Cervélo
Cervelo S5 frameset team 2012 (zwart) bij Salden met kaaymankorting voor 2899
Cervelo S5 frameset 2012 (wit) bij Salden met kaaymankorting voor 2339
nogal een prijsverschil voor 100gram lichter (en 560eurie duurder), zie ik iets over het hoofd? of is zwart inderdaad sneller dan wit?
Cervelo S5 frameset 2012 (wit) bij Salden met kaaymankorting voor 2339
nogal een prijsverschil voor 100gram lichter (en 560eurie duurder), zie ik iets over het hoofd? of is zwart inderdaad sneller dan wit?
Het verschil in adviesverkoop prijs is nog groter.
In ieder geval een andere voorvork en het verschil in techniek en/of materiaalgebruik in de vervaardiging van de frames zal het prijsverschil "rechtvaardigen".
Een R5 heeft ook een "iets" ander prijskaartje als een R3.
Dat komt waarschijnlijk ook niet alleen door de kleur.
Om over een R5ca nog maar niet te spreken...
In ieder geval een andere voorvork en het verschil in techniek en/of materiaalgebruik in de vervaardiging van de frames zal het prijsverschil "rechtvaardigen".
Een R5 heeft ook een "iets" ander prijskaartje als een R3.
Dat komt waarschijnlijk ook niet alleen door de kleur.
Om over een R5ca nog maar niet te spreken...
-
- Forum-lid
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 11 nov 2008 17:05
dacht ik ook… al zit ik met mn slc-sl nog wel steeds te twijfelen… toch de R5 of R5ca, of niet …. anders dan maar Di2 erop met powermeter….
cervelo soloist frame, slc-sl, ultegra, lightweight genII, zipp 404 en 303, storck powerarm, tune concorde, sonic csx, racelite2, zero gravity ti, en nog wat meer carbon… en sinds kort… P3C, me happy!!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19
Bij de R5ca is er een lochische verklaring voor het prijsverschil, De R5 wordt in china door goedkope chineesjes gemaakt, en de R5ca door dure amerikaanse ingenieurs. die de matten in de mal leggen.
(het is eigenlijk niet meer dan een testproject die R5ca en enkele frames worden verkocht)
en voor zover ik weet worden alle S5''s in china gemaakt, misschien met duurder carbon?
(het is eigenlijk niet meer dan een testproject die R5ca en enkele frames worden verkocht)
en voor zover ik weet worden alle S5''s in china gemaakt, misschien met duurder carbon?
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Al met al dus marketing-onzin waarbij ingespeeld wordt op de (wellicht Amerikaans patriottistische) suggestie dat Amerikanen die carbon matjes beter en/of zorgvuldiger zouden leggen dan hun Aziatische collega's. Maar goed, voor die prijs ontkom je er niet aan dat je vooral betaalt voor subjectieve waarde: je betaalt mee aan de ontwikkelingskosten, voor het imago en voor de "ik eens wat ik mij kan veroorloven"-factor.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Uhh, het zou me niet verbazen als dit gewoon "Engineers" zijn, die titel krijg je als je een of andere "college" (engels uitspreken) opleiding hebt gehad.amclassic-fan schreef:Die R5Ca wordt niet door ingenieurs gemaakt, maar door lager geschoold personeel. Geen ingenieur die zin heeft om dag in dag uit matjes carbon in een mal te leggen. In andere landen zijn er nog verbazingwekkend veel R5Ca's verkocht.
Klinkt interessant maar zoals je al zegt, dit is meestal gewoon lager geschoold personeel (Bij ons hoogstens MTS maar vaker zelfs LTS ). Als voorbeeld "Electrical engineer" wordt in woordenboeken vertaald als "elektrotechnisch ingenieur" maar dat is fout. Die laatste wordt in de VS een "Graduate Engineer" genoemd met "a first degree in Electrical Engineering".
Zie de analogie met titanium.timo2.0 schreef:Al met al dus marketing-onzin waarbij ingespeeld wordt op de (wellicht Amerikaans patriottistische) suggestie dat Amerikanen die carbon matjes beter en/of zorgvuldiger zouden leggen dan hun Aziatische collega's. Maar goed, voor die prijs ontkom je er niet aan dat je vooral betaalt voor subjectieve waarde: je betaalt mee aan de ontwikkelingskosten, voor het imago en voor de "ik eens wat ik mij kan veroorloven"-factor.
Absoluut, ook daar wordt aan Amerikaanse merken een imago van superioriteit opgehangen die het enorme prijsverschil slechts gedeeltelijk rechtvaardigt (in mijn ogen blijft het laswerk mooier dan bij titanium uit Rusland en Azië).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Carbon kunnen chinezen idd wel hetzelfde leggen. Maar lassen kunnen ze niet zo goed??