Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 06 jul 2012 18:17

loos schreef:Ja, dat is precies wat ik bedoel: bij het bracket en enigszins rond lopend.
Vlgs. mij, garantie dus........alleen krijg je nu een zwarte……..

P.S.: Let op de geometrie: deze is ook veranderd (ca. 2 cm hogere balhoofdbuis)
Ok
Ben blij met jullie info, dat wordt een tripje richting de vos
Wat betekent een 2cm hogere ballhoofdbuis voor de maat?
Ik heb nu een 56 en ben daar heel content mee.
Corrigeer je die 2cm in het frame of komt je stuur gewoon lager op het frame, dus in mijn geval 2 cm minder spacers?
Allard

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 06 jul 2012 18:40

Wanneer je nu met spacers onder je stuurnok rijd, kun je daar met een 2011 frame met 2 cm minder spacers toe. Je reach wordt ook iets korter, dat kun je oplossen door een iets langere stuurnok of een zadelpen met setback die er bij wordt geleverd, 2010 model was met zadelpen zonder setback naar ik meen.
beren is 040 je woonplaats? Dan kun je er een dagje uit van maken. ;)

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 06 jul 2012 18:47

Nee woon in Dronten :-)
Dank voor jullie informatie, niet blij met de feiten zoals het zich laat aanzien, maar weet in ieder geval dat ik actie moet ondernemen

Thanx
Allard

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 06 jul 2012 19:15

scottpch schreef:Wanneer je nu met spacers onder je stuurnok rijd, kun je daar met een 2011 frame met 2 cm minder spacers toe. Je reach wordt ook iets korter, dat kun je oplossen door een iets langere stuurnok of een zadelpen met setback die er bij wordt geleverd, 2010 model was met zadelpen zonder setback naar ik meen.
Je moet niet aan je setback gaan sleutelen, dat is voor je knieën en je comfort.
Door de 2 cm minder spacers bij de nieuwe R3, zal de iets korter reach gecompenseerd worden.
Immers de voorvork staat ook onder een hoek van ca. 73 graden.
En voor iedere spacer zal je stuur iets dichterbij komen.
Dus minder spacers, en voorlopig verder alles zo laten (bij mij (maat 58) scheelt het 19 mm, bij de andere maten zijn er verschillen, check de tabellen in jouw maat)

2011 geometrie:
http://www.cervelo.com/en_us/bikes/2011/R3/geometry/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 geometrie:
http://forums.cervelo.com/forums/t/8097.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 06 jul 2012 20:45

geeft Cervelo het grootste deel van de productie gratis weg
Volgens mij zijn er maar een aantal modellen waar bovenmatig veel claims op komen. De R5, S1, S2 en de meeste tijdritmodellen zijn probleemvrij.
Pon kennende gaat dat levenslang voor Europa er heel rap af (niet meer dan terecht, high tech, heel licht en duurzaam gaan helaas maar beperkt samen).

Overigens gingen de oude sl modellen ook aardig richting de limiet en is Cervelo een vorig jaar een iets andere weg ingeslagen. Ultralicht (= California) maak je gewoon onbetaalbaar. Het zwaardere maar wel sterkere frame maak je ook duur maar nog wel betaalbaar. Klant gelukkig en Cervelo ook aangezien iedere keer een garantieframe ook in de papieren gaat lopen.

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 06 jul 2012 20:59

sharkman113 schreef:Volgens mij zijn er maar een aantal modellen waar bovenmatig veel claims op komen. De R5, S1, S2 en de meeste tijdritmodellen zijn probleemvrij.
Pon kennende gaat dat levenslang voor Europa er heel rap af (niet meer dan terecht, high tech, heel licht en duurzaam gaan helaas maar beperkt samen).

Bovenmatig klopt als een bus, ook vernomen van iemand die bij de importeur werkzaam is. Neemt niet weg dat Pon garantie moet verlenen (minimaal twee jaar) en dat de meeste Cervélo's, zoals het zich laat aanzien, binnen afzienbare tijd scheuren (of welk probleem dan ook vertonen). Levenslange garantie is een 'leuk verhaaltje' bij verkoop, maar daar lijkt men nu toch wel spijt van te hebben..
Addict R1

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 07 jul 2012 18:29

Ach ik rijdt al een eeuwigeheid Vag auto's en in de loop der tijd heeft Pon zich laten kennen als een firma die de al veel te zuinige garantietoekening van VAG nog eens verder inperkt en eerder naar de wet kijkt als het doel heeft echt goede service te verlenen.
De ellende met de 1.2 en 1.4 tsi motoren van het concern zijn een lichtend voorbeeld van hoe het niet moet en er wordt beweerd dat PON de afkorting is voor Problemen Ontkennen / Negeren staat en eigenlijk dekt die benaming de instelling van de firma perfect....

Zal mij benieuwen hoe ze met deze instelling Cervelo in de markt gaan zetten.

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 08 jul 2012 11:21

sharkman113 schreef:Zal mij benieuwen hoe ze met deze instelling Cervelo in de markt gaan zetten.
Ik ken het overnamemotief niet: maar de vraag is of ze überhaupt doorgaan met het merk Cervélo. Kan maar zo zijn dat men vanuit strategisch perspectief het bedrijf 'achter' Cervélo koopt (netwerk, omzet in diverse landen, medewerkers, kennis,schaalvoordelen, elkaar aanvullen en/of versterken, omzet kopen, verbeteren concurrentiepositie et cetera) Een veelvoorkomend aankoopmotief in het bedrijfsleven is om een bedrijf te kopen, zoals jij aangaf, omdat het slecht ging/gaat. Een relatief goedkope aankoop voor kennis/netwerk enz. én meer kapers op de kust = toeslaan.
Addict R1

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 08 jul 2012 12:30

Volgens mij hebben zo ook gazelle al in hun pakket, zou zomaar kunnen dat ze met Cervelo ook het high end deel in hun pakket willen hebben (beetje skoda-Seat-VW-Audi-porsche etc.)..

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 08 jul 2012 12:35

sharkman113 schreef:Volgens mij hebben zo ook gazelle al in hun pakket, zou zomaar kunnen dat ze met Cervelo ook het high end deel in hun pakket willen hebben (beetje skoda-Seat-VW-Audi-porsche etc.)..
alle bedrijven van PON op een rijtje: http://www.pon.com/pon-ondernemingen/al ... t.22.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;
Allard

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 08 jul 2012 13:00

Focus is ook van Pon. Loeki trouwens ook ;)

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 09 jul 2012 01:14

Lijkt me niet helemaal te kloppen: er staat dat Porsche een onderneming van Pon is... ik twijfel daar enigszins over want Porsche is van Volkswagen. Oh nee ze hebben toch gelijk Volkswagen is ook van Pon. Goh, ik heb altijd gemeend dat dat een in Duitsland beursgenoteerd bedrijf was, blijkt het gewoon een van de ondernemingkjes van Pon te zijn. ;)
Afbeelding

Plaats reactie