Cervélo
Dankjewel! Inderdaad Novatec naven, wel een upgrade tov de standaard. Zijn A291SB/F482SB naven. Iets lichter dan de standaard versie.
Kies er idd voor om ze zwart te houden. Ziet er denk ik het beste uit zo, de witte naven zijn de gimmick.
Kies er idd voor om ze zwart te houden. Ziet er denk ik het beste uit zo, de witte naven zijn de gimmick.
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red
De vraag stellen is 'm beantwoorden. Niemand komt aan de prijzen van Vos. Als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten, koop gewoon bij Vos. Zo niet, dan betaal je extra en koop je elders.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Wanneer je weet welke maat je moet hebben en verstand van zaken hebt, kun je gerust kopen bij Vos. Hij is officieel dealer van Cervelo en lost ook de garantiegevallen (heb 't met eigen ogen gezien) snel op. Laat je niet overrompelen of intimideren door de snelle babbel en je kunt daar goedkoop een frame scoren.
Gewicht kan ik je niet vertellen, heb geen geschikte weegschaal. Maar op gevoel viel het mij alleszins mee.apojapo schreef:Prachtige fiets Joseph! Hoe duur waren die wielen, en wat is het gewicht?
Prijs voor de wielen zelf was 500 USD. Met de upgrade van de naven.
Heb met heel veel aanbieders contact gehad, het kan een stuk goedkoper maar dan is de optie voor een matte afwerking er niet.
Uiteindelijke de keuze gemaakt voor deze aanbieder vanwege de meest persoonlijke service en het feit dat alles op de wielen zat wat ik wilde, inclusief de keuze voor de novatec naven en het basalt remoppervlak.
Dus prijs hangt erg af van wat je zoekt, maar er zijn veel goede aanbieders op het moment.
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red
Ik ben erg nieuwsgierig welke aanbieder dit was. Ik zat ook al op het china forum te lezen, maar kon het daar ook niet terugvinden in je posts.joseph schreef:Gewicht kan ik je niet vertellen, heb geen geschikte weegschaal. Maar op gevoel viel het mij alleszins mee.apojapo schreef:Prachtige fiets Joseph! Hoe duur waren die wielen, en wat is het gewicht?
Prijs voor de wielen zelf was 500 USD. Met de upgrade van de naven.
Heb met heel veel aanbieders contact gehad, het kan een stuk goedkoper maar dan is de optie voor een matte afwerking er niet.
Uiteindelijke de keuze gemaakt voor deze aanbieder vanwege de meest persoonlijke service en het feit dat alles op de wielen zat wat ik wilde, inclusief de keuze voor de novatec naven en het basalt remoppervlak.
Dus prijs hangt erg af van wat je zoekt, maar er zijn veel goede aanbieders op het moment.
Alvast bedankt.
In mijn geval betreffen het Helin Liu's. Maar ook Farsports levert wielen van zeker dezelfde kwaliteit, echter standaard met Bitex naven. Die zijn wel weer te upgraden naar andere merken. Yishun levert hetzelfde remoppervlak sinds kort.
Vraag echter specifiek ernaar want vaak maken ze nog de oude resten op zonder het basalt verhaal.
Vraag echter specifiek ernaar want vaak maken ze nog de oude resten op zonder het basalt verhaal.
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red
Voor wat is dat magneetje aan de voorkant, je sensor lijkt achter te zitten?joseph schreef:Heb gisteren mijn eerste rit gemaakt met mijn 60mm clinchers uit China, erg goede eerste indruk.
Wel een hoop spaken in die wielen.
Hoe zit het met remmen in bijvoorbeeld snelle afdalingen? Gaan die dingen niet smelten?
Snelheidssensor zit in snelspanner voorwiel, vandaar magneetje in voorwiel.Mr_T schreef:Voor wat is dat magneetje aan de voorkant, je sensor lijkt achter te zitten?
Sensor op de chainstay is voor cadans, magneetje daarvoor zit op crankarm.
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Exact zoals cobra zegt. Is het systeem van Suunto.
Spaken zijn 20/24 dus valt op zich mee. Men zegt sowieso dat full carbon clinchers in de bergen minder verstandig zijn, maar heb er geen ervaring mee.
Bij het klimmen gaan de lage alu-wielen er weer in.
Spaken zijn 20/24 dus valt op zich mee. Men zegt sowieso dat full carbon clinchers in de bergen minder verstandig zijn, maar heb er geen ervaring mee.
Bij het klimmen gaan de lage alu-wielen er weer in.
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red
Dalen met hoge velgen is inderdaad geen goede optie.joseph schreef:Exact zoals cobra zegt. Is het systeem van Suunto.
Spaken zijn 20/24 dus valt op zich mee. Men zegt sowieso dat full carbon clinchers in de bergen minder verstandig zijn, maar heb er geen ervaring mee.
Bij het klimmen gaan de lage alu-wielen er weer in.
Giant TCR Advanced SL2 ISP Rabobank
Giant XTC
Giant XTC