Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2016

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 16 okt 2016 15:43

daniel1975 schreef:Sagan!!!!
Zo fijn dat de belgen niet gewonnen hebben. Hele koers gecontroleerd, geweldig als dan een ander wint!!
Begrijp ik even niet. "Zo fijn dat..."
Nogal goed dat er ploegen zijn die de koers willen maken.
Zie jij dan liever een koers waar een groepje van 4 man een hele dag voorop rijden en dan op 1 km van de meet worden ingehaald?

Onafgezien van het feit dat Sagan deze ene keer nadat je hem eens een ganse dag niet gezien hebt toch wint.

Gisteren maken de Nederlandse dames de koers en wint op het einde een Deense.
Wat daar "fijn" aan is ontgaat mij. :lol:
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 16 okt 2016 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

rondje
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar rondje 16 okt 2016 15:45

Ondanks de inspiratieloze zandbak toch een mooi middenstuk en mooie finale gehad. En heel sterk van Sagan. Weer zo'n klein gaatje waar hij langs vliegt. De Noren waren trouwens tegen elkaar aan het sprinten. Een grote als, maar stel dat Sagan op de OL de wegrit had gereden, dan had hij gewoon OL, EC en WC kunnen zijn. Want als het parkoers GvA ligt, moet hij het ook kunnen.

@Lcsmet, dat is een grapje van Daniel1975 over een reactie van Quaranta gister over de Nederlanders.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 okt 2016 17:29

Een wk is vaak een vreemde koers en daarom toch altijd weer boeiend om te volgen. De rondjes leken saai maar het heeft ook een heel beklijvende lading. Ik heb er wel van genoten en ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die moeite met deze winnaar heeft. Seizoen van kop op staart gekleurd, altijd klaar voor fans en z'n naaste en durft ook nog eens ergens wat van te vinden.

Ook een paar man die je wel in die laatste 300 meter had verwacht en er toch niet waren. Misschien was het - mede met dank aan de Belgen - toch wel een pittig koersje.

Ik snap dat Boonen baalt maar hopelijk geniet hij toch een beetje van dit fraaie resultaat in z'n laatste wk. Hoed af voor de Belgisch ploeg wat mij betreft en net als de NL dames gister valt ze weinig te verwijten. Thuis in je zetel zien we allemaal altijd wat er anders had gemoeten. Nu in dik 30 graden na 250km koers schouder aan schouder met 60 naar de streep. Ik heb genoten (ik ben ook wel een wk-fan) en er kan er nu eenmaal maar 1 winnen en dat was heel duidelijk: PETER!

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 16 okt 2016 17:49

Het is duidelijk dat België het landenkampioenschap gewonnen heeft :-)
Voor de rest zat er wellicht niet meer in.

We hebben toch de Duitsers (en de Fransen, en eigenlijk iedereen behalve Sagan) als ploeg een grote deuk in hun ego bezorgd. Dat was het op zich al wel waard :-)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 16 okt 2016 17:54

Nog een pluspunt: we hoeven die lelijke trui van de Europees kampioen een heel jaar niet te zien.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 okt 2016 18:03

Mooie bekroning op Peter's seizoen in elk geval.
En waar was Groenewegen nu met zijn grote bek?
Less is bore

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 16 okt 2016 18:15

Volgens mij zat Groenewegen netjes in het wiel van de Duitsers.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 16 okt 2016 18:31

Zou Cavendish nog last hebben van die vervelende Koreaan die op de olympische spelen zomaar durfde tegen zijn been te rijden tijdens het baantoernooi?

Dude
Forum-lid

Dude 16 okt 2016 19:06

afrit13 schreef:Volgens mij zat Groenewegen netjes in het wiel van de Duitsers.
Ze Germans ja, die waren lekker op dreef vandaag. Kittel heeft wss bij natuurkunde op school niet erg opgelet. Anders had ie wel geweten dat die bidon bijna net zo hard terugkomt en daarmee een collega renner in gevaar kan brengen.
Abide.

rodeo
Forum-lid

rodeo 16 okt 2016 19:43

daniel1975 schreef:En waar was Groenewegen nu met zijn grote bek?
Met een grote bek vang je veel wind, dat is een nadeel bij het waaierrijden.

Makkelijk
Forum-lid

Makkelijk 16 okt 2016 19:48

de zwarten schreef:We hebben toch de Duitsers (en de Fransen, en eigenlijk iedereen behalve Sagan) als ploeg een grote deuk in hun ego bezorgd. Dat was het op zich al wel waard :-)
Duitsland voor schut zetten in een sportwedstrijd. Ik moet zeggen: chapeau. Dat is ons niet vaak gelukt.

rondje
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar rondje 16 okt 2016 19:51

Lees net op nu.nl dat hij samen met Koen de Kort Niki nog naar voren heeft weten te brengen. Dus opgeofferd voor het team? Viel mij op dat het gehele Nederlandse team (op Leezer na) te ver zat toen de eerste scheurtjes kwamen.

De Spanjaarden werden er ook al heel snel uitgewaaid. zijn nog meer afgegaan dan de Duitsers en Fransen denk ik, ook al miste ze een echte sprinter.

Plaats reactie