Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 06 apr 2012 12:44

xytras schreef:
havana schreef:Summie met helm, dat mag in de krant! Afijn, opvallend dat steeds meer profploegen voor kartonnen wielen kiezen (Cancellera won er al eens op!).
Volgens mij is dit Vanmarcke, en zeker degene die wordt geinterviewd is duidelijk Vanmarcke
De man die geinterviewd wordt is inderdaad Vanmarcke. De man op de fiets is toch echt van Summeren. Hij was duidelijk bezig om zich te testen. Reed ver voor de andere Garmin rijders uit.
Leef! Fiets!

cipressa
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2011 09:52

cipressa 09 apr 2012 14:14

Ik heb een technische vraag, ik heb sinds kort een S3 van 2010. Geweldige bike. maar sinds kort heb ik een probleem met de zadelpen.
Hij zakt na, en hij heeft speling als hij niet heeeel vast gedraaid wordt.
Volgens de indicator op de zadelpenbuis zou hij een minimale insert hebben van ong 8 cm, maar hij kan dan ong. 4mm naar voor en achteren.
De dealer had mij gezegd zelf niet te gaan stellen om dat hij niet hoger kon ??? ( was nog lang niet de min. insert ) maar nu blijkt hij gigantisch aangeschroeft te zijn en opgevult met plastic van de verpakking.
Nu snap ik ook waarom ik er zelf niet aan mocht komen...dan zou ik dat natuurlijk zien.
Komt dit vaker voor ? en is er een oplossing voor ?
Ik moet er v/d week langs, en wil met toch een beetje kennis daar heen.
Cipressa ultimo uno
Ridley X-fire

wake me up when September ends

hildefuego
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jun 2011 18:51

hildefuego 09 apr 2012 15:17

misschien helpt het als je er een beetje montage pasta tussen doet.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 09 apr 2012 17:17

Ik zou er ook nooit meer komen!!

Het klopt dat hij een beetje heen en weer kan, met carbonpasta moet dat opgelost zijn.

cipressa
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2011 09:52

cipressa 09 apr 2012 18:33

Pasta zal niet helpen, daar is het te veel voor
Maar als de zadelpen correct is, en hij volgens de opgave op de pen niet te ver eruit geschoven is, en aangetrokken wordt met het juiste aantrekkoppel, moet toch een spelingvrije verbinding kunnen worden gemaakt ?
Als dit niet zo is, is er toch wat mis. ik ben bang dat er iets in het frame mis is.
Ik heb hem nu 2 maanden, hij is gebruikt aangeschaft
Cipressa ultimo uno
Ridley X-fire

wake me up when September ends

capt.obvious
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 mar 2010 22:19

capt.obvious 09 apr 2012 19:10

Loop even bij een degelijke fietsenmaker langs, laat daar even de zadelpendiameter en de binnendiameter van de zadelbuis meten.
Een beetje degelijke fietsenmaker heeft wel een digitale schuifmaat; wanneer je tegelijkertijd een stuurtape of 2 binnenbandjes aanschaft
zal de beste man dit waarschijnlijk wel als service even willen meten.

Het zal niet de eerste keer wezen dat een onverlaat een te smalle zadelpen met 'houtje-touwtje'-methoden probeert te monteren.

En, om je vraag te beantwoorden, uiteraard moet de zadelpen geheel spelingsvrij wezen zonder debiel hoge aantrekkoppel.
Sterker nog; zelfs zonder een klem moet de pen bij een dergelijke diepte al niet bijster veel meer kunnen kantelen.

Verder ten overvloede; je 'dealer' is naar alle waarschijnlijkheid een beunhaas.
Capt. Obvious to the rescue

cipressa
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2011 09:52

cipressa 09 apr 2012 20:00

misschien is opmeten wat lastig, omdat het een aero model is. maar een second opinion lijkt me idd wel een goed idee.
eens een cervelo dealer uitzoeken in mijn buurt, en vragen of hij er naar wil kijken.

bedankt voor jullie reacties
Cipressa ultimo uno
Ridley X-fire

wake me up when September ends

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 09 apr 2012 20:47

capt.obvious schreef:Loop even bij een degelijke fietsenmaker langs, laat daar even de zadelpendiameter en de binnendiameter van de zadelbuis meten.
Een beetje degelijke fietsenmaker heeft wel een digitale schuifmaat; wanneer je tegelijkertijd een stuurtape of 2 binnenbandjes aanschaft
zal de beste man dit waarschijnlijk wel als service even willen meten.

Het zal niet de eerste keer wezen dat een onverlaat een te smalle zadelpen met 'houtje-touwtje'-methoden probeert te monteren.

En, om je vraag te beantwoorden, uiteraard moet de zadelpen geheel spelingsvrij wezen zonder debiel hoge aantrekkoppel.
Sterker nog; zelfs zonder een klem moet de pen bij een dergelijke diepte al niet bijster veel meer kunnen kantelen.

Verder ten overvloede; je 'dealer' is naar alle waarschijnlijkheid een beunhaas.
Bij een S3 wordt de zadelpen bijgeleverd, die is druppelvormig en past alleen op de S1, S2, S3 & P1
Hierom zou er nooit een dergelijk verschil in mogen zitten!.
Een te smalle zadelpen is dus niet mogelijk. er zijn geen verschillende maten die in een s3 passen
Een dergelijke oplossing is nooit goed. er zit iets anders fout...
Maar ik vermoed dat het 2010 frame van de Vos zwanenburg komt, en die moet je niet op zijn woord vertrouwen.
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 09 apr 2012 21:02

gekke_henkie schreef:Maar ik vermoed dat het 2010 frame van de Vos zwanenburg komt, en die moet je niet op zijn woord vertrouwen.
Vermoedens zijn leuk in detective romans. Feiten doen het in de echte wereld beter. Ben ook wel benieuwd welke FM de fiets geleverd heeft?

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 09 apr 2012 21:47

Ik zou die "dealer" vragen er nog wat verpakkingspmateriaal extra tussen te proppen, just in case....
Hier is duideijk iets mis met de pen of het frame. Zadelpen kan er bij een S3 idioot ver uit (maar minder dan 8 cm zadelpen in het frame zou ik ook niet gaan) maar moet er ook zonder aandraaien strak en passend in zitten (en meer dan ca. 5-6 nm moet ook niet nodig zijn om
de zadelpenbout aan te draaien).

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 10 apr 2012 13:10

tinn schreef:De set-up van Garmin voor a.s. zondag:

Afbeelding
Wat voor bidonhouders zitten er op?

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 10 apr 2012 13:14

Lijkt wel beetje op deze http://www.bikeparts4u.nl/x-tas-y-bidonhouder-titanium" onclick="window.open(this.href);return false; maar is volgens mij deze http://www.arundelbike.com/stainless.html?p=1.1.1.6" onclick="window.open(this.href);return false; Laatste is volgens mij ook sponsor van Garmin.

Plaats reactie