Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 15 jul 2015 12:12

Wat weerhoudt andere ploegen er nou van om het netzo aan te pakken?
Veni. Vidi. Fietsie.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 15 jul 2015 12:16

$$$
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 15 jul 2015 12:17

Serge du Temps schreef:Tiernan-Locke vergeten? Sergio Henao? Knaven mag gewoon aanblijven als ploegleider terwijl hij net als De Jongh onderdeel was van de TVM-ploeg?
Ach ja, Zandio begon zijn carrière bij iBanesto, Eisel, bij Mapei en reed voor T-Mobile, Pate bij Saeco, Sivtsov reed voor Fassa Bortolo, Niève en Lopez voor Euskatel, etc., etc. Allemaal uitermate verdachte ploegen in een tijdperk dat epo gemeengoed was.

Froome reed letterlijk geen deuk in een pakje boter voor hij naar Sky trok, komt allemaal door de uitzonderlijke wetenschappelijke begeleiding bij Team Sky die vooral voortborduurt op de kennis van de artsen die in 2008 verantwoordelijk waren voor de megasuccessen van de Britse baanrenners in Beijing. Over een jaar of tien zullen we wel horen welke middelen het waren die we nu nog niet kunnen opsporen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dc
Forum-lid

dc 15 jul 2015 12:25

Vergis je natuurliijk niet, ze zijn ook gewoon het sterkste team, het zit plempvol kwaliteit.

Maar waarom kopieer je het niet? Waar vind je een gigantisch media bedrijf zoals Sky die bereid is om hier aan mee te gaan doen? En je moet nogal een ijzervreter aan het roer hebben die ervoor zorgt dat niemand op eigen houtje iets gaat doen en dat iedereen zijn smoel houdt. Geloof maar dat bij USPS ook werd geselecteerd op het vermogen om je smoel te houden en om netjes een schema aan te houden.

Het is net als USPS; iedereen wist wel ongeveer hoe het zat, maar hoe je het voor elkaar krijgt is natuurlijk een heel ander verhaal.

ted038
Forum-lid

ted038 15 jul 2015 12:59

De vergelijking USPS / Sky gaat inderdaad op, maar je moet wel rekening houden dat USPS reed tegen andere teams/topreners die "bewezen"ook niet dopingvrij waren ( iets wat vandaag de dag toch beter is/lijkt) . DUS los van de doping deden ze het toch goed .

En los van de doping, of stel dat er geen doping bij Sky is ( wat ik zelf graag geloof in tegenstelling tot anderen hier) ), dan doet Sky het dus gewoon ook erg goed ivm de tegenstanders van dit jaar, en is het dus ook het topteam van deze tour zoals USPS dat was tegenover de tegenstand van die jaren....

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 15 jul 2015 14:19

fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 15 jul 2015 15:59

Francesco Reda is een van de twee doping zondaars bij de Italiaans kampioenschappen. EPO....
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 15 jul 2015 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

FaustoCoppi
Forum-lid

Gebruikersavatar FaustoCoppi 15 jul 2015 16:02

Een verbaasde Herbert Dijkstra: "Het gebeurt dus nog steeds."

:D

copperzzz
Forum-lid

copperzzz 15 jul 2015 16:09

In principe kan er niemand meer de beste zijn zonder gelijk verdacht te worden.
Zolang er niemand daadwerkelijk betrapt is ga ik niet speculeren of oordelen want het kan werkelijk alle kanten op.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 15 jul 2015 16:11

The Sky is the limit. Vroem vroem. Die jongen heeft er echt wel alles voor gedaan (hij ziet er echt vreselijk uit imho) maar hij is wel erg goed idd. Vroeger werd ik dan enthousiast, wow wat goed dacht ik dan.
Afbeelding

arnold
Forum-lid

arnold 15 jul 2015 18:42

froome heeft bij mij het voordeel van de twijfel, simpelweg omdat hij niet positief op doping is getest.

Desondanks bevreemdt het mij dat deze Froome die tot 2011 gewoon een doorsnee-prof was nu zonder doping net zo snel zou rijden als Armstrong met doping en al zijn andere tegenstanders die vol met doping zaten. Overigens geldt dat ook voor Froome zijn medecollega's. er wordt vrijwel geen spat minder hard gereden dan in het Armstrong/Ullrich tijdperk en het zou allemaal nu dopingvrij zijn. Dat gaat er bij mij niet in. Maar onschuldig tot anders bewezen is.

Laat ik het zo stellen, het zou me niets verbazen als er later uitkwam dat er gebruik is gemaakt van doping die nu nog niet traceerbaar is
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

Karl66
Forum-lid

Karl66 15 jul 2015 18:50

Als je je vermogen per kg lichaamsgewicht wilt verhogen, dan kan je je vermogen verhogen bij gelijkblijvend gewicht, denk epo of je kan je gewicht verlagen bij gelijk vermogen denk ketonen. Het eerste is verboden, het tweede zit heel erg op het hellende vlak, is een anorexia richting die we niet op moeten willen gaan, maar officieel is het geen doping en kun je dus met droge ogen beweren dat je schoon rijdt.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Plaats reactie