Cervélo
No offense takenrobzie schreef: Het spijt me om het te zeggen, maar ik heb je toch wel met echt mooiere Cervelo's bezig gezien.......naar mijn bescheiden mening is dit geen Cervelo.
Maar goed smaken verschillen, als jij er maar blij mee bent, de afmontage vind ik overigens chique!
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
De dag na het winnen van de Giro door Hesjedal ben ik gaan zoeken en moest hem hebben.
Er zijn er ooit 100 van gemaakt en ik heb er nog 2 nieuw in een winkel kunnen vinden wereldwijd, waarvan deze in mijn maat.
Gewoon een hebbeding dus...
De afmontage is juist errug low-end op de velgen van de foto na.
De hele fiets (met Fulcrum R5's) staat in elkaar voor nog geen 2 rooitjes.
![Afbeelding](http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/525049_378281775566766_1440359524_n.jpg)
En nu maar hopen dat ie niet weer scheurtberen040 schreef:Dezelfde als ik had, een r3 2010, wit/roodjansen01 schreef:@ Beren: snel opgelost dus, mooi man. Is het exact dezelfde R3?
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Maar goed, je bent iig prima geholpen en mocht er met deze weer wat mis gaan dan krijg je gewoon weer een nieuwe.
na een paar keer zullen die r3's 2010 toch wel op zijnace1978 schreef:beren040 schreef:Maar goed, je bent iig prima geholpen en mocht er met deze weer wat mis gaan dan krijg je gewoon weer een nieuwe.jansen01 schreef:@ Beren: snel opgelost dus, mooi man. Is het exact dezelfde R3?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
ik begrijp wat je zegt, maar ik vind de looks van de 2010 fraai, dus ben er heel blij mee dat die er nog was
Allard
Ik wil misschien wel weer eens wat nieuws. Nu rijd ik op een R3SL (2009), en zou deze willen omruilen voor een S2 / S5.
Heeft iemand ervaringen met deze drie modellen? Hoe verhouden die zich tot elkaar in rijgedrag?
Heeft iemand ervaringen met deze drie modellen? Hoe verhouden die zich tot elkaar in rijgedrag?
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
-
- Forum-lid
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 18 mar 2010 14:02
Kleine vraag ... wat is het maximum aandraai moment voor een zadelklem op een R3 (2012)? Alvast bedankt!
Of beter nog een document (pdf) met alle aandraaimomenten van de R3 (2012)? (Ik kon zo meteen niets vinden op de cervelo site)
Of beter nog een document (pdf) met alle aandraaimomenten van de R3 (2012)? (Ik kon zo meteen niets vinden op de cervelo site)
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!
Bij mij staat bovenop de klem max 4.5 nm, is wel r3 uit 2010twofourtwo schreef:Kleine vraag ... wat is het maximum aandraai moment voor een zadelklem op een R3 (2012)? Alvast bedankt!
Of beter nog een document (pdf) met alle aandraaimomenten van de R3 (2012)? (Ik kon zo meteen niets vinden op de cervelo site)
Maar kan me niet voorstellen dat dit bij 2012 heel veel anders zou zijn.
Allard
-
- Forum-lid
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
-
- Forum-lid
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 18 mar 2010 14:02
klopt, 4,5Nm in de owners manual, vreemd dat op mijn klem zelf 6Nm staat. ik heb ze op 4,5Nm gezet.gekke_henkie schreef:Hierbij de ownersmanual voor alle cervelo's
http://www.cervelo.com/ownersmanual/OwnersManual.pdf
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!
spook schreef:Ik wil misschien wel weer eens wat nieuws. Nu rijd ik op een R3SL (2009), en zou deze willen omruilen voor een S2 / S5.
Heeft iemand ervaringen met deze drie modellen? Hoe verhouden die zich tot elkaar in rijgedrag?
De S modellen zijn tamelijk hard, de S 2 achter, de S 5 voor. Ik ben 2 maal weer terug gegaan naar R modellen
De S 5 is vooral met wind in de rug merkbaar sneller en ziet in maten tot 54 cm sexy uit, maar bij ritten van langer dan 2,5 uur werden mij de trillingen in het stuur te vermoeiend. Nieuwe R 3 (met exact gelijke geo en zitpositie) dempt de trillingen veel beter, en dat zonder dat het frame slapper aanvoelt.
De S 5 vraagt ook nogal wat aandacht bij het de-en monteren van het achterwiel; wanneer je de ketting niet met de hand omhoog houdt knalt deze op het achterste deel van de liggende achtervork en beschadigt de lak. Heb fotos gezien van S 5's waar hele happen carbon weggeslagen waren.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende