wellicht nog iets anders? Op internet heb ik het niet kunnen vinden.

Is 11R beter dan 7R of heeft het te maken met het gebruiksdoel (toeren, wedstrijden)? Kan een frame van 11R een hoger gewicht van de berijder aan t.o.v. bijv. een 7R?


Dat fact... is volgens mij de soort vezel. Met de desbetreffende eigenschappen. specialized heeft volgens mij ook geen gebruikerslimiet op het frame.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 21 jul 2009 11:17

Het is het type vezel en de verbindingstechnieken tussen de frame delen zijn anders.

Een Fact 7 frame is volgens mij gelijmd uit meer delen. Het carbn is minder stijf dus om een net zo'n sterk frame te maken heb je meer materiaal nodig. Een Fact 11 zal dus lichter zijn en het frame bestaat uit minder verlijmde delen. Een stijvere carbon soort als Fact 11 maakt ook dat je met de vorm van de buizen bepaalde eigenschappen in het frame kunt veranderen. Bijvoorbeeld een dunnere achterbrug voor meer demping en comfort.

Volgens mij hebben de Specializeds hebben de Fact7 en Fact11 dezelfde geometrie.
Loeki Pro

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 21 jul 2009 13:08

De Roubaix Comp heeft Fact7, dus dat kan wel kloppen dat die minder stijf is, gezien de doelgroep. De dure Roubaix' hebben Fact9, dat zal dan waarschijnlijk wel te maken hebben met een monococque produktiewijze i.p.v. tube-to-tube.

Bedankt voor de uitleg.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 21 jul 2009 19:21

Volgens mij kan Rings bij jouw om de hoek je dit tot in detail vertellen?!

Daar zei concept sotre zijn verwacht ik dat ook de neiuwe modellen daar als eerste te zien zullen zijn.

Die secteur is wel een interessante fiets...
Loeki Pro

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 21 jul 2009 22:20

Optico schreef:Volgens mij kan Rings bij jouw om de hoek je dit tot in detail vertellen?!

Daar zei concept sotre zijn verwacht ik dat ook de neiuwe modellen daar als eerste te zien zullen zijn.

Die secteur is wel een interessante fiets...


Ja klopt, ik ben er al enkele keren binnen gelopen. Ze nemen steeds de tijd om alle vragen te beantwoorden. Natuurlijk ga ik niet steeds elke vraag daar stellen, hier op het forum zitten ook veel experts.

Deze week zitten de eigenaren van Rings in Zuid-Frankrijk bij de presentatie van de nieuwtjes van Specialized. Donderdag kunnen ze me waarschijnlijk vertellen wanneer de Secteur leverbaar wordt.

Prachtige winkel overigens.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 21 jul 2009 23:07

Is inderdaad een mooie winkel. Ben er ook goed geholpen.

Zou je kunnen kijken of de SL3 er al te zien is? Ik woon wat verder weg, maar ben wel heel beneiuwd. Het zou zo maar kunnen dat als hij daar te zien is ik mijn vriendin vertel dat mijn fiets een service beurtje nodig heeft ;)
Loeki Pro

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 21 jul 2009 23:15

Optico: ja hoor, dat kan ik zo vragen voor je. Je kunt ook medeforummer TiesT (Rob Meeuwessen) advies vragen. Hij post regelmatig in dit topic en hij heeft als student een bijbaantje bij Rings. Hij rijdt inmiddels zelf een Tarmac 2010 als ik me niet vergis.

Welke racefiets rijd jij nu?
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

Plaats reactie