Pagina 904 van 1863

Re: Canyon

Geplaatst: 29 okt 2015 12:51
door colnagofreak
Welkom hier en bedankt voor je positieve bijdrage!

Re: Canyon

Geplaatst: 29 okt 2015 13:16
door Soap
# ?? Lijkt mij enkel noodzakelijk bij Instagram mannen. :dislike:

Dit is helaas een bekend probleem bij Canyon en hopelijk wordt dat beter als zowel het nieuwe ERP systeem als mede de nieuwe fabriek op volle toeren draaien. ;)

Re: Canyon

Geplaatst: 29 okt 2015 13:27
door MarkVeenstra
nlbrandy schreef:....

De manier waarop ze met vragen, klachten etc omgaan is ronduit schofterig te noemen.
Nou ben ik wel benieuwd, inhoudelijk, naar het hele verhaal.
Dat de levertijden lang zijn, en dat ze de informatievoorziening over die levertijden matig op orde hebben is een oud en alom bekend probleem (maakt het geen excuus overigens). Dat reacties per mail wat op zich laten wachten is ronduit niet netjes, maar is volgens mij met name van de afgelopen paar weken ivm hun verhuizing + systeem verandering.

Maar wat hebben ze gedaan dat je als schofterig ervaren hebt. Ze hebben je toch niet lopen uitschelden aan de telefoon of per e-mail?

Overigens vind ik 2 maanden wachttijd nog niet eens zo gek, voor een 2016 model die je dus in weze in de pre-order periode besteld. Dat is simpelweg wat anders dan in - zeg - januari een fiets in de winkel aanwijzen en meenemen. Wil je op dit moment het nieuwe modelletje van een random ander merk heb je ook bij de fietsenmaker te maken met levertijden. En ook daar staan fabrieken niet afgetopt vol met de compleet te verkopen aantallen fietsen.
Wat wel het "canyon" probleem is (weet niet of dat in jouw geval ook zo is), is dat ze zeggen " verwachte levering week X" maar vervolgens wordt die week keer op keer uitgesteld al dan niet met matig verzorgde informatie update naar de klant. Normaliter dealt een fietsenmaker daarmee, maar bij Canyon mag je dat als klant zelf 100% ervaren (met als winst dat je minder betaald omdat je die FM niet als tussenpartij hebt).

Re: Canyon

Geplaatst: 29 okt 2015 15:03
door Defected1981
Net terug van m level. Vernislaagje over de cf sl gespoten. Jammer genoeg onderste lager kaput geslagen van balhoofd. Wordt dus bestellingetje bij service center. Intussen enkele fotootjes in afwachting ...AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Re: Canyon

Geplaatst: 29 okt 2015 15:20
door jsprbcn
Pas op met de wall mount, mijn Pianchi Pista heeft allemaal kleine krasjes op de punten waar de fiets hangt. Ik heb er nu een doek tussen liggen ;)

Re: Canyon

Geplaatst: 29 okt 2015 16:14
door monsieurpinot
nlbrandy schreef:
tomtom schreef:Kunnen jullie wat anders doen dan mekkeren over besteltijden en de opvolging daarvan? Misschien zinniger en leuker om over hun fantastische producten te praten en/of je fiets te laten zien!
Ik wil ook graag mijn fiets showen, kom alleen niet verder dan een screenshot van de website daar ik al ruim 2 maanden aan het wachten ben :roll:

De manier waarop ze met vragen, klachten etc omgaan is ronduit schofterig te noemen.
#eenkeerennooitweer
weest gerust, je kunt je fiets zo afbestellen hoor (is iemand anders weer blij omdat ie wellicht eerder in het proces komt)

Re: Canyon

Geplaatst: 29 okt 2015 17:17
door ilfalco2004
Deutsche gründlichkeit is dus ver te zoeken bij Canyon. Een vriend van me heeft 4 mails gestuurd met simpele vraag nooit wat op gehoord. Heeft dus maar ander merk gekocht.

Re: Canyon

Geplaatst: 29 okt 2015 18:17
door 53x11
millen schreef:+1
tomtom schreef:Kunnen jullie wat anders doen dan mekkeren over besteltijden en de opvolging daarvan? Misschien zinniger en leuker om over hun fantastische producten te praten en/of je fiets te laten zien!
-1
Ik zit me te oriënteren op een nieuwe MTB. Canyon is dan best interessant. Ik vind dit soort info heel relevant. Als ik nu zou moeten bestellen, dan zou dat geen canyon zijn..

Re: Canyon

Geplaatst: 29 okt 2015 18:22
door Soap
53x11 schreef:
millen schreef:+1
tomtom schreef:Kunnen jullie wat anders doen dan mekkeren over besteltijden en de opvolging daarvan? Misschien zinniger en leuker om over hun fantastische producten te praten en/of je fiets te laten zien!
-1
Ik zit me te oriënteren op een nieuwe MTB. Canyon is dan best interessant. Ik vind dit soort info heel relevant. Als ik nu zou moeten bestellen, dan zou dat geen canyon zijn..
Want? Er zijn ook zat modellen wel snel leverbaar, dus kijk eerst maar eens wat je wilt, welke maat en wat daar dan bij staat als verwachte lever data zal wezen. Alles over een kam scheren lijkt mij niet handig.

En het staat je vrij om elk ander merk te gaan kopen natuurlijk, waar weer ander minnen (en plussen) aan zitten.

Succes met je keuze.

Re: Canyon

Geplaatst: 29 okt 2015 18:40
door apollo
Defected1981 schreef:Net terug van m level. Vernislaagje over de cf sl gespoten. Jammer genoeg onderste lager kaput geslagen van balhoofd. Wordt dus bestellingetje bij service center. Intussen enkele fotootjes in afwachting ...AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Waow. Ziet er echt goed uit.
Nog beter dan ik verwacht had.

Re: Canyon

Geplaatst: 29 okt 2015 20:52
door Danv
Met de lange levertijden in het achterhoofd bestel ik op 5 september een Aeroad bij de onmiddellijk beschikbare 'Expressbikes' 2015 (want ik wou echt niet wachten tot januari, februari), betaling is reeds lang gebeurd maar levering ??? Een paar keer een mail ontvangen dat er vertraging was, deze week antwoord dat de levering nu wel snel zou volgen, juiste data zijn echter niet bekend wegens problemen met het nieuwe computersysteem... Ik blijf overtuigd van de zeer goede kwaliteit van hun fietsen, wat echter niet kan gezegd worden van de manier van orderafhandeling.

Re: Canyon

Geplaatst: 29 okt 2015 21:32
door danadik
Hier hetzelfde verhaal. Vandaag mijn vierde orderbevestiging ontvangen. Met mijn vierde nieuwe andere afleverdatum. Word er ook wel wat flauw van.