Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 jul 2015 09:34

Nee hoor, echt maar een paar dagen. Tenzij je een echte junk bent, dan kan het wel een weekje duren.

Als er vroeger bij ons in de buurt een bajesklant weekendverlof had werd er vaak de eerste avond coke gebruikt. Op maandag bij terugkomst werd er namelijk altijd gecontroleerd op drugs. Andere middelen waren dan nog te zien maar met coke ging dat bijna altijd "goed".
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 jul 2015 09:45

Ga er maar vanuit dat ie gewoon stom heeft gedaan. Misschien tegen de pijn over de kasseien? Ik weet het niet, maar stom is het.
Less is bore

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 jul 2015 10:13

daniel1975 schreef:Ga er maar vanuit dat ie gewoon stom heeft gedaan. Misschien tegen de pijn over de kasseien? Ik weet het niet, maar stom is het.
Denk hier eens langer over na.
Ja, ik denk ook dat die gewoon dom heeft gedaan. Maar,..... dat gewoon dom doen heeft een dieper probleem. Want als ik gewoon dom wil doen en coke wil snuiven, dan zal ik toch echt eerste ergens coke moeten gaan scoren. Geen idee waar en hoe; ik zit niet zo in dat wereldje. Maar Paolini kennelijk wel. Die had dat wellicht gewoon wat coke ergens in z'n koffer zitten. Of hij heeft ergens via via iets geritseld. Coke bij je hebben of weten hoe je ergens wat coke kan ritselen in een of ander onbekend hotel in Frankrijk, dat duidt erop dat Paolini een groot probleem heeft.
Live fast; die young. mijn blog

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 jul 2015 10:22

In een hotel in Frankrijk moeilijk maar in het centrum van Utrecht een eitje...

Misschien had hij daar wat gekocht wat eigenlijk bedoeld was voor na de Tour maar kon hij het niet laten om toch even wat te snoepen.
Campagnolo Ultra Dork

Karl66
Forum-lid

Karl66 11 jul 2015 10:24

Of het is natuurlijk coke uit de winter toen hij gefeest heeft, die hij net voor de tour weer teruggekregen heeft met wat bloed. Of is het dan ook niet meer te traceren?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 jul 2015 10:40

Het wordt dan niet gezuiverd door de nieren maar ingevroren, dat zou dus misschien ook wel kunnen. Het zou dus zeer interessant kunnen zijn om een haartest uit te voeren in dit geval.
Campagnolo Ultra Dork

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 11 jul 2015 10:58

Of hij heeft met een nep penis urine van iemand anders ingeleverd. Da's al een heel oude grap: "U heeft geen doping gebruikt, maar gefeliciteerd met uw zwangerschap".

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 11 jul 2015 13:31

Luca Paolini trekt het boetekleed aan en verontschuldigt zich tegenover zijn collegarenners en iedereen binnen de wielersport voor zijn positieve test op cocaïne.

De Italiaan werd vrijdag geschorst nadat de internationale wielerunie UCI en zijn werkgever Katoesja bekendmaakten dat de 38-jarige renner positief had getest na de kasseienetappe in de Tour de France.

"Ik neem mijn volledige verantwoordelijkheid en zal proberen duidelijkheid te scheppen", reageert Paolini op Twitter. "Ik bied mijn excuses aan aan al mijn collega's en ook zeker de Tour en de ASO."

Hoewel de winnaar van Gent-Wevelgem cocaïnegebruik niet expliciet toegeeft, voelt hij zich schuldig tegenover zijn 'fantastische' teamgenoten bij Katoesja, die hij niet hoopt te hebben benadeeld. "Ik hoop dat mijn afwezigheid geen negatieve invloed zal hebben op het eindresultaat."

Openheid

Paolini wilde vrijdagavond niet direct reageren op het nieuws, dat hard aankwam bij hem en zijn ploeg. "Ik had even wat tijd nodig om de klap op te vangen. Ik wilde me even gedeisd houden en het zelf oplossen."

"Ik ben niet het type dat begint te schreeuwen bij een schandaal en vergeefs mazen in de wet probeert te vinden", aldus de Italiaan, die bereid is mee te werken met de instanties om aan het licht te brengen hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 jul 2015 13:59

Contador is toch ook meer veroordeeld op de weekmakers in zijn bloed en niet zozeer op de picopicopicopico hoeveelheid?
Less is bore

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 jul 2015 15:07

Nee, hij is veroordeeld op de picopico waardes.
Die weekmakers waren alleen maar verdacht maar daar konden ze hem niet op pakken. Onvoldoende bewijs. Daarom maar straffen op de pico pico waardes chlenbuterol
Live fast; die young. mijn blog

dc
Forum-lid

dc 11 jul 2015 20:11

De weekmakers waren sowieso niet toelaatbaar in die zaak, dat telt niet als doping. Het was natuurlijk wel een enorme indicatie van transfusies.

Dus hebben ze AC op iets gepakt wat duidelijk superdubieus was. Clenbuterol (geneesmiddelen)en vlees is gewoon wereldwijd een probleem (ook in Europa, zie ook de vleesschandalen va de laatste jaren).

Nogmaals, ik ben er hardstikke van overtuigd dat hij bloed had genomen, maar ik vind het niet in orde als er een stok wordt gezocht om de hond te slaan, alleen omdat je eigenlijk het bewijs niet rond krijgt. Tegenwoordig wordt je voor dat soort waardes niet meer gestraft... ze kijken wel uit met al die verloren zaken.

Maar Paulini zal gewoon wat coke hebben gebruikt, dat is natuurlijk niet zo bijzonder, zeker niet in de wereld van stoere snelle knapen. Het aantal mensen in mijn omgeving die wel eens coke/xtc/wietje of wat dan ook hebben gebruikt is enorm.

Wel oliedom van hem.

Serge du Temps
Forum-lid

Gebruikersavatar Serge du Temps 14 jul 2015 10:43

Is de coke niet gewoon een maskeringsmiddel voor de epo?

Plaats reactie