Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 02 jul 2012 18:24

marsman schreef:
amclassic-fan schreef:Het is nu niet bepaald een waardeloos ontwerp. Hoe hard heb je de bout nu dan aangedraaid? Hoe dik is de rails van je zadel?
Met drie keer een los zadel in 1 week ben ik wel ff klaar mee. Daarvoor had ik het ook wel eens, maar hooguit na een harde koers. Heb nu trouwens een Selle Italia Slr TT. Ik heb het nu echt (met de hand) ramvast gedraaid. En dan nog komt het los. Montagepasta een optie? Meer mensen last van hetzelfde?
Moet je eens gaan nazien waar hij los komt, is het het boutje dat zichzelf losdraait? even met tippex vertikaal een streepje op de bout en moer zetten, als hij verandert, dan is het het boutje dat los gaat, en moet je loctite gebruiken
wel even bij bijde moertjes doen, voor en achter.

als deze gewoon goed vast zitten kan het zijn dat je je rail kapot gedrukt hebt, (wel met momentsleutel vastzetten, niet handvast)
dit is vervangen van het zadel, en meteen een momentsleutel kopen.

3e optie: het achtersteboutje heeft een T moertje, deze moet volledig tot de T in het bovenste klem gedeelte zitten,
het dunne stukje van de T zit nogal strak in het bovenste onderdeel, en als het bij jou zo strak is dat hij erop blijft staan zal hij langzaam erin zakken bij elke volgende keer rijden. dan is het of 1 keer hard aandraaien dat hij er volledig in valt. of waar hij klemt de verf eraf halen met schuurpapier

Ik ben benieuwd of bovenstaand het oplost
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

dimitrid
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jul 2010 11:36

dimitrid 03 jul 2012 10:52

Hierbij een foto va mijn karretje na het poetsen...

Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 03 jul 2012 11:51

Ik heb dezelfde, inmiddels met gescheurd bottombracket. Een dezer dagen terug naar Vos voor garantie, probleem op dit moment is de beschikbaarheid van frames bij Veltec. Wordt vervolgd! :(

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 03 jul 2012 12:06

scottpch schreef:Ik heb dezelfde, inmiddels met gescheurd bottombracket. Een dezer dagen terug naar Vos voor garantie, probleem op dit moment is de beschikbaarheid van frames bij Veltec. Wordt vervolgd! :(
Vos zal je (met liefde) een 2011 R5 ervoor aanbieden (en die worden met crackstel geleverd i.t.t. de 2012).
Moet je wel van groen of geel houden, uiteraard......
Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 03 jul 2012 12:53

Die heeft hij niet meer in maat 51 Loos, evenals een R3 team van 2012. Anders had ik die wel genomen. Hij bood me wel een 2011 S3 aan, ik ga morgen kijken of het iets is. Hij kan de genoemde R frames lastig verkrijgen in de kleine maten, waarschijnlijk vanwege het veranderen van importeur (Pon). Ik had zelf ook al naar Veltec gebeld en die vertelde hetzelfde verhaal dus ik ben benieuwd.
Gezien eerdere garantieafwikkelingen bij Vos verwacht ik niet veel problemen. :D

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 03 jul 2012 13:18

scottpch schreef:Die heeft hij niet meer in maat 51 Loos, evenals een R3 team van 2012. Anders had ik die wel genomen. Hij bood me wel een 2011 S3 aan, ik ga morgen kijken of het iets is. Hij kan de genoemde R frames lastig verkrijgen in de kleine maten, waarschijnlijk vanwege het veranderen van importeur (Pon). Ik had zelf ook al naar Veltec gebeld en die vertelde hetzelfde verhaal dus ik ben benieuwd.
Gezien eerdere garantieafwikkelingen bij Vos verwacht ik niet veel problemen. :D
Ah, je hebt een kindermaatje ;)
Paul, ik zou geen S3 nemen.
De bracketstijfheid (BB right), en stuureigenschappen (onderste balhoofdlager 1 3/8") zijn significant verbeterd bij de nieuwe R3/R5 t.o.v. de 2009/2010 R3/R3sl.
Ook de S3 kan daar niet aan tippen!
Bij de S5 is e.e.a. wel op orde.
Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 03 jul 2012 14:01

Wanneer ik voor een R3 team zou gaan, zou het wel september of oktober worden, de R5 van 2011 was in het geheel niet meer te verkrijgen, ik heb ook nog een Opera dus ik zit niet zonder. Persoonlijk denk ik dat ik niet veel zal merken van de BBright, de stuureigenschappen van m'n R3SL deden niet onder voor m'n Scott Addict die ik hiervoor had. Ik ga morgen Vos een bezoekje brengen, mijn voorkeur gaat uit naar een R frame. Eens zien wat de mogelijkheden zijn.
In ieder geval bedankt voor je advies Loos. Ps, hoe gaat het met je fietskameraad en zijn uit garantie bij Vos verkregen R3? Doe hem maar de groeten van me!

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 03 jul 2012 14:04

Ook de S3 kan daar niet aan tippen

Zeker teveel in Tour en reclamefolders gelezen?
Ik heb ze beide (Slc en R5) en tenzij je Cancellara heet kom je qua stijfheid niet eens bij benadering aan de limiet van de bb stijfheid van een S3.
Nou rijdt ik een 58 en het wattage zal ook wel iets groter zijn zijn de dat er op een kleine maat wordt losgelaten op het bb dus zullen beide frames meer dan voldoende stijf zijn..

Een slc/sl rijdt overigens door de geometrie (zeer korte balhoofdbuis) en met weinig spacers gevoelsmatig veel scherper dan de nieuwe R lijn (meer op comfort gericht) waarbij er ook heel veel te zeggen is voor een klassiek bracket t.o.v. bbright dat ook nog verre van perfect is.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 03 jul 2012 14:16

sharkman113 schreef:Ook de S3 kan daar niet aan tippen

Zeker teveel in Tour en reclamefolders gelezen?
Ik heb ze beide (Slc en R5) en tenzij je Cancellara heet kom je qua stijfheid niet eens bij benadering aan de limiet van de bb stijfheid van een S3.
Nou rijdt ik een 58 en het wattage zal ook wel iets groter zijn zijn de dat er op een kleine maat wordt losgelaten op het bb dus zullen beide frames meer dan voldoende stijf zijn..

Een slc/sl rijdt overigens door de geometrie (zeer korte balhoofdbuis) en met weinig spacers gevoelsmatig veel scherper dan de nieuwe R lijn (meer op comfort gericht) waarbij er ook heel veel te zeggen is voor een klassiek bracket t.o.v. bbright dat ook nog verre van perfect is.
Ik rijd ook op een 58 en het sturen is echt significant beter t.o.v. de 2009 R3 (waarvan ik er twee heb mogen inruilen onder garantie), alsook het nog niet genoemde verschil in comfort (chainstays lopen tapser toe, seatstays zijn langer)
Die BB stijfheid voel ik inderdaad niks van, maar ik ben dan ook geen powerhouse.
V.w.b. die geometrie ga ik met je mee, mits je geen spacers gebruikt; voor dezelfde zitdiepte heb je op de S3 2 cm spacers nodig en op de S5 geen.
Ik had op mijn 2009 R3 2 cm spacers, en nu op mijn 2011 R3 geen spacers; de laatste stuurt echt merkbaar beter (en de 2009 stuurde al goed).
Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 03 jul 2012 14:35

In de geometrie van een R3SL en een S3 in maat 51 zit geen verschil dus dat probleem heb ik niet(veranderde geometrie in 2011 van de R frames) en zoals ik al zei ga ik het verschil in bracketstijfheid zeer waarschijnlijk ook niet voelen. De geometrie van m'n Scott en de R3SL was nagenoeg gelijk en dus ook van de S3. Ik vind alleen de R frames mooier dan de S frames, misschien een kwestie van wennen. ;)

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 05 jul 2012 19:20

Zo, ik heb gisteren een S3 bij Vos geregeld, ik kon ook een Wilier cento uno superleggera krijgen maar ben toch voor Cervelo gegaan. Hij is weer opgebouwd met campa chorus 11 speed en meteen nieuwe lagers laten plaatsen voor nop, was service. Vos zou nog kijken voor een 3t ergonova team black stuur en stuurnok, omdat m'n gehele voorbouw wit was en de fiets is voornamelijk zwart.
Ik moet wel wennen aan de looks van het aero frame, maar het rijdt goed en merk niet heel veel verschil met de R3SL. Al met al een goede en snelle service van Vos, daar kunnen vele FM's nog wat van leren. :)

quarter
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 aug 2006 18:40

quarter 06 jul 2012 08:30

scottpch schreef:Zo, ik heb gisteren een S3 bij Vos geregeld, ik kon ook een Wilier cento uno superleggera krijgen maar ben toch voor Cervelo gegaan. Hij is weer opgebouwd met campa chorus 11 speed en meteen nieuwe lagers laten plaatsen voor nop, was service. Vos zou nog kijken voor een 3t ergonova team black stuur en stuurnok, omdat m'n gehele voorbouw wit was en de fiets is voornamelijk zwart.
Ik moet wel wennen aan de looks van het aero frame, maar het rijdt goed en merk niet heel veel verschil met de R3SL. Al met al een goede en snelle service van Vos, daar kunnen vele FM's nog wat van leren. :)
Kan nog steeds niet wennen aan het feit dat een partij als Vos dealer is van een gerenomeerd merk als Cervelo.
Gefeliciteerd met je aankoop ;-)

Plaats reactie