Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

joseph
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 18 mei 2009 22:33

joseph 14 apr 2012 22:23

Dankjewel! Inderdaad Novatec naven, wel een upgrade tov de standaard. Zijn A291SB/F482SB naven. Iets lichter dan de standaard versie.
Kies er idd voor om ze zwart te houden. Ziet er denk ik het beste uit zo, de witte naven zijn de gimmick.
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red

apojapo
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 18 aug 2005 03:16

apojapo 15 apr 2012 18:34

Prachtige fiets Joseph! Hoe duur waren die wielen, en wat is het gewicht?

Tijdelijk
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 aug 2011 10:51

Tijdelijk 15 apr 2012 22:01

Heeft iemand een idee waar een Cervelo S2 frameset (wit, versie 2010 of 2011) voor dezelfde of een lagere prijs te verkrijgen is als bij Vos Zwanenburg? Bij Vos kost die van 2011 nu 1679 euro, maar ik koop liever elders..

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27911
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 apr 2012 08:19

De vraag stellen is 'm beantwoorden. Niemand komt aan de prijzen van Vos. Als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten, koop gewoon bij Vos. Zo niet, dan betaal je extra en koop je elders.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 16 apr 2012 10:10

Wanneer je weet welke maat je moet hebben en verstand van zaken hebt, kun je gerust kopen bij Vos. Hij is officieel dealer van Cervelo en lost ook de garantiegevallen (heb 't met eigen ogen gezien) snel op. Laat je niet overrompelen of intimideren door de snelle babbel en je kunt daar goedkoop een frame scoren.

joseph
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 18 mei 2009 22:33

joseph 16 apr 2012 11:22

apojapo schreef:Prachtige fiets Joseph! Hoe duur waren die wielen, en wat is het gewicht?
Gewicht kan ik je niet vertellen, heb geen geschikte weegschaal. Maar op gevoel viel het mij alleszins mee.
Prijs voor de wielen zelf was 500 USD. Met de upgrade van de naven.
Heb met heel veel aanbieders contact gehad, het kan een stuk goedkoper maar dan is de optie voor een matte afwerking er niet.
Uiteindelijke de keuze gemaakt voor deze aanbieder vanwege de meest persoonlijke service en het feit dat alles op de wielen zat wat ik wilde, inclusief de keuze voor de novatec naven en het basalt remoppervlak.
Dus prijs hangt erg af van wat je zoekt, maar er zijn veel goede aanbieders op het moment.
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red

okki83
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 jun 2009 13:36

okki83 16 apr 2012 16:22

joseph schreef:
apojapo schreef:Prachtige fiets Joseph! Hoe duur waren die wielen, en wat is het gewicht?
Gewicht kan ik je niet vertellen, heb geen geschikte weegschaal. Maar op gevoel viel het mij alleszins mee.
Prijs voor de wielen zelf was 500 USD. Met de upgrade van de naven.
Heb met heel veel aanbieders contact gehad, het kan een stuk goedkoper maar dan is de optie voor een matte afwerking er niet.
Uiteindelijke de keuze gemaakt voor deze aanbieder vanwege de meest persoonlijke service en het feit dat alles op de wielen zat wat ik wilde, inclusief de keuze voor de novatec naven en het basalt remoppervlak.
Dus prijs hangt erg af van wat je zoekt, maar er zijn veel goede aanbieders op het moment.
Ik ben erg nieuwsgierig welke aanbieder dit was. Ik zat ook al op het china forum te lezen, maar kon het daar ook niet terugvinden in je posts.

Alvast bedankt.

joseph
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 18 mei 2009 22:33

joseph 16 apr 2012 16:26

In mijn geval betreffen het Helin Liu's. Maar ook Farsports levert wielen van zeker dezelfde kwaliteit, echter standaard met Bitex naven. Die zijn wel weer te upgraden naar andere merken. Yishun levert hetzelfde remoppervlak sinds kort.
Vraag echter specifiek ernaar want vaak maken ze nog de oude resten op zonder het basalt verhaal.
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 17 apr 2012 13:42

joseph schreef:Heb gisteren mijn eerste rit gemaakt met mijn 60mm clinchers uit China, erg goede eerste indruk.

Afbeelding
Voor wat is dat magneetje aan de voorkant, je sensor lijkt achter te zitten?
Wel een hoop spaken in die wielen.
Hoe zit het met remmen in bijvoorbeeld snelle afdalingen? Gaan die dingen niet smelten?

cobra427
Forum-lid
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 nov 2009 01:23
Locatie: Druten

cobra427 17 apr 2012 15:02

Mr_T schreef:Voor wat is dat magneetje aan de voorkant, je sensor lijkt achter te zitten?
Snelheidssensor zit in snelspanner voorwiel, vandaar magneetje in voorwiel.
Sensor op de chainstay is voor cadans, magneetje daarvoor zit op crankarm.
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

joseph
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 18 mei 2009 22:33

joseph 17 apr 2012 15:19

Exact zoals cobra zegt. Is het systeem van Suunto.
Spaken zijn 20/24 dus valt op zich mee. Men zegt sowieso dat full carbon clinchers in de bergen minder verstandig zijn, maar heb er geen ervaring mee.
Bij het klimmen gaan de lage alu-wielen er weer in.
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red

Gebruikersavatar
Smollie
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 14 jun 2011 12:06

Gebruikersavatar Smollie 17 apr 2012 15:34

joseph schreef:Exact zoals cobra zegt. Is het systeem van Suunto.
Spaken zijn 20/24 dus valt op zich mee. Men zegt sowieso dat full carbon clinchers in de bergen minder verstandig zijn, maar heb er geen ervaring mee.
Bij het klimmen gaan de lage alu-wielen er weer in.
Dalen met hoge velgen is inderdaad geen goede optie.
Giant TCR Advanced SL2 ISP Rabobank
Giant XTC

Plaats reactie