Ik was met de trein .... ik heb ook een oude fiets aan het station staan in de stad waar ik werk. Onder de 0 is mij echt te koud. Mijn doelstelling is om 1x/week naar het werk te fietsen. Morgen ga ik mij een thermische broek kopen om onder mijn fietsbroek te dragen.fietseric schreef: toch goed dat je bent gegaan op de fiets! (voelde je je stiekem niet erg trots achteraf? dat is voor mij vaak de motivatie om toch maar weer de fiets te pakken in deze tijden)
Het grote woon-werk topic
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK
- robbebopper
- Forum-lid HC
Even inhakend op het gekoukleum van de vorige pagina, wil ik toch even kwijt dat het dit jaar nog niet koud is geweest.
Net zoals de vorige winter, hebben we dit jaar nog geeneens matige, laat staan strenge, vorst gehad.
Alles wat we nu hebben (uitgezonderd nattigheid vlak boven het nulpunt) is goed op te vangen met kleding. Veel heeft ook te maken met gewenning, en dat lukt volgens mij alleen maar door gewoon door te fietsen.
Net zoals de vorige winter, hebben we dit jaar nog geeneens matige, laat staan strenge, vorst gehad.
Alles wat we nu hebben (uitgezonderd nattigheid vlak boven het nulpunt) is goed op te vangen met kleding. Veel heeft ook te maken met gewenning, en dat lukt volgens mij alleen maar door gewoon door te fietsen.
IK kan me niet echt motiveren met die kou. Na anderhalf uur begin ik koude tenen te krijgen en beginnen de vingers gevoelig te worden. En dan vindt ik het echt niet leuk meer en dan heb ik me heeeel bescheiden uit gedrukt. En geloof me ik heb al van alles al geprobeert met handschoenen cq overlaarsjes
Ik herinner me de winter van twee jaar geleden, het was veel kouder en het werd ook pas in juni(!) eindelijk een keer lekker fietsweer. Toen heb ik nog door sneeuw en over ijsplaten op het fietspad heen gereden. Ik kan me niet herinneren dat ik toen zo'n last van de kou had als nu...gek he hoe je dat zo kan ontwennen. En toen had ik nog niet eens overschoenen want ik wist toen niet van het bestaan van die dingen af.robbebopper schreef:Even inhakend op het gekoukleum van de vorige pagina, wil ik toch even kwijt dat het dit jaar nog niet koud is geweest.
Maar volgens mij was het toen niet zo nat.
Veni. Vidi. Fietsie.
Met deze temperaturen vind ik (op de weg) anderhalf uur ook wel zo'n beetje de max. Meestal krijg ik na ongeveer een uurtje koude voeten. En dan weet ik dat ik nog een half uurtje heb voor het echt onaangenaaam wordt. Gisteravond terug van het werk was het wel veel beter te doen dan in ochtend.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Pfffff,... ik vond het vanmorgen echt te koud. Ik had gisteren al zo'n koude handen en ik had mijn warmste handschoenen aan. Op een stukje van 6 km waren mijn handen al half bevroren geraakt. Dus vanochtend maar de auto gepakt. Die stond onder een afdakje dus ik hoefde niet te krabben. Anders had ik misschien toch nog de fiets overwogen
Live fast; die young. mijn blog
Vanmorgen juist weer voor het eerst dit jaar de fiets opgestapt voor een klein uurtje w-w. Het was heerlijk, zeker niet te koud, helder, niet glad en vooral ontspannend na inmiddels een dikke maand achte al die rode lichtjes aanrijden.
- opperhoofd
- Forum-lid
Vanmorgen alleen koude tenen, vanaf 30 minuten. De grens van gewone schoenen met neopreen overschoenen heb ik nu bereikt. Tijd om de winterschoenen weer op te zoeken.
De handen niet koud gehad, normaal heb ik dat altijd
Laatst een keer een setje net iets te grote handschoenen gekocht (via ebay). Voor de temperaturen van begin deze week iets te warm maar vandaag echt super!
Een dunne bivakmuts die ik meestal half op heb, net over de oren, en de hals en wangen zijn vrij van koude lucht.
Bij aankomst op m'n werk, na 55 minuten, had ik wel wat ijs voorop de muts. Cool!
De handen niet koud gehad, normaal heb ik dat altijd
Laatst een keer een setje net iets te grote handschoenen gekocht (via ebay). Voor de temperaturen van begin deze week iets te warm maar vandaag echt super!
Een dunne bivakmuts die ik meestal half op heb, net over de oren, en de hals en wangen zijn vrij van koude lucht.
Bij aankomst op m'n werk, na 55 minuten, had ik wel wat ijs voorop de muts. Cool!
Ja dat kan inderdaad ook nog. Dat en/of de leeftijd slaat toe.Kilowatt schreef:Of je vetpercentage is wat lager gewordenTumTumTum schreef:.. Ik kan me niet herinneren dat ik toen zo'n last van de kou had als nu...gek he hoe je dat zo kan ontwennen..
Maar opvallend is wel dat de katten, zowel die van mij als van mijn ouders, er ook de brui aan geven wat betreft naar buiten gaan...die zijn het kennelijk ook ontwent.
Veni. Vidi. Fietsie.
- opperhoofd
- Forum-lid
Mooi en zonde!
Het laatste omdat er her en der nog wel wat pekel on de weg ligt. Weliswaar erg droog maar toch, in stof vorm komt het overal tussen en straks wat vocht er bij...
Het laatste omdat er her en der nog wel wat pekel on de weg ligt. Weliswaar erg droog maar toch, in stof vorm komt het overal tussen en straks wat vocht er bij...