Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 25 jun 2016 21:31

Ik ging gisteren op bezoek bij een vriend in Utrecht en omdat het zulk mooi weer was besloot ik met de fiets te gaan ipv de trein. Ik had een mooie route uitgezet met fietsrouteplanner en daarna naast de geocachemap gelegd om te kijken of er caches op de route lagen. Ik heb er tien uitgezocht om te "cache-hoppen". Leuke manier om je route vast te leggen.
Alsof de caches en het pontje bij Ridderkerk op zichzelf nog niet genoeg avontuur waren was ik ook nog getuige van een reddingsactie voor een landschildpad in Polsbroekerdam en een 2CV rally in de Meern. Hoeveel avontuur je kunt hebben op een stukje van 62 km.:) Erg leuk. Dat stukje in Loperikwaard is net een beetje voorbij mijn gebruikelijke rondjes dus nog vrij onbekend.
Veni. Vidi. Fietsie.

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 25 jun 2016 22:08

Vandaag kwam ik nog een vrachtwagen op een fietspad tegen. Bleek van een dronken Rus te zijn die op een fietspad terecht was gekomen. Fietstunneltje rammen, borden uit de grond rijden, en uiteindelijk zichzelf vastzetten op de brug.
http://www.regio15.nl/nieuws/lijst-weer ... nchauffeur
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

rtimmers
Forum-lid

rtimmers 25 jun 2016 22:34

Vandaag 118 kilometer door de ardennen gefietst. Volgens meerdere weersites zouden er buien kunnen vallen en zou het rond de 18 graden zijn. Helaas begon het na twee uur te regenen en stopte het niet meer met regen. In combinatie met een temperatuur van iets meer dan 10 graden en lange afdalingen zorgde dit voor klappertandend op de fiets zitten. Blij dat ik uiteindelijk thuis was :)

imarc
Forum-lid

Gebruikersavatar imarc 25 jun 2016 22:45

Vandaag de Omloop Math Salden gefietst, 180km. Mooi parcours, ook al ken ik Z-Limburg goed, toch op een aantal voor mij nieuwe weggetjes uitgekomen. Had eigenlijk een net te zwaar verzet bij (34x25) maar door goede benen toch lekker door kunnen rijden. Rond de 100km begon het te regenen met tussenpozen. 300m voor de finish reed ik helaas lek... Shit happens...

Helen
Forum-lid

Helen 26 jun 2016 00:11

Twee korte ritjes vandaag: familie zit dit weekend in een strandhuisje in Wijk aan Zee. Begin van de middag erheen gefietst, leuke middag gehad, strandkasteel verdedigd met neefjes en nichtjes maar de zee heeft alweer gewonnen ;-) en 's avonds weer teruggefietst. Rustige ritjes en voor het eerst eigenlijk dat de spieren zich rustig hielden, was ook wel eens prettig ;-)

Bredalp
Forum-lid

Bredalp 26 jun 2016 00:50

Keezx schreef:
Bredalp schreef:
Na het fietsen begon een kniebandje op te spelen, links binnenkant knie. En nu kan ik mijn knie niet buigen.

Nu is de vraag:

- overbelast? Toch te gek gedaan gisteren, was ik er nog niet klaar voor?

Of 2

- het komt door de klikpedalen. Nog niet aan gewend, of verkeerd afgesteld? Geen idee.

Hoop echt dat het niet het 2de is, dan zou ik heel zuur zijn. Want ben er nu zo blij mee.

Morgen even afwachten.... Laat het aub weg zijn.....
Duidt IMO toch op een niet geheel correcte houding der voet ofwel niet optimale afstelling der schoenplaten.
Ik zou de plaat aan de linkerschoen zo afstellen dat de hak iets dichter bij de crank komt als dat nog kan.

Ok, heb de plaatjes naar achter gedaan. (Of moeten ze juist naar voren?)

Ik heb flinke pijn. Kan het bandje voelen met mijn handen. Knie buigen bijna niet te doen. Heel gevoelig en slecht geslapen. Morgen weer verder kijken.

Edit

Sorry hoor...

Maar die plaatjes kan je natuurlijk ook schuin zetten. En dan dat de tenen een beetje naar buiten wijzen en de hak dus richting crank gaat.

Is dat misschien wat je bedoelt Keesx?

Heel erg bedankt hoor, al is het reeds bij voorbaat, :winkthumb: .
Laatst gewijzigd door Bredalp op 26 jun 2016 06:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 26 jun 2016 03:04

bluv107 schreef:Jan Janssen Classic; we gingen voor de 150 km, maar toen we na 120 km in de stromende regen terecht kwamen maar besloten linea recta naar Wageningen te trappen. Uiteindelijk 148 km, dus zoveel korter was het niet.[/img]
Valt toch mee, wij hadden wat oponthoud in de eerste 50 kilometers en dus al vanaf 100km tot finish in de stromende regen gereden. Natter dan je al bent zal je niet worden, maar het koelt wel af, wanneer je zoals ik in volledig zomertenue vertrok zonder regenjas en schoenhoesjes.

Die lagen wel in de auto, maar dat heeft niet geholpen :mrgreen:

Overigens tussen 08:30 en 09:00 bij de start wel een tita Litespeed gespot...
Laatst gewijzigd door Wiliertoerist op 26 jun 2016 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

bluv107
Forum-lid

bluv107 26 jun 2016 09:33

Hmm, dat zou ik zomaar geweest kunnen zijn :like: Er rijden er niet zoveel van rond; ik heb toch meerdere S-Works gespot (en nog meer Wiliertoeristen) :P
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 26 jun 2016 10:11

Ik heb ook 2uur in een van die "mogelijke buien" ziteen te fietsen ... jammer dat ze er niet bij vertellen dat zo een bui 60km lang is. 's Avonds maar eens mijn wiellagers schoongemaakt en opnieuw ingevet.
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 26 jun 2016 11:01

Bredalp schreef:
Edit

Sorry hoor...

Maar die plaatjes kan je natuurlijk ook schuin zetten. En dan dat de tenen een beetje naar buiten wijzen en de hak dus richting crank gaat.

Is dat misschien wat je bedoelt Keesx?

Heel erg bedankt hoor, al is het reeds bij voorbaat, :winkthumb: .
Ja, ik bedoelde de hoek van de voet met de langsrichting, dat heeft veel invloed op de knie.
Gewoon wat expirimenteren totdat het beter wordt.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 26 jun 2016 11:14

Wat hebben wij dan geluk gehad. Vanuit Zwolle naar Posbank en daar de bekende hellende weggetjes opgereden. Vervolgens retour via Hoenderloo/ Vierhouten. Op een paar druppels na droog gereden..

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 26 jun 2016 12:03

Echt geluk ja want ik reed ook vanaf Zwolle richting de Posbank maar dan niet zo ver zuidelijk.
Maak joe woar

Plaats reactie