Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 20 mar 2016 15:31

Mwa, huisarts is niet zo duur (lees: spotgoedkoop vergeleken bij ziekenhuiszorg en AWBZ), dat moet kunnen voor een keertje hoor.

(en de HA zal hooguit doorverwijzen naar de fysio, en die gaat toch uit de aanvullende verzekering)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 20 mar 2016 15:56

scepticus schreef:Mwa, huisarts is niet zo duur (lees: spotgoedkoop vergeleken bij ziekenhuiszorg en AWBZ), dat moet kunnen voor een keertje hoor.
Totdat mensen het zelf zouden moeten betalen, dan wordt er moord en brand geschreeuwd.
En het gaat hier niet om "een keertje" Het is toch onzinnig om naar de dokter te gaan voor iets waarvan je vooraf al weet wat hij gaat zeggen. Wat kan zo'n man/vrouw er aan doen als je willens en wetens doorgaat als je pijn krijgt.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 20 mar 2016 18:22

Vandaag met mijn man een uurtje rustig gewandeld en het ging goed. Dus dat met die huisarts spaar ik me. Met rust gaat dit ook beter worden.
Als ik naar de Fysiotherapeut of iets anders wil moet ik hoe dan ook eerst langs de huisarts. Zonder verwijsbriefje gaat dan niks.
Ook voor een sportarts of zo.
Ghost Nivolet 6LC

11AFotografie
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar 11AFotografie 20 mar 2016 18:29

Fysio kun je naar toe zonder verwijzing van de huisarts. Is een paar jaar geleden al veranderd. Met dit soort dingen zou ik eerder naar de fysio gaan dan naar de huisarts, aangezien het duidelijk is dat het met rusten al beter wordt. Een fysio kan je veel beter informeren over hoe je kunt voorkomen dat het terugkomt en oefeningen geven om je knie sterker te maken.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 mar 2016 13:08

Sport gerelateerde zaken nooit naar de HA, altijd fysio.
HA begint met 'neem eerst maar 3 weken rust' en stuurt je dan alsnog naar de fysio.
Less is bore

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 21 mar 2016 13:45

daniel1975 schreef:Sport gerelateerde zaken nooit naar de HA, altijd fysio.
HA begint met 'neem eerst maar 3 weken rust' en stuurt je dan alsnog naar de fysio.
Maar dat lijkt in dit geval wel het meest zinnige advies, die rust. En ik denk niet dat Sweety naar een fysio zal gaan.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 21 mar 2016 16:46

Natuurlijk ga ik naar de Fysiotherapeut. Heb voor donderdag middag een afspraak gemaakt. Dus dat komt goed.
Ghost Nivolet 6LC

kawouter
Forum-lid

kawouter 21 mar 2016 17:51

gisteren meegedaan met de run-bike-run in Hilversum. Goed pijn in de benen na afloop.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 02 apr 2016 19:14

LegioRun 2016

Vandaag liep ik mijn eerste wedstrijd van het jaar de 5 KM LegioRun in Grootegast. Met de marathon van Rotterdam in het vizier leek me dat wel genoeg :-) Proberen zover als mogelijk voor het startvak te komen. Aftellen en KNAL de start was lastig toch pak en beet 20 lopers in de "weg". Was even zigzaggen maar al snel liep ik 5e. Binnen de kilometer klom ik op tot 2e met voor mij niemand minder dan Lammert v/d Ploeg. Facebookvriend en mede Stravist! Ik had hem notabene getipt voor deze wedstrijd. Lammert had de vaart er in maar was gelijktijdig een perfecte haas voor mij! Tijdens het lopen bedacht ik me welke wedstrijdstrategie ik moest volgen. Er achter blijven of er voorbij gaan? Het moment was er wel. Ik ging even naast Lammert lopen en zei "Strava zit je overal op de hielen" :-) ik liet me weer iets afzakken om in zijn kielzog te blijven. Voorbij gaan vond ik een te groot risico. Bang om mezelf op te "blazen" en met hartslag 185 gemiddeld zat ik al erg hoog, nummer 3 zat lag ondertussen ver achter. Daar hoefde ik geen concurrentie meer van te verwachten. Ik zou azen op de eindsprint. De laatste 600 meter ging in (ik dacht 300 meter) de eindboog van de Rabobank was in zicht. Ik ging versnellen en haalde Lammert in. Maar naarmate ik dichterbij kwam.. Zag ik dat het nog niet de finish was! De parcours fietser gaf aan doorlopen.. Verdorie de eindsprint TE vroeg ingezet! Lammert kwam weer langszij en hij ging me voorbij. Mijn benen waren op dat moment helemaal leeg.. Maar ik vond het wel mooi ik gunde het hem ook.. Op het moment dat die me voorbij ging 100 meter voor de finish zei ik tegen hem "hij is voor jou, pak hem maar!" 2 seconden na Lammert wist ik te finishen in 18:21 (nettotijd 18:19). Lammert had het hardst gewerkt en de overwinning was hem van harte gegund! Sterker nog dankzij Lammert heb ik mijn PR op de 5 km verbetert van 19:04 naar 18:19 (netto). Zonder Lammert als haas was mij dit nooit gelukt. Een zeer voldaan gevoel. Een geslaagde wedstrijd voor mij. Dank organisatie voor deze goed geregelde loop die toch een beetje mijn thuiswedstrijd was. Gr Rico

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 03 apr 2016 22:53

Sommige mensen vinden het maar stom om aan een cursus mee te doen want je moet alles zelf maar kunnen. :twisted: Maar ik heb vandaag meegedaan aan een cursus borstcrawl. Ik probeer al enige tijd dit zelf te leren maar dat lukt niet (ik ben dus heel erg stom). Lekker op de fiets er heen dus ook nog lekker een stukje kunnen fietsen in dit mooie weer.
Veni. Vidi. Fietsie.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 04 apr 2016 17:05

Goed dat je het doet. Ik ben 16 en heb A en B maar de borstcrawl lukt me ook al niet meer dus raar is het echt niet.
Maak joe woar

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 04 apr 2016 17:22

TumTumTum schreef:Sommige mensen vinden het maar stom om aan een cursus mee te doen want je moet alles zelf maar kunnen. :twisted: Maar ik heb vandaag meegedaan aan een cursus borstcrawl. Ik probeer al enige tijd dit zelf te leren maar dat lukt niet (ik ben dus heel erg stom). Lekker op de fiets er heen dus ook nog lekker een stukje kunnen fietsen in dit mooie weer.
Is helemaal niet stom. Als je een beetje leuk mee wilt komen met een triathlon(netje) dan kun je juist op het zwemmen best veel winnen door een beetje aardig de borstcrawl te zwemmen.
En dat is helemaal niet zo eenvoudig, al denken sommige mensen dat wel.
Was het leuk? Maar ik denk ook niet dat je het in één les leert. In ieder geval succes er mee.

Plaats reactie