Carbon clinchers uit China vragen
-
- Forum-lid
In het nieuws hoor je vanalles over devaluatie van de Chinese munt. Ik ben niet economisch onderlegd maar volgens mij zouden de chinawielen dan nog goedkoper moeten worden? Klopt dat?
-
- Forum-lid
Prijzen zijn in dollars, dus helaas is dit niet zo.joeptimmermans schreef:In het nieuws hoor je vanalles over devaluatie van de Chinese munt. Ik ben niet economisch onderlegd maar volgens mij zouden de chinawielen dan nog goedkoper moeten worden? Klopt dat?
- thestudent
- Forum-lid HC
De onkosten voor de fabrikant zijn natuurlijk gewoon in Yuan. Het personeel zal ook niet in dollars uitbetaald worden. De productie wordt dus relatief gezien goedkoper. Of die chinezen dan ook de prijs aanpassen is een andere vraag. Ze hebben die dingen nu eenmaal een prijs in dollars gegeven. Dat verschil eindigt nu in de zak van de chinezen. Dus ze maken nu gewoon meer winst en ik denk dat ze dat zo laten. Totdat er een kleine prijzenoorlog losbarst. Sowieso stom dat het in dollars is. Een paar jaar terug was de euro dollar koers veel gunstiger voor ons, maar stond ook de yuan veel lager tov de euro. Van devaluatie is op dit moment trouwens nog nauwelijks echt sprake. De chinese bank wil devalueren, maar het lukt ze dus nog niet echt hard. http://www.valuta.nl/Chinese_Yuan
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ook een setje besteld gisteren bij Helin Liu voor €271. Standard 25mm/50mm carbon clincher. Benieuwd wat voor extra kosten ik kan verwachten en hoe snel ze er zijn. Ik hou jullie op de hoogte.
Volledig zwart in 3K matte. http://nl.aliexpress.com/store/product/ ... 37109.html
Volledig zwart in 3K matte. http://nl.aliexpress.com/store/product/ ... 37109.html
Gisteren zijn de wielen thuis aangeboden. Was helaas niet thuis. Op het bonnetje van de bezorger geen opmerkingen over betalen #hopenmarsman schreef:http://nl.aliexpress.com/store/product/ ... 34791.htmlSoap schreef:Welke heb je precies uitgekozen Marsman?marsman schreef:Zojuist een set 50 mm full carbon clinchers besteld bij Helin Liu op basis van de info in dit draadje. Gekozen voor de standaard velgen, in 3K matte finish all black. Nu met 5% korting, iets meer dan 300 Euro. Hopen dat de inklaringskosten meevallen.
Ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang.
Maar 9 dagen tussen bestelling en aflevering, veel sneller dan ik had gedacht.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
- Wolfhound32
- Forum-lid
(Heerlijk dat google translate.)
Een stukje uit jou website, marsman...... Je hebt wel een lekker geil wielsetje hoor. Een setje met tepels.
Helaas wel een vetersluiting. Dat dan weer wel.
Een stukje uit jou website, marsman...... Je hebt wel een lekker geil wielsetje hoor. Een setje met tepels.
Spaken:
Model: mac aero 494 spaken( zwart/witte kleur beschikbaar)
Gat: 20u voor, achter 24 uur, externe gat
Vetersluiting: voorkant: radiale, achter: 2x kruis aandrijfzijde, radiale niet- aandrijfzijde
Tepels:
Materiaal: aluminium tepels( zwart/rode/zilver kleur beschikbaar)
Met inbegrip van:
Spiesjes, remblokken, extra spokes+nipples
Spaken:
Model: mac aero 494 spaken( zwart/witte kleur beschikbaar)
Gat: 20u voor, achter 24 uur, externe gat
Vetersluiting: voorkant: radiale, achter: 2x kruis aandrijfzijde, radiale niet- aandrijfzijde
Tepels:
Materiaal: aluminium tepels( zwart/rode/zilver kleur beschikbaar)
Met inbegrip van:
Spiesjes, remblokken, extra spokes+nipples
Wielen zijn binnen. Gelijk gemonteerd en een heel klein rondje gereden. Op het 1e gezicht weinig op aan te merken. Wielen zijn compleet met velglint afgeleverd. Bandjes opleggen was lastig. Bij het hard spinnen van het voorwiel voel ik een kleine onbalans. Veroorzaakt door wat extra gewicht rond het ventielgat of het ventiel wellicht?? Tijdens het rijden is het niet merkbaar. De ventielen klapperen behoorlijk, daar moet een stukje tape om.
De wielen waren niet heel lekker verpakt. Wel stevige doos, maar verder alleen bubbelplastick met daartussen een wandje van 2 kartonnetjes. Echter geen enkele beschadiging en ze zijn kaarsrecht. Ook geen pakbon, garantiebewijs of wat dan ook.
Morgen eerste rit en een deftige foto.
Vandaag de wielen binnen gekregen. Zien er strak uit! Waarde op pakketje was $150, de douane is van €215 uitgegaan. Moest €62,65 betalen aan Post NL. Van de week even proefrijden, foto'tje volgt!brusk schreef:Ook een setje besteld gisteren bij Helin Liu voor €271. Standard 25mm/50mm carbon clincher. Benieuwd wat voor extra kosten ik kan verwachten en hoe snel ze er zijn. Ik hou jullie op de hoogte.
Voorwiel = 780gram / Achterwiel = 978gram. Komt wel overeen met wat op de website staat. Bovenin staat inderdaad 1620, maar als je doorleest staat er 1760.nijkie schreef:Dus voor €335,00 setje 50mm full carbon clinchers.
Dat is spotgoedkoop,wat wegen ze?