Andere sporten gedaan vandaag?
- Sweety2008
- Forum-lid
Ik hijg altijd wat meer dan anderen omdat ik astma heb.
Ghost Nivolet 6LC
ik snap niet zo goed waarom je minstens net zo snel zou willen lopen als anderen als je je zelf daarmee over de kop loopt. Er is altijd wel iemand sneller (behalve in het geval van Usain Bolt).
Gewoon je eigen tempo
Gewoon je eigen tempo
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
- Sweety2008
- Forum-lid
Dit is iets uit mijn jeugd. Is een klein trauma.arnold schreef:ik snap niet zo goed waarom je minstens net zo snel zou willen lopen als anderen als je je zelf daarmee over de kop loopt. Er is altijd wel iemand sneller (behalve in het geval van Usain Bolt).
Gewoon je eigen tempo
Ghost Nivolet 6LC
- Sweety2008
- Forum-lid
@Jans de trainer zei toen omdat mijn hartslag so hoog was moest ik langzamer lopen.
Maar een hoge hartslag is bij het hardlopen heel normaal vooral als je nog niet zo lang loopt.
Het duurt meer dan 6 maanden voordat je hartslag omlaag gaat bij het hardlopen.
Heb ik gelezen in een boek over hardlopen van Frank Shorter een Amerikaanse hardloper.
Dus de trainer had geen benul hij wist dat ik toen nog niet zo lang liep maar van hem moest ik op de rem bij een hartslag van boven de 168.
Mijn hoogste hartslag had ik op mijn fietstrainer ongeveer 1 maand geleden da was hij 201.
En ik heb het overleefd.
Dus de trainer van de hardloopvereniging had heel weinig kaas gegeten wat het hardlopen betreft. Zo iemand valt bij mij direkt af.
Maar een hoge hartslag is bij het hardlopen heel normaal vooral als je nog niet zo lang loopt.
Heb ik gelezen in een boek over hardlopen van Frank Shorter een Amerikaanse hardloper.
Dus de trainer had geen benul hij wist dat ik toen nog niet zo lang liep maar van hem moest ik op de rem bij een hartslag van boven de 168.
Mijn hoogste hartslag had ik op mijn fietstrainer ongeveer 1 maand geleden da was hij 201.
En ik heb het overleefd.
Dus de trainer van de hardloopvereniging had heel weinig kaas gegeten wat het hardlopen betreft. Zo iemand valt bij mij direkt af.
Ghost Nivolet 6LC
@Sweety Dat is even makkelijk gezegd. Ten eerste kan die trainer je hartslag helemaal niet geweten hebben, of had hij het je gevraagd? Ten tweede die vereniging zet er echt niet iemand neer die er minder van weet dan jij, maar laten we het maar zo houden.
Die trainer is er waarschijnlijk één die vaker beginnende lopers traint.
Die trainer is er waarschijnlijk één die vaker beginnende lopers traint.
- Sweety2008
- Forum-lid
Hij wist mijn max. Hartslag omdat ik het hem heb gezegd.
Hij wist ook dat ik astma heb ook dat heb ik hem gezegd.
Hij was trouwens ook al ver boven de 70 en was een invaller voor een zieke trainer.
Hij wist ook dat ik astma heb ook dat heb ik hem gezegd.
Hij was trouwens ook al ver boven de 70 en was een invaller voor een zieke trainer.
Ghost Nivolet 6LC
Misschien wordt het dan tijd daar eens mee af te rekenen. Je moet niet je leven van nu constant laten verzieken of domineren door shit uit je jeugd. En geloof me maar als ik zeg dat ik ook niet echt een fijne jeugd heb gehad.Sweety2008 schreef:Dit is iets uit mijn jeugd. Is een klein trauma.arnold schreef:ik snap niet zo goed waarom je minstens net zo snel zou willen lopen als anderen als je je zelf daarmee over de kop loopt. Er is altijd wel iemand sneller (behalve in het geval van Usain Bolt).
Gewoon je eigen tempo
Sporten is een positief iets, gebruik het dan om een positieve wending aan je leven te geven, je bent 54 toch? Dan heb je misschien nog wel 50 jaar te gaan. Begin vandaag aan de leuke helft.
(ik weet overigens ook hoe moeilijk dat is)
En wat Jans zegt; de meeste sportverenigingen bestaan uit redelijk normale volwassen mensen. Je word daar niet over je limieten gepushed of uitgelachen, het is de kleuterschool niet.
/Tumzondagochtendpreek off
Veni. Vidi. Fietsie.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Heeft Sweety ooit laten zien dat ze zich ook maar iets aantrekt van alle goede (onderbouwde) adviezen.....?
Less is bore
- Sweety2008
- Forum-lid
Ik ga toch morgen naar mijn huisarts vanwege mijn knie. Heb geen pijnstillers meer nodig en normaal lopen met of zonder hond gaat ook.
Denk niet dat mijn huisarts er veel aan kan doen. Met rust zal ik er wel een heel eind komen.
Denk niet dat mijn huisarts er veel aan kan doen. Met rust zal ik er wel een heel eind komen.
Ghost Nivolet 6LC
- LongTallErne
- Forum-lid
Gisteren sinds lange tijd weer eens een partijtje volleybal gespeeld. Vandaag maar eens even niet op de fiets ;(
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel
MERIDA RIDE 400
MERIDA RIDE 400
Je beweert hier dat de trainer geen kaas van van hardlopen heeft gegeten omdat hij wist wat je max hartslag zou zijn en hij vertelde dat je bij een hartslag van 168 op de rem moet gaan staan.Sweety2008 schreef:@Jans de trainer zei toen omdat mijn hartslag so hoog was moest ik langzamer lopen.
En ik heb het overleefd.
Net als bij fietsen doe je je trainingen niet op max hartslag maar probeer je deze voor het overgrote deel onder de 80% van het max te houden. Daar zat jij met je 168 dus al ruim boven. En de trainingen op lage hartslag zijn juist bedoeld om je basisvermogen zo hoog mogelijk te krijgen (duurtrainingen op lage hartslag). Running slow makes you faster.
Ja het is dus normaal voor beginners dat ze een hogere hartslag hebben en daarom moet je juist langzaam lopen.
Ik loop vier keer per week, 85% van de kilometers zijn zogenaamde "junk"-kilometers die gaan op een laag tempo met doel <80% hrmax
Mijn treshold trainingen gaan op 90%
reps en interval vanaf 94%.
Dus ja de trainer heeft gelijk en jij dus niet
CaadX Ultegra
Heb je misschien enig idee waarom de gezondheidszorg in Nederland onderhand niet meer te betalen is? Ja, de verzekering betaalt het, maar de verzekering zijn wij met zijn allen, plus een flinke opslag voor de directeuren.Sweety2008 schreef:Ik ga toch morgen naar mijn huisarts vanwege mijn knie. Heb geen pijnstillers meer nodig en normaal lopen met of zonder hond gaat ook.