Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

matthijsln
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 12 sep 2014 08:50

matthijsln 31 okt 2015 17:09

Danv schreef:Met de lange levertijden in het achterhoofd bestel ik op 5 september een Aeroad bij de onmiddellijk beschikbare 'Expressbikes' 2015 (want ik wou echt niet wachten tot januari, februari), betaling is reeds lang gebeurd maar levering ??? Een paar keer een mail ontvangen dat er vertraging was, deze week antwoord dat de levering nu wel snel zou volgen, juiste data zijn echter niet bekend wegens problemen met het nieuwe computersysteem... Ik blijf overtuigd van de zeer goede kwaliteit van hun fietsen, wat echter niet kan gezegd worden van de manier van orderafhandeling.
Dan heb ik geluk gehad. Ook op 5 september een Aeroad 2015 uit de outlet besteld die op voorraad was, 9 september was 'ie binnen. Super fiets en het wachten waard, dus hou vol ;)

Het wachten is nu alleen op de Garmin mount voor het H11 stuur. Zou begin november verstuurd moeten worden, maar als ze eerst iedereen hun fietsen leveren wacht ik daar nog wel even geduldig op!

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 31 okt 2015 21:55

Afbeelding

Heerlijk gefietst vandaag met deze 'kei' van een fiets !
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 31 okt 2015 22:03

Zo oogt ie wel lekker klein.... :D

mrcl
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 21 mar 2010 19:51

mrcl 02 nov 2015 10:41

Als financial heb ik de nodige ervaring met (implementaties van) SAP, maar dergelijke grootschalige problemen blijven me verbazen. Het grote aantal orders overigens ook, 10.000 orders. Maakte me toch wel nieuwsgierig naar de omvang van Canyon. Even snel Googlen leert:
Construction has begun on Canyon Bicycles’ new production and logistics center. Based in Koblenz, Germany the 22,000 m² site is to ensure continued growth of the company that is expected to exceed turnover of € 100 million in the 2014 financial year.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 02 nov 2015 11:14

Tegen 70mln in 2012. Canyon heeft last van groeistuipjes,

http://news.sap.com/canyon-bicycles-innovation-wheels/
Laatst gewijzigd door materialist op 02 nov 2015 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 02 nov 2015 11:16

mrcl schreef:Als financial heb ik de nodige ervaring met (implementaties van) SAP, maar dergelijke grootschalige problemen blijven me verbazen. Het grote aantal orders overigens ook, 10.000 orders. Maakte me toch wel nieuwsgierig naar de omvang van Canyon. Even snel Googlen leert:
Construction has begun on Canyon Bicycles’ new production and logistics center. Based in Koblenz, Germany the 22,000 m² site is to ensure continued growth of the company that is expected to exceed turnover of € 100 million in the 2014 financial year.
Vooral het gekozen moment om beide, zowel het IT systeem als de locatie in een keer te doen is wat mij betreft projectmatig niet de meest handige keuze geweest. Misschien kunnen de 2 niet los van elkaar, maar ook het moment is uiterst ongelukkig bij de introductie van je nieuwe fietsen. Dat had beter gemoeten natuurlijk en daar ondervinden ze nu erg veel hinder van.

Hoe staat het trouwens met de Australie uitbreiding? Doen zij dat al daar of gaat dat ook vanuit Duitsland richting de koper al daar?
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 02 nov 2015 11:53

Tsjah, big bang of kleine stappen? Beetje hetzelfde als 100% zeker of 80% zeker en er gewoon voor gaan...

Ik weet wel wat projectmatig mijn voorkeur heeft ;) Gewoon knallen en blussen waar nodig! Dan ben je tenminste bezig met oplossen van belangrijke issues ipv bedenken wat er allemaal misschien ooit wel eens mis zou kunnen gaan ;)

mrcl
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 21 mar 2010 19:51

mrcl 02 nov 2015 12:10

Soap schreef:Hoe staat het trouwens met de Australie uitbreiding? Doen zij dat al daar of gaat dat ook vanuit Duitsland richting de koper al daar?
Geleverd vanuit Duitsland met Service Center in Melbourne.

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 02 nov 2015 12:24

RuudRuud schreef:Tsjah, big bang of kleine stappen? Beetje hetzelfde als 100% zeker of 80% zeker en er gewoon voor gaan...

Ik weet wel wat projectmatig mijn voorkeur heeft ;) Gewoon knallen en blussen waar nodig! Dan ben je tenminste bezig met oplossen van belangrijke issues ipv bedenken wat er allemaal misschien ooit wel eens mis zou kunnen gaan ;)
10.000+ orders waar iets mis is, dat is wel iets meer als brandje blussen ;-)

Ben zelf heeeeel benieuwd naar dit PVA'tje :lol:
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

mrcl
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 21 mar 2010 19:51

mrcl 02 nov 2015 12:49

RuudRuud schreef:Tsjah, big bang of kleine stappen? Beetje hetzelfde als 100% zeker of 80% zeker en er gewoon voor gaan...

Ik weet wel wat projectmatig mijn voorkeur heeft ;) Gewoon knallen en blussen waar nodig! Dan ben je tenminste bezig met oplossen van belangrijke issues ipv bedenken wat er allemaal misschien ooit wel eens mis zou kunnen gaan ;)
Toevallig betrokken bij de aanleg van de nieuwe Botlekbrug? :D

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 02 nov 2015 14:48

Soap schreef:
RuudRuud schreef:Tsjah, big bang of kleine stappen? Beetje hetzelfde als 100% zeker of 80% zeker en er gewoon voor gaan...

Ik weet wel wat projectmatig mijn voorkeur heeft ;) Gewoon knallen en blussen waar nodig! Dan ben je tenminste bezig met oplossen van belangrijke issues ipv bedenken wat er allemaal misschien ooit wel eens mis zou kunnen gaan ;)
10.000+ orders waar iets mis is, dat is wel iets meer als brandje blussen ;-)

Ben zelf heeeeel benieuwd naar dit PVA'tje :lol:
Dat kan zomaar opgelost zijn met een simpele query (waardoor de rest van je flow in elkaar dondert ;) ). Maar dan de oorzaak nog, en zomaar iets aanpassen aan het systeem dat ook zorgt voor planning van resources, financiën, bestellingen en logistiek is natuurlijk best spannend zonder test... Aan de andere kant, nu klopt er ook geen snars van ;)

@mrcl: nee, aan de problemen te zien was ik daar niet bij betrokken ;)

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 02 nov 2015 14:52

Ik hoop van harte dat het nieuwe systeem toch echt wel ergens getest is....mijn IT QA & proces hartje zou breken als dat niet zo zou wezen ;-)

Maar een redelijke prio 1 lijkt mij het wel met dermate veel orders met een "foutje".

Maar als de fiets er eenmaal is, je bent het allemaal vergeten! ( eigen ervaring :))
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Plaats reactie