Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.
-
ophetkantje
- Forum-lid
ophetkantje
23 jan 2015 13:44
opperhoofd schreef:Mooi en zonde!
Het laatste omdat er her en der nog wel wat pekel on de weg ligt. Weliswaar erg droog maar toch, in stof vorm komt het overal tussen en straks wat vocht er bij...
Niet fietsen met een fiets, dat is pas zonde
Ach, ik zeg ook maar wat
-
Belgje
- Forum-lid
Belgje
23 jan 2015 14:56
ophetkantje schreef:[
inderdaad!
Mooie fiets ook!
ik heb mij net een lange thermische "onderbroek" gekocht, dit weekend eens testen of dat mijn billen warm houdt bij dit weer!
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK
-
bikerke
- Forum-lid
bikerke
23 jan 2015 15:31
opperhoofd schreef:Mooi en zonde!
Het laatste omdat er her en der nog wel wat pekel on de weg ligt. Weliswaar erg droog maar toch, in stof vorm komt het overal tussen en straks wat vocht er bij...
Ik had verleden jaar 220 werkdagen, en allemaal met de fiets.
De fiets gaat dus normaal gezien dagelijks gebruikt worden. En gaat soms niet om aan te zien zijn van het vuil. (vb was woensdag al zo(door plassen op een grindweg gereden van een 15m lang en een 20cm diep
en het voorspatbord was nog niet geplaatst)
Maar daar staat tegenover dat ik mijn fiets zelf onderhoud. Ik doe dus vb alle lagers open om er extra watervast vet bij te steken.
ophetkantje schreef:
idd
-
Belgje
- Forum-lid
Belgje
27 jan 2015 09:51
De morgen terug met de fiets naar het werk, heerlijk weer, prachtige zonsopgang...
2 km voor aankomst reed ik té hard van de borduur (stoeprand voor onze NL vrienden) ik dacht nog "sh*t" en effectief... platte band!
Gelukkig op 1km van station Gent - Dampoort, even langsgeweest bij Maxx-Mobiel, bandje werd direct vervangen (had zelf niks bij....) 5 min' later en maar €12 armer zat ik weer op de fiets. al bij al een half uurtje vertraging opgelopen.
Heel erg genoten van de rit!
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK
-
alypat
- Forum-lid
alypat
27 jan 2015 20:12
robbebopper schreef:Met wind tegen moet je niet teveel op je kilometerteller kijken, maar gewoon ontspannen blijven trappen.
Je kunt langer van je hobby genieten!
Ik herinner mij de dagen vlak voor kerst vorig jaar. Dat was windkracht 6 tegen, maar gelukkig wel droog. Die windkracht is het probleem niet zo. Kwestie van een licht verzet opzoeken (schakelde zelfs terug naar het binnenblad van mijn triple), in de beugels duiken en niet meer op snelheid of tijd letten. De windvlagen zijn veel vermoeiender, vooral als ze wat van opzij komen. Ik ben dan constant bezig met corrigeren, waardoor ik niet bepaald ontspannen op de fiets zit.
-
alypat
- Forum-lid
alypat
27 jan 2015 20:54
ophetkantje schreef:Vond het weer vanmorgen wel fijn. Droge open kou. Daar kan ik me prima tegen kleden.
Vorige week vier dagen naar werk gefietst. En het is dat ik een dag thuis moest werken, anders had ik voor de volle vijf gegaan.
Kou is nauwelijks een probleem. Daar is op te kleden. Zeker over een afstand van 20 kilometer, waarbij ik 45 minuten onderweg ben. De eerste paar minuten zijn altijd koud, maar mijn lichaam wordt door de inspanning al snel warm. Met goed ventilerende kleding word ik dan ook niet snel koud meer.
Handen zijn een ander verhaal. Die zijn de eerste tien minuten koud, tegen het pijnlijke aan. Maar daarna worden ze weer warm en blijven dat daarna ook. Voeten werken net andersom. Die beginnen warm, en koelen af naarmate ik langer fiets. Met mijn winterschoenen is dat tegenwoordig echter ook geen groot probleem meer.
-
raassie
- Forum-lid
raassie
02 feb 2015 07:46
Ik ben blij dat ik vanmorgen met de auto richting het werk kon. In Den Bosch behoorlijk ijzel, zelfs de auto had er moeite mee, laat staan dat ik op mijn 25 mm bandjes onderweg geweest was
Respect en succes voor de mannen/vrouwen die vanmorgen wel fietsen.
-
geertjeb
- Forum-lid
geertjeb
02 feb 2015 08:03
Ik vind het doodeng op de weg de laatste tijd (op de fiets dan). Op mijn route liggen wat klinkerstroken (oa Naarden Vesting). Laat m mooi op de Tacx staan tot het weer wat beter wordt, dan gewoon weer drie keer per week naar de zaak fietsen. Kan niet wachten!
En doe voorzichtig mensen!
Toch respect.
-
dc
- Forum-lid
dc
02 feb 2015 09:14
Ik rij al jaren met spikes als het ijzelt. Dat scheelt veel ellende.
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
02 feb 2015 09:54
raassie schreef:Ik ben blij dat ik vanmorgen met de auto richting het werk kon. In Den Bosch behoorlijk ijzel, zelfs de auto had er moeite mee, laat staan dat ik op mijn 25 mm bandjes onderweg geweest was
Respect en succes voor de mannen/vrouwen die vanmorgen wel fietsen.
Euh, dank je denk ik
Vanmorgen zag het er vanuit huis allemaal prima uit, maar verderop lag er toch mooi een laagje sneeuw(prut) op de weg. Geen Strava PR's dit keer dus (maar ook niet gevallen, dus dat scheelt!) Nu hopen dat het overdag warm genoeg wordt zodat ik iets ontspannener weer naar huis kan
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
raassie
- Forum-lid
raassie
02 feb 2015 09:59
Ik ben zelf met de auto aan het glijden geweest op sommige punten, dus denk dat ik de laatste 10 km had kunnen lopen op mijn fietsschoenen als ik dit keer voor de fiets gekozen had
-
alypat
- Forum-lid
alypat
02 feb 2015 21:10
Stond vanmorgen klaar in mijn fietskleding. Zag buiten verse regen liggen, en checkte voor de zekerheid de buienradar. Over mijn route zag ik een paar flinke buien trekken. Dus snel omkleden en dan maar met de auto. Erg balen, want gisteravond leek het volgens de weersvoorspellingen wel te doen.
Nu dan maar ruiten krabben en aansluiten in de file. Onderweg werd ik getracteerd op regen- en sneeuwbuien, waardoor ik toch iets minder baalde dan even daarvoor.
Morgen weer een nieuwe kans!. Droog, maar onder nul. Ik ga eens zien wat voor gladheid dat nog oplevert. Eén bocht door de weilanden is al berucht, daar is een collega eerder dit jaar onderuit gegleden (zonder veel erg).