loos schreef:Pedaleur_de_Charme schreef:De kogel is door de kerk, ik heb me gisteren een Canyon Endurace CF 9.0 DI2 besteld.
Meteen ook mijn eerste post in dit forum.
- Twijfel tussen M of L framemaat (om aan te sluiten bij laatste berichten hierboven). Heb BBL 83-84 cm en Lichaamslengte van 184 cm. Dan uiteindelijk toch gekozen voor een M.
Allereerst welkom op het forum en gefeliciteerd met je aankoop.
Je hebt een goede en strakke bak gekozen.
Wat betreft de maatvoering nog een oomerking: bij twijfel tussen twee maten voldoet vaak de kleinste maat het best, mits je de drop aankunt.
In jouw geval zou ik ook een M kiezen.
PS: ook in Utrecht is service mogelijk.
Thanks!
Bij de orderbevestiging en het doorgeven van een stuurpen van 120mm ipv de standaard stuurpen van 100mm op een framemaat M, werd ik gecontacteerd door Canyon dat mijn PPS-maten meer geschikt zijn voor een framemaat L ipv M.
Even mijn PPS-maten op een rijtje:
- Lichaamslengte 183-184cm
- Beenlengte 83cm
- Gewicht 75 kg
- Romplengte 68cm
- Schouderbreedte 40cm (zou ook gaan voor een stuurbreedte van 40cm ipv standaard 42cm)
- Armlengte 67cm
Mijn huidige fiets is een Bianchi Sempre Pro in framemaat 57. Even de vergelijking qua geometrie (Bianchi / Canyon Endurace M / Canyon Endurace L):
Zitbuis 540 / 545 / 565
Bovenbuis 560 (stuurpen 100mm) / 547 (stuurpen 120mm ipv standaard 100mm) / 555mm (stuurpen 110mm)
Stack 561 / 571 / 590
Reach 393 / 378 / 380
Nu zit ik een klein beetje vast voor de keuze. Bestelling van Canyon Endurace met Framemaat M en aangepaste stuurpen 120mm houden of aanpassen naar Framemaat L en standaard stuurpen 110mm.
PS: Ik ben 1 van die Belgen die zijn weg naar dit forum gevonden heeft. Het dichtste servicecentrum voor mij is Holsbeek (Leuven) dacht ik.