Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 05 sep 2016 00:42

En dan lees ik in de commentaren dat die wielrenners ook nog regelmatig losklikken uit hun pedaal, een schop geven, weer vastklikken en verder gaan. Oftewel hoe kunnen mensen elkaar napraten en ter plekke wandaden verzinnen, die dan weer een eigen leven gaan leiden.

Je maakt me veel wijs, maar de kans dat je een schop van een wielrenner krijgt lijkt me niet zo groot...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 05 sep 2016 01:45

Karl66 schreef:En dan lees ik in de commentaren dat die wielrenners ook nog regelmatig losklikken uit hun pedaal, een schop geven, weer vastklikken en verder gaan.

Probeer het maar eens, op een oude fiets, met een oude helm in dikke kleding.
De eerste uitdaging is de timing, zie maar eens in een onverwachte situatie uit te rekenen wanneer je uit moet klikken en uithalen. Als je die tijd al hebt.

De tweede uitdaging, haal eens flink uit met je been en zie vervolgens maar eens in balans te blijven.

Als dat allemaal lukt kijk dan eens wat er gebeurt als je iets raakt van pak m beet een kilo of 3 a 4. Heel simpel je ligt plat op je gezicht.

Nee een fietser is veel te hard bezig zijn best te doen om op twee wielen te blijven rijden.
Proberen iets opzettelijk te raken is counter intuitive.

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 05 sep 2016 11:37

Als motorrijder en fietser op een racefiets kan ik wel zeggen dat ik op de fiets meer onvoorspelbare situaties mee maak als op de motor,maar heb daardoor wel een grotere inschatting voor gevaar ontwikkeld.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 05 sep 2016 13:42

NicoNB schreef: Probeer het maar eens, op een oude fiets, met een oude helm in dikke kleding.
De eerste uitdaging is de timing, zie maar eens in een onverwachte situatie uit te rekenen wanneer je uit moet klikken en uithalen. Als je die tijd al hebt.

De tweede uitdaging, haal eens flink uit met je been en zie vervolgens maar eens in balans te blijven.

Als dat allemaal lukt kijk dan eens wat er gebeurt als je iets raakt van pak m beet een kilo of 3 a 4. Heel simpel je ligt plat op je gezicht.

Nee een fietser is veel te hard bezig zijn best te doen om op twee wielen te blijven rijden.
Proberen iets opzettelijk te raken is counter intuitive.
Het probleem zit hem in de minipompjes of geen pomp tegenwoordig, hoeveel herders ik van me af heb moeten meppen vroeger zou ik niet meer weten, maar het werkte perfect, na een mep met een Zefal HP droop de hond altijd af.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 05 sep 2016 20:32

Ik gooi altijd mijn bewaarde bananenschil, werkt perfect, na een slip over de chiquita XL druipt de hond altijd af.
Afbeelding

bever
Forum-lid
Berichten: 2232
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 05 sep 2016 21:01

Sieper schreef:Ik gooi altijd mijn bewaarde bananenschil, werkt perfect, na een slip over de chiquita XL druipt de hond altijd af.
Dat zal ze leren !

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 06 sep 2016 21:46

Wat mij opvalt is dat ik daarnet een stuk lees op Facebook over een wielrenster die is aangereden door een auto en daar zijn de reacties vele malen milder dan bij een mannelijk slachtoffer

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 07 sep 2016 11:36

Het is gewoon te druk op de wegen in NL. Je merkt dat men even gauw wil oversteken etc. Ik kijk op wegen waarop auto's kunnen rijden regelmatig om, om te kijken wat er aan komt en of deze mij heeft gezien. Grote landbouwvoertuigen die midden op de weg blijven rijden en jij moet maar kijken waar je blijft. Links en rechts rijden op fietspaden en de meerdere keren de bel zogenaamd niet horen en dan roepen "heb je geen bel". Heb voor en achter led lampjes, voor als ik door een donker bosgebied rijd. En dan nog word ik soms verrast door iemand die het leuk vindt om een wielrenner te laten schrikken door heel dicht langs te rijden. Waarschijnlijk omdat deze bestuurder een trauma heeft van wielrenners. Men denkt in NL alleen aan zich zelf en wil voor eigen rechter spelen. Zodra ik de grens over ga en in DL fiets, komt er meteen een rust over me heen. De meeste automobilisten gaan met een wijde boog om je heen. In Frankrijk en Italie op de kleine weggetjes voel ik mij bij die ene auto per half uur ook veiliger dan in NL. Het wordt tijd voor actie....veilig weggedrag voor alle weggebruikers, respecteer elkaar en houd je aan de verkeersregels....waarschijnlijk is dat een utopie, het moet eerst goed fout gaan. Gelukkig zijn er nu in grote getalen de e-bikers, die ook wat harder rijden, dan kan de aandacht en ergernis met die groep een beetje worden gedeeld.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8881
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 sep 2016 14:31

@mont aigoual Ik voel me over het algemeen in Frankrijk best veilig, maar, laten we het bij algemeen houden. Daarnet op mijn boodschappenfiets weer iemand die wel heel erg dicht langs me heen ging. En marktkooplui, ik kan er inmiddels een boek over schrijven. Die hebben zo'n haast om van de ene markt naar de andere te komen. Veel haast, weinig ruimte over laten.
Ik wil er maar mee zeggen dat er overal mensen rijden die niet echt aan fietsers denken. En laten we wel zijn, de reacties in de media op fietsers lijken in Nederland helemaal nergens op. Als je als fietser op een racefiets iets overkomt, is het altijd je eigen schuld, en het had nog veel erger af mogen lopen, van de reageerders.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 08 sep 2016 09:37

Martin78 schreef:Wat mij opvalt is dat ik daarnet een stuk lees op Facebook over een wielrenster die is aangereden door een auto en daar zijn de reacties vele malen milder dan bij een mannelijk slachtoffer
Ja maar dat is gewoon een onbedoeld positief bij-effect van het gegeven dat vrouwen door dat soort reaguurders niet voor vol worden aangezien en een vrouw op een racefiets dus ook nooit een wielrenner kan zijn.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
marcuse
Forum-lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 13 aug 2006 18:16

Gebruikersavatar marcuse 08 sep 2016 13:25

Ik woon in Nijmegen en wanneer er op de website van de Gelderlander iets staat over een wielrenner, zijn de gemiddelde reacties heel voorspelbaar. Voornamelijk zeer negatief. Wielrenners worden voor weet ik wat uitgemaakt, maar blijkbaar mag dat allemaal door de redactie die reacties goed moet keuren.
Een vaak terugkomend iets, naast het onbreken van een bel, is het geschreeuw van wielrenners, vooral in groepen. Blijkbaar hebben heel veel fietsers het idee dat wanneer er in een groep, door te roepen, gewaarschuwd wordt voor tegen/voorliggers, paaltjes etc dat dat een uiting van agressie is jegens de fietsers die in de weg fietsen en heel snel aan de kant moeten gaan. Maar ja, hoe maak je fietsend Nederland duidelijk dat het geroep voor de veiligheid van de eigen groep en ook voor de medefietspadgebruikers is.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 08 sep 2016 14:20

mont aigoual schreef:Het is gewoon te druk op de wegen in NL.
Klopt en daar zit hem juist het probleem.
Misschien moeten wielrennend en vooral pseudo- wielrennend Nederland eens nadenken dat sport beoefening niet (meer) op de openbare weg thuis hoort.
Toen Cruijff opgroeide voetbalde de jeugd gewoon op straat. Dat kan allang niet meer en wordt ook niet meer geacepteerd. Misschien zijn we met het wielrennen cq. wielrennertje spelen ook al een tijdje in dat stadium gekomen. Trainen/ hardrijden met de racefiets alleen nog op de afgesloten clubparkoersen van wielerclubs?

Plaats reactie