Cervélo
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Russen kunnen minimaal even goed lassen als in de VS (volgens mij wordt Litespeed inmiddels door Mexicanen gemaakt) dat ze het niet altijd doen (bij gebrek aan de juiste apparatuur) is een feit.
Chinezen hebben totaal geen talent voor lassen (daar "bakken" ze het spul aan elkaar), heeft waarschijnlijk te maken met de visie dat enkel aantallen tellen, Goed laswerk uit Azië komt uit taiwan/Japan maar dat is inmiddels net zo duur of duurder als uit de VS/Europa.
Overall kun je wel stellen dat Amerikanen qua produktie/afwerking een niet al te hoge standaard hanteren. 99% van wat nog in de VS wordt gemaakt (en dat is niet heel veel meer) is kwalitatief redelijk basic (past binnen de wegwerpmentaliteit die daar heerst). Iedereen die eens een Auto uit de US hebt gereden snap je meteen wat ik bedoel.
Chinezen hebben totaal geen talent voor lassen (daar "bakken" ze het spul aan elkaar), heeft waarschijnlijk te maken met de visie dat enkel aantallen tellen, Goed laswerk uit Azië komt uit taiwan/Japan maar dat is inmiddels net zo duur of duurder als uit de VS/Europa.
Overall kun je wel stellen dat Amerikanen qua produktie/afwerking een niet al te hoge standaard hanteren. 99% van wat nog in de VS wordt gemaakt (en dat is niet heel veel meer) is kwalitatief redelijk basic (past binnen de wegwerpmentaliteit die daar heerst). Iedereen die eens een Auto uit de US hebt gereden snap je meteen wat ik bedoel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19
of ze nu mts of hts hebben, ze verdienen €30.000-€40000,- per jaar en als je dat afzet tegen €200,- die een chineesje verdient. zie je waar een hoop kosten naartoe gaat...
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
En als je bedenkt dat dat chineesje ook nog per stuk wordt betaald, behoorlijk veel uren draait en dat vervolgens afzet tegen het feit dat goed laswerk rust vereist en dat een goed uitgeruste lasser daar ook bij helpt snap je meteen waar het probleem zit.....
Ik heb sinds 3 jaar een Cervelo S2 en hij bevalt nog steeds super. Sinds een tijdje beginnen de C en E van Cervelo op de buis geel te kleuren. Het is slechts aan 1 zijde. De fiets staat nooit in de zon. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ervaring met zulke klachten en eventuele afhandeling door Cervelo? Van een merk als Cervelo, met dito prijs, verwacht ik niet dat de lak gaat verkleuren ...
Laatst gewijzigd door greuf op 28 jun 2012 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
Ik vind de lasjes van mijn ti stuurpennetje toch best netjes, ondanks dat het ding uit Azië komt (China geloof ik).timo2.0 schreef:Absoluut, ook daar wordt aan Amerikaanse merken een imago van superioriteit opgehangen die het enorme prijsverschil slechts gedeeltelijk rechtvaardigt (in mijn ogen blijft het laswerk mooier dan bij titanium uit Rusland en Azië).
Ik heb een vraagje; wat is de lengte van de zadelpennen van de S1/S2/S3? Ga er vanuit dat die hetzelfde zijn.
Voor de herfst/winter wil ik een S1 gaan opbouwen, maar ik twijfel over de maat. Wil het liefst een 58, maar dan zit ik wel met mijn zadelhoogte.
Heb nl een binnenbeenlengte van 97,5 cm, maar een relatief kort bovenlichaam. Ga 't liefst voor een 58 omdat ik een compacter frame fijner vindt. Ziet er ook wat beter uit..
Wat betreft bovenbuis zit ik met een 58 goed, het gaat alleen om de lengte zadelpen. Ik kan wel een max insertion van 6,5 cm vinden, maar geen lengtes van de pen! Iemand enig idee?
Voor de herfst/winter wil ik een S1 gaan opbouwen, maar ik twijfel over de maat. Wil het liefst een 58, maar dan zit ik wel met mijn zadelhoogte.
Heb nl een binnenbeenlengte van 97,5 cm, maar een relatief kort bovenlichaam. Ga 't liefst voor een 58 omdat ik een compacter frame fijner vindt. Ziet er ook wat beter uit..
Wat betreft bovenbuis zit ik met een 58 goed, het gaat alleen om de lengte zadelpen. Ik kan wel een max insertion van 6,5 cm vinden, maar geen lengtes van de pen! Iemand enig idee?
In het Pinarello-topic wordt dit onderwerp ook besproken. Nou ja, geel verkleurende letters op Pina's dan Ik had het ook ee nbeetje op mijn Prince. Volegns mij is he de lijm van de stickers en niet de lak.greuf schreef:Ik heb sinds 3 jaar een Cervelo S2 en hij bevalt nog steeds super. Sinds een tijdje beginnen de C en E van Cervelo op de buis geel te kleuren. Het is slechts aan 1 zijde. De fiets staat nooit in de zon. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ervaring met zulke klachten en eventuele afhandeling door Cervelo? Van een merk als Cervelo, met dito prijs, verwacht ik niet dat de lak gaat verkleuren ...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Warom niet terug naar de dealer of cervelo zelf?