Canyon
-
- Forum-lid
@marcx, absolute klasse. Leuk dat hij je zo goed bevalt, veel plezier ermee en veel veilige km's. Greets.
Na lang wikken en wegen vandaag geprobeerd via de Sparbuch actie een Ultimate CF te bestellen, helaas niet meer beschikbaar in 52... volgens de leverancier alleen nog maar in grote maten en niet in alle kleuren nog verkrijgbaar. De 2008 modellen worden niet meer gemaakt. Vanaf november kun je het 2009 model gaan bestellen, waarbij het dan maar de vraag is wanneer deze ook daadwerkelijk geleverd wordt (ligt aan hoeveelheid bestellingen). Ik baal dus behoorlijk want er is mijns inziens niet een vergelijkbaar frame voor 1000 euro verkrijgbaar...
Groet
Groet
-
- Forum-lid
Bij deze dus even mijn ervaringen met Canyon.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een Ultimate CF pro raceframe besteld met de olympische korting. Na het betalen werd het frame geleverd. Direct na het uitpakken viel mijn oog op een aardige beschadiging onder aan de balhoofdbuis. Direct een aantal foto's ervan gemaakt en opgesuurd naar Canyon Benelux. Klacht werd doorgestuurd naar hoofdkantoor.
Een aantal dagen later na nogmaals bekijken, kwam ik erachter dat de achterpad ook krom was. Dit ook gefotografeerd en doorgemaild. Na wat briefwisselingen met Canyon is mijn frame terug naar Canyon. Ik heb wel duidelijk kenbaar gemaakt dat ik geen vertrouwen meer heb in desbetreffend frame. Volgens mij is dat frame een keer flink gevallen voordat de voorvork gemonteerd is. Canyon is erg onduidelijk over hoe ze het op gaan lossen. Wat mij betreft mogen ze mij het aankoopbedrag teruggeven. We zijn nu een maand verder, heb geen frame, en een klote gevoel.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een Ultimate CF pro raceframe besteld met de olympische korting. Na het betalen werd het frame geleverd. Direct na het uitpakken viel mijn oog op een aardige beschadiging onder aan de balhoofdbuis. Direct een aantal foto's ervan gemaakt en opgesuurd naar Canyon Benelux. Klacht werd doorgestuurd naar hoofdkantoor.
Een aantal dagen later na nogmaals bekijken, kwam ik erachter dat de achterpad ook krom was. Dit ook gefotografeerd en doorgemaild. Na wat briefwisselingen met Canyon is mijn frame terug naar Canyon. Ik heb wel duidelijk kenbaar gemaakt dat ik geen vertrouwen meer heb in desbetreffend frame. Volgens mij is dat frame een keer flink gevallen voordat de voorvork gemonteerd is. Canyon is erg onduidelijk over hoe ze het op gaan lossen. Wat mij betreft mogen ze mij het aankoopbedrag teruggeven. We zijn nu een maand verder, heb geen frame, en een klote gevoel.
Wacht even af hoe ze dit gaan oplossen. Waarschijnlijk komen ze met een zelfde frame of een nieuw model op de proppen straks.
En tja, het voordeel is is online bestellen tegen een scherpe prijs, het nadeel is je nu wel bekend denk ik.
En tja, het voordeel is is online bestellen tegen een scherpe prijs, het nadeel is je nu wel bekend denk ik.
Niets is wat het lijkt..
@marcx: Gefeliciteerd man!
@Dogestyle: Ah jammer, die kleine maatjes zullen wel snel gaan idd, misschien een Red Bull?
@dream-plus: Kom zeg, je begint al met de beschuldigingen voordat ze je uberhaupt wat misdaan hebben... Wel enorm balen natuurlijk!
@Dogestyle: Ah jammer, die kleine maatjes zullen wel snel gaan idd, misschien een Red Bull?
@dream-plus: Kom zeg, je begint al met de beschuldigingen voordat ze je uberhaupt wat misdaan hebben... Wel enorm balen natuurlijk!
-
- Forum-lid
[quote=Foosho
@dream-plus: Kom zeg, je begint al met de beschuldigingen voordat ze je uberhaupt wat misdaan hebben... Wel enorm balen natuurlijk![/quote]
@Foosho,
Hallo zeg,
Rond 20 augustus een frame besteld, wat op voorraad was, en dan een beschadigd frame krijgen. Wat ik persoonlijk niet op zou sturen naar een klant. Dat vindt jij normaal?
@dream-plus: Kom zeg, je begint al met de beschuldigingen voordat ze je uberhaupt wat misdaan hebben... Wel enorm balen natuurlijk![/quote]
@Foosho,
Hallo zeg,
Rond 20 augustus een frame besteld, wat op voorraad was, en dan een beschadigd frame krijgen. Wat ik persoonlijk niet op zou sturen naar een klant. Dat vindt jij normaal?
dream-plus schreef:[quote=Foosho
Rond 20 augustus een frame besteld, wat op voorraad was, en dan een flink beschadigd frame krijgen. Wat ik persoonlijk niet op zou sturen naar een klant. Dat vindt jij normaal?
Tuurlijk niet, maar ik neem aan dat ze dat niet expres doen, 't kan trouwens ook nog tijdens transport gebeurd zijn. Anyway, ieder merk maakt wel es een slipper. Als ze met een onacceptabele oplossing aankomen, dan wordt 't voor mij heeeel anders...
-
- Forum-lid HC
Zie een andere posting van me over de afleverkwaliteit van Canyon, 1 op de 2 komt perfect uit de doos de ander heeft dus één of meerdere problemen (de frames uit de aanbiedingsaktie waren duidelijk minder dan die uit de voorserie). De witte metallic lak zou ik overigens iedereen afraden ik ken schilderijen van Rembrand die minder snel craqueleren..... (de witte teamlak houdt wel goed)
-
- Forum-lid
Sharkman 1 schreef:Zie een andere posting van me over de afleverkwaliteit van Canyon, 1 op de 2 komt perfect uit de doos de ander heeft dus één of meerdere problemen (de frames uit de aanbiedingsaktie waren duidelijk minder dan die uit de voorserie). De witte metallic lak zou ik overigens iedereen afraden ik ken schilderijen van Rembrand die minder snel craqueleren..... (de witte teamlak houdt wel goed)
Ik een mtb aan gaan schaffen en twijfel tussen een trek 8000 en grand canyon. Als ik voor de canyon ga dan zou ik de witte willen aanschaffen (Fuji Metallic White), is deze lak ook van slechte kwaliteit?
Ook twijfel ik of ik moet wachten op de 2009 modellen (november) of dat ik nu de 6.0SE ga kopen. Wat zouden jullie mij adviseren?
-
- Forum-lid HC
wachten en voor de 2009 gaan. Maar behalve Scott en Cervelo hebben vrijwel alle merken probemen met de kleur wit en helemaal met metallic / parelmoer lak.
Hoe zat dat met de Klein-fietsen in die kleurstelling? In het droomfietsen-topic heb ik zo'n racefiets een tijdje geleden geplaatst.Sharkman 1 schreef:Maar behalve Scott en Cervelo hebben vrijwel alle merken probemen met de kleur wit en helemaal met metallic / parelmoer lak.