Omdat ik het leuk vind om die gegevens te vergelijken. Wat heb je aan gegevens als deze niet kloppen? Dan kun je ze net zo goed niet meten, want je hebt er niks aan als het niet klopt.scottwilko schreef: ↑01 dec 2023 10:46 En waarom moet je die gegevens vergelijken? Is je trainingsschema zo nauwkeurig dat die paar procent het verschil gaan maken tussen optimaal trainen en verkeerd trainen?
Ik merk dat ik een vermogensmeter wel mis, indien die niet aanwezig is. Dan moet ik de D2 trainingen op gevoel en hartslag uitvoeren en daar zit zeker een grote foutmarge in. Maar ik heb alleen maar enkelzijdige meting en kan mij niet voorstellen dat die paar procent het verschil voor mij gaan maken om beter te kunnen trainen.
Als je enkel en alleen een enkelzijdige meter hebt, dan is het geen issue, want je vergelijkt alleen met dezelfde gegevens.
Ik heb een Assioma Duo op m'n racefiets, een Kickr Core (nu net een v6), en een enkelzijdige op m'n gravelfiets. De Assioma's en de Kickr (zowel de Core als de v6) zitten binnen 1% van elkaar, de 4iiii zit in de 2 testen die ik gedaan heb op ongeveer 6-8% afwijking van de Kickr Core.
Om te gebruiken als indicatie op je computer hoe hard je aan het trappen bent, met in het achterhoofd houdende dat hij ongeveer 6% te laag meet, is het prima. Om de data te vergelijken met andere powermeters is de afwijking gewoon te groot.