Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

BennD
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 jun 2015 10:26

BennD 08 nov 2015 16:07

Is er iemand al een echte foto(s) van de CF SL 2016 versie tegen gekomen, in zwarte uitvoering ?

Jorisvc
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 sep 2014 00:43

Jorisvc 08 nov 2015 20:10

BennD schreef:Is er iemand al een echte foto(s) van de CF SL 2016 versie tegen gekomen, in zwarte uitvoering ?
zou die dan al ergens geleverd zijn :lol:

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1134
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 08 nov 2015 20:40

Wiliertoerist schreef:
bigfloor schreef:Winterfiets 'winterklaar' gemaakt en passend stuurlintje (was eerst zwart)
Met een wit lint en zadel door het vieze winterweer.... ;)
Haha, de vorige winterfiets was .......

Afbeelding

Idd, helemaal wit (leuk in de sneeuw, maar heeeel gauw vies)
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1134
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 08 nov 2015 20:45

POC schreef:Moet het nu altijd over die levertijden gaan? Al dat geklaag, alsof de wereld vergaat. Fiets komt er niet sneller door hoor.

Ik lees liever informatieve dingen op het forum waar iedereen wat aan heeft. Beantwoord vragen van forumleden die vragen hebben over Canyon die niet gaan over levertijden, of post plaatjes van je fiets. Maakt topic toch een stuk leuker!

Of open een speciaal levertijd topic ;)
Dat hebben ze bij onze oosterburen ook gedaan (rennrad-news.de), daar heet het 'Canyons Warteraum') oftewel de 'Canyon Wachtkamer'.
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 09 nov 2015 15:48

Voor de H11 kerels: de Garmin mount is terug beschikbaar.
https://www.canyon.com/en/accessories/# ... 4&id=58004

Kempen01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 okt 2015 17:29

Kempen01 09 nov 2015 18:13

vincent75 schreef:Hoeveel drop heb je bij je huidige fiets en bevalt dit?
Hey Vincent, ik weet eigenlijk niet goed hoe je de drop meet? Volgens mij zijn er meerdere manieren. Zou je mij dit kunnen vertellen?

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2265
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 09 nov 2015 18:45

Kempen01 schreef: Hey Vincent, ik weet eigenlijk niet goed hoe je de drop meet? Volgens mij zijn er meerdere manieren. Zou je mij dit kunnen vertellen?
Simpel is om je fiets tegen een muur te zetten en op de hoogte van je bovenzijde zadel een punt op de muur te zetten. Nu rol je de fiets iets naar achteren en zet je een punt op de muur ter hoogte van bovenzijde stuur. Nu meet je het verticale verschil tussen deze 2 punten, dit is je drop.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Kempen01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 okt 2015 17:29

Kempen01 09 nov 2015 21:25

vincent75 schreef:
Kempen01 schreef: Hey Vincent, ik weet eigenlijk niet goed hoe je de drop meet? Volgens mij zijn er meerdere manieren. Zou je mij dit kunnen vertellen?
Simpel is om je fiets tegen een muur te zetten en op de hoogte van je bovenzijde zadel een punt op de muur te zetten. Nu rol je de fiets iets naar achteren en zet je een punt op de muur ter hoogte van bovenzijde stuur. Nu meet je het verticale verschil tussen deze 2 punten, dit is je drop.
Dank voor deze informatie! Heb net even gemeten en het is een drop(je) van 6 cm. Ik twijfelde dus tussen M of L voor de Ultimate CF SL met een lengte 183cm (bbl 86cm). Zou je hier iets zinnigs over kunnen zeggen? Nogmaals bedankt voor je advies!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6187
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 10 nov 2015 08:23

De drop is leuk om te weten, en uiteindelijk het meest tastbare omdat dit het resultaat is van de geometrie van je fiets en de afstelling. Maar als je geometrie tabel in duikt, heb je niet zoveel aan die 6cm drop.

Volgens mij kan je het beste nog eens een soortgelijke meting doen, maar dan met een punt op de muur voor je hart crank, en bovenkant balhoofd. Op die manier meet je de stack van je frame zoals die nu is. Die kan je vergelijken met de stack van de ultimate in de geometrietabel op de canyon site (maat M: 560mm en maat L: 579mm.).
Neem dan mee of/hoeveel spacers je nu nog onder je stuurpen hebt zitten. En mocht je nu met een omgekeerde stuurpen of een 17 graden pen oid rijden, moet je dat ook meenemen... maar is het een "gewone" 6 graden stuurpen, dan komt het wel goed (de vergelijking komt niet op de mm nauwkeurig).

Dan kan jij voor jezelf het vergelijk maken tussen hoe je nu zit (met je drop van 6cm), bij de stack en spacers etc die je nu hebt. versus de 2 maten canyon ultimate.

Met 1.83 zit je een beetje op het randje van een M en een L. Ik zou zeker niet zeggen dat je alleen met "prof" neigingen op een M zou moeten zitten. Zelf ben ik 1.85 met bbl van 88 (beetje aapfactor), en heb op een L het gevoel dat ik wat aan de gestrekte kant zit. Maar ik heb dus relatief een wat korter bovenlichaam, maar wel lange armen. Dus ja, zeg het maar ;). De ander is 1.83 en rijdt alles op canyon maat L. De getallen en je gevoel van je huidige fiets, gaan het voor jou bepalen denk ik.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Frankfiets
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
Locatie: Wijchen

Frankfiets 10 nov 2015 11:05

Aan de reactie hierboven heb ik niks toe te voegen, ik ben 183 cm en een bbl van 84. Rijd op een m met een stuurpen van 13 cm. Een l had een te grote stack en te lange zitbuis. Al is die zitbuis wat minder van belang.

Gebruikersavatar
Pedaleur_de_Charme
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 okt 2015 10:58

Gebruikersavatar Pedaleur_de_Charme 10 nov 2015 16:31

De kogel is door de kerk, ik heb me gisteren een Canyon Endurace CF 9.0 DI2 besteld.

Meteen ook mijn eerste post in dit forum. Heb een tijdlang dit forum en in het bijzonder dit forumtopic gevolgd en gelezen om mij neutraal te gaan informeren over Canyon. Dank aan alle forumleden om hun ervaringen te delen zowel over het rijcomfort als over het bestellings- en leveringsproces.

Enkele zaken deden me twijfelen bij de aankoop van een Canyon Endurace CF 9.0 DI2:
- Gebrek aan kleur in de designs.
- Twijfel tussen M of L framemaat (om aan te sluiten bij laatste berichten hierboven). Heb BBL 83-84 cm en Lichaamslengte van 184 cm. Dan uiteindelijk toch gekozen voor een M.
- Servicecenter Canyon is toch al gauw 2u met de wagen voor mij.
- Twijfel tussen Ultegra DI2 of mechanische Ultegra.

Enkele zaken hebben me dan toch overhaald:
- Prijs/kwaliteit en de materialen bij de volledige afmontage van de fiets.
- Design is leuk, maar je rijdt er niet sneller/comfortabeler door.
- De ervaringen op dit forum en de positieve ervaring van een vriend/renner met Canyon.

Nu is het vooral uitkijken naar de nieuwe fiets en hopelijk mag ik bepaalde zaken beamen (rijcomfort en service) en bepaalde zaken ontkrachten (leveringstermijnen).

Kempen01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 okt 2015 17:29

Kempen01 10 nov 2015 18:23

Frankfiets schreef:Aan de reactie hierboven heb ik niks toe te voegen, ik ben 183 cm en een bbl van 84. Rijd op een m met een stuurpen van 13 cm. Een l had een te grote stack en te lange zitbuis. Al is die zitbuis wat minder van belang.
dank voor jullie reacties! Nav jullie ervaringen heb ik besloten ook voor de M te gaan. Ik zie dat er standaard een 10 cm stuurpen op zit. Heb je ergens aangegeven dat je de 13cm wilde? of is dit later opgestuurd ofzo?

Plaats reactie