Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 04 sep 2016 20:55

Het is zo triest die hetze tegen de wielrenner dat het bijna komisch wordt. Met 50 of harder door de bebouwde kom in een auto (potentieel moordwapen), bellend, app-end, wegdromend, noem maar op, en dat is de normaalste zaak van de wereld. Rijdt iemand in een lycra pakje en een helmpje op met nog geen 30 door diezelfde bebouwde kom dan zijn het asociale idioten. Kan iemand mij dat uitleggen?
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 04 sep 2016 21:10

Die appende half debiele idioten, dat doen ze zelf ook, daar identificeren ze zich mee dus zullen ze ook nooit wat over zeggen. Zichzelf op een fiets hijsen, dat zien mensen zichzelf niet doen.

Bekend voorbeeld zijn mensen die klagen over hardrijders in woonwijken.
Er wordt nog altijd gedacht dat dit vooral vreemden zijn en niet de bewoners zelf.
Tot er wel controle komt en de postbode ineens een boel post heeft te bezorgen van het CJIB in diezelfde woonwijk bij diezelfde bewoners die zo klagen over hardrijders.

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 04 sep 2016 21:33

Met z'n vijven ?naast elkaar? op een fietspad lopen is niet egoïstisch?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16768
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 sep 2016 22:08

Als het bejaarde was geweest die haar nek had gebroken over dat mormel hadden veel van diezelfde reaguurders de hondenbezitter op de korrel genomen...

Wat mij opvalt is dat er iemand die hond "hartmassage" heeft gegeven en uiteindelijk moest de dierenarts het beest een spuitje geven. Ik ben bang dat deze "hulpverlener" geen positieve bijdrage heeft geleverd aan de kans op een goede afloop. Een beetje gaan lopen drukken op een dier dat zojuist een enorme klap heeft gemaakt en waarschijnlijk schade aan de ingewanden heeft lijkt mij niet bevorderlijk.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 04 sep 2016 22:09

Gisteren wel weer een grappig momentje meegemaakt. Ik fiets van Egmond Binnen naar Egmond a/d Hoef. Voor mij fietsen 2 mtb'ers vrolijk slingerend over het fietspad, dus ik bel netjes. Mtb'ers gaan ook netjes aan de kant. Ik passeer de mtb'ers, en toen hoorde ik achter mij in amsterdams accent: " krijg nou wat. Een wielrenner met een bel."
Reden voor een glimlach, dacht ik.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 04 sep 2016 22:10

Hier gaat het dan om een hondje, maar eigenaren van kinderen kunnen er ook wat van. Die kids dwarrelden gisteren met 3 stuks over het fietspad langs het ARK, terwijl pa erachter doodleuk op z'n telefoon zat te "appen".

Nu raakt mijn geduld met "appende" fietsers toch al een beetje op inmiddels....

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 04 sep 2016 22:15

Append en tegen de richting in waarschijnlijk.
Het begint een steeds grotere plaag te worden, mensen die geen zin hebben om even over te steken en dan maar tegen de richting in gaan rijden, soms kilometers lang.

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 04 sep 2016 22:23

Als je je als fietser gewoon aan de regels houdt en anticipeert dan is er volgens mij echt niet zoveel loos. Ik kwam laatst ook een loslopende hond tegen en dan rem ik dus flink af en klik ik uit, want een hond blijft onvoorspelbaar. Resultaat was een bedankje van de eigenaar die me niet gezien had toen ze het beestje op het (verder volkomen verlaten) fietspad los liet. Zelfde met kinderen, bejaarden etc. etc. Ik rij veel harder en daar rekenen mensen gewoon niet op, dus is het aan mij om daarop te anticiperen.

Daarentegen kwam ik later weer zo'n stel mafkezen tegen die het fietspad aan de linkerkant van de weg moesten pakken, omdat ze anders 100 meter verderop zouden moeten stoppen om de weg over te steken. En vervolgens komt me in een onoverzichtelijke bocht nog zo'n pelotonnetje grijze baarden van een toerclub met een rotgang tegemoet die met veel 'voooooor' geschreeuw ervoor moesten zorgen dat het hele zooitje achter elkaar aan de rechterkant ging rijden en mij ontweek. Gelukkig kan ik een beetje sturen, maar als ik daar met vrouw en kind had gereden dan was er gegarandeerd iemand de berm in gesodemieterd. Ik had nu al de neiging om ze de huid vol te schelden, maar ja.

Ik snap dus wel dat veel mensen geen fan zijn van wielrenners, want er zitten (helaas) nogal wat tussen die niet schijnen te willen begrijpen dat ze niet op een afgesloten parcours rijden.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 04 sep 2016 22:29

G.B. Lux Dream schreef:Gisteren wel weer een grappig momentje meegemaakt. Ik fiets van Egmond Binnen naar Egmond a/d Hoef. Voor mij fietsen 2 mtb'ers vrolijk slingerend over het fietspad, dus ik bel netjes. Mtb'ers gaan ook netjes aan de kant. Ik passeer de mtb'ers, en toen hoorde ik achter mij in amsterdams accent: " krijg nou wat. Een wielrenner met een bel."
Reden voor een glimlach, dacht ik.
Dat is een uitzonderlijk breed fietspad, waar ik nog nooit iemand de middelvinger heb moeten presenteren, hoe kan dat?

PS, ik reed daar gisteren ook....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 04 sep 2016 22:41

NicoNB schreef:Die appende half debiele idioten, dat doen ze zelf ook, daar identificeren ze zich mee dus zullen ze ook nooit wat over zeggen.
Precies , om dezelfde reden zijn er veel mensen die belastingontduiking bijna normaal vinden terwijl ze van privediefstal vinden dat justitie daar de hoogste prioriteit aan zou moeten geven .

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 04 sep 2016 22:43

Honden zijn altijd link. Zelfs aangelijnd want die rolautomaten geven de hond meters extra ruimte. Dus los van het feit van wat mag en wat kan.. Is mijn motto stapvoets er langs helemaal als de baas/bazin mij niet heeft gezien. Die hond interesseert me trouwens niets. Ik heb een hekel aan die beesten. Maar ik wil absoluut geen aanrijding met zo'n beest. Want je valt geheid zeker bij grotere honden. Wat een gezeik heb je dan. Fiets kapot jeZelf in de kreukels.. En dan nog steggelen over de aansprakelijkheid. Phfff.. Ik ben overigens wel altijd vriendelijk tegen hondenbezitters.. Want fietspad of niet ik ben niet zo arrogant om mijn ruimte en snelheid te claimen. Die hond moet ook even de benen strekken en zijn behoefte doen.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 04 sep 2016 22:57

Erik schreef: Ik snap dus wel dat veel mensen geen fan zijn van wielrenners, want er zitten (helaas) nogal wat tussen die niet schijnen te willen begrijpen dat ze niet op een afgesloten parcours rijden.
Eens , er zijn veel te veel surrogaat-wielrenners die denken wielrennertje te moeten spelen op de openbare weg.

Plaats reactie