Moet je eens gaan nazien waar hij los komt, is het het boutje dat zichzelf losdraait? even met tippex vertikaal een streepje op de bout en moer zetten, als hij verandert, dan is het het boutje dat los gaat, en moet je loctite gebruikenmarsman schreef:Met drie keer een los zadel in 1 week ben ik wel ff klaar mee. Daarvoor had ik het ook wel eens, maar hooguit na een harde koers. Heb nu trouwens een Selle Italia Slr TT. Ik heb het nu echt (met de hand) ramvast gedraaid. En dan nog komt het los. Montagepasta een optie? Meer mensen last van hetzelfde?amclassic-fan schreef:Het is nu niet bepaald een waardeloos ontwerp. Hoe hard heb je de bout nu dan aangedraaid? Hoe dik is de rails van je zadel?
wel even bij bijde moertjes doen, voor en achter.
als deze gewoon goed vast zitten kan het zijn dat je je rail kapot gedrukt hebt, (wel met momentsleutel vastzetten, niet handvast)
dit is vervangen van het zadel, en meteen een momentsleutel kopen.
3e optie: het achtersteboutje heeft een T moertje, deze moet volledig tot de T in het bovenste klem gedeelte zitten,
het dunne stukje van de T zit nogal strak in het bovenste onderdeel, en als het bij jou zo strak is dat hij erop blijft staan zal hij langzaam erin zakken bij elke volgende keer rijden. dan is het of 1 keer hard aandraaien dat hij er volledig in valt. of waar hij klemt de verf eraf halen met schuurpapier
Ik ben benieuwd of bovenstaand het oplost