Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

BennD
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 jun 2015 10:26

BennD 17 nov 2015 23:15

Grappig, ik dacht hier net een vraag over te stellen.
Die I-lock is dus niet bij de stack bij gerekend ?
De spacers staan wel op de tabellen hoor, 27,5.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 17 nov 2015 23:17

zie het nu ook, bij de het ene model staat trouwens 27, het andere 27,5 :)

Kempen01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 okt 2015 17:29

Kempen01 17 nov 2015 23:19

Dank voor het plaatje/uitleg, ik heb een tijd geleden met Canyon gebeld en als ik het me goed herinner is het 27mm aan spacers. Inclusief i lock zou dit dan voldoende moeten zijn voor de M denk ik? Nog wel zaak om de stuurpen te vervangen dan lijkt mij..

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 17 nov 2015 23:22

Kempen01 schreef:Dank voor het plaatje/uitleg, ik heb een tijd geleden met Canyon gebeld en als ik het me goed herinner is het 27mm aan spacers. Inclusief i lock zou dit dan voldoende moeten zijn voor de M denk ik? Nog wel zaak om de stuurpen te vervangen dan lijkt mij..

(26 + 20) versus (16+27) komt flink in de buurt,
alleen hoger kun je dan niet meer, terwijl dat bij je huidige giant misschien nog kan (of is je vorkbuis afgezaagd precies boven je stuurpen?)

Kempen01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 okt 2015 17:29

Kempen01 18 nov 2015 00:01

inderdaad, dit zou dan 3 mm verschil opleveren :) Wel een flinke lading spacers... maar misschien kan ik er wat weglaten voor een wat meer aerodynamisch houding. Vorkbuis is afgezaagd boven mijn stuurpen bij mn huidige fiets.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 18 nov 2015 00:06

Kempen01 schreef:inderdaad, dit zou dan 3 mm verschil opleveren :) Wel een flinke lading spacers... maar misschien kan ik er wat weglaten voor een wat meer aerodynamisch houding. Vorkbuis is afgezaagd boven mijn stuurpen bij mn huidige fiets.
zit nog even na te denken over je huige stack, vind dat toch wel een vreemde waarde, want de CF SL heeft al een ralatief wat langere balhoofdbuis, maar die Giant zou dan wel héél comfort zijn.

edit: nog even geometrietabel opgezocht, is inderdaad gewoon echt een comfortracer die defy :)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 nov 2015 00:25

Theoretisch gezien zou je de M moeten hebben maar nu imiteer je met de comfort geometrie van de Defy + nog wat spacers en een lange stuurpen al een vrij grote fiets. Wil je niks aan je zitpositie veranderen dan past de L beter.

Dan krijg je het dilemma van de spacertoren vs het dranghek. Persoonlijk zou ik zo'n aankoop nooit doen voordat ik had proefgereden op de L. Die maat kan misschien beter zijn om je huidige afstelling op esthetische wijze te kopiëren maar een frame dat te groot aanvoelt haalt het echte racefiets gevoel weg.
Campagnolo Ultra Dork

Kempen01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 okt 2015 17:29

Kempen01 18 nov 2015 00:25

monsieurpinot schreef:
Kempen01 schreef:inderdaad, dit zou dan 3 mm verschil opleveren :) Wel een flinke lading spacers... maar misschien kan ik er wat weglaten voor een wat meer aerodynamisch houding. Vorkbuis is afgezaagd boven mijn stuurpen bij mn huidige fiets.
zit nog even na te denken over je huige stack, vind dat toch wel een vreemde waarde, want de CF SL heeft al een ralatief wat langere balhoofdbuis, maar die Giant zou dan wel héél comfort zijn.

edit: nog even geometrietabel opgezocht, is inderdaad gewoon echt een comfortracer die defy :)
balhoofdbuis van mijn Giant is 18,5 cm (net even nagemeten) vs 15cm op de Ultimate CF SL maat M

http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bik ... /#geometry
Deze Defy is inderdaad het endurance model van Giant...zal wel even wennen worden dan op de ultimate denk ik...

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 18 nov 2015 00:29

Kempen01 schreef:
monsieurpinot schreef:
Kempen01 schreef:inderdaad, dit zou dan 3 mm verschil opleveren :) Wel een flinke lading spacers... maar misschien kan ik er wat weglaten voor een wat meer aerodynamisch houding. Vorkbuis is afgezaagd boven mijn stuurpen bij mn huidige fiets.
zit nog even na te denken over je huige stack, vind dat toch wel een vreemde waarde, want de CF SL heeft al een ralatief wat langere balhoofdbuis, maar die Giant zou dan wel héél comfort zijn.

edit: nog even geometrietabel opgezocht, is inderdaad gewoon echt een comfortracer die defy :)
balhoofdbuis van mijn Giant is 18,5 cm (net even nagemeten) vs 15cm op de Ultimate CF SL maat M

http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bik ... /#geometry
Deze Defy is inderdaad het endurance model van Giant...zal wel even wennen worden dan op de ultimate denk ik...
qua houding zit je niet anders (indien i lock + spacers present en als je ook 13 cm stuurpen neemt) dus wennen hoeft pas als je omlaag gaat :)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 nov 2015 00:40

Die Giant heeft natuurlijk ook een afdekkapje van het balhoofdstel. (of is die al meegerekend in die 20mm?)
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 18 nov 2015 08:17

Is het advies hier nu een maat M nemen, met een 20mm langere pen, en een zooi spacers gebruiken om op de goede houding te komen?

de L is 12mm langer (reach) + standaard 10mm langere stuurpen. --> de M wil je van 100 naar 120mm stuurpen.., dus dan zit je nagenoeg op hetzelfde, met 2mm verschil.
De L is 19mm hoger (stack), en je wilt de M met I lock systeem en met 20 of 25mm spacers gaan rijden.

Klinkt mij alsof je een L nodig hebt. en dan zonder spacers en met de standaard 110mm stuurpen nagenoeg gelijk komt te zitten met je huidige fiets.

edit: Of je bent meer op zoek naar een comfort racer, en zou eens de Endurace modellen moeten bekijken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9104
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 nov 2015 08:53

+1: kies de fiets waarbij het aantal spacers laag is en je een stuurpen van rond de 10-11 cm kan monteren. Tenzij je van plan bent in de toekomst je stuur nog flink te laten zakken, dan kies je een maatje kleiner.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie