Het dopingtopic 2.0
Tsja, wel wat dingen die ik betwijfel. 2700 euro per liter... dat lijkt me zelfs voor Sky nogal duur.
Stel dat je er vijf man een dag mee laat rijden, 5 liter de man:67500 voor een etappe.
Stel dat je 15 keer per jaar dit geintje uit haalt (5 dagen per grote ronde): 202.500
En dan heb je uberhaupt nog geen klassieker meegeteld.
En voordat je zegt: mwah, 2 ton, moet kunnen? Je gaat ketonen ook nodig hebben in je voorbereiding, anders wordt je lichaam niet erop voorbereid en bovendien, dat gewicht ben je al kwijt in de aanloop. 10 beschermde renners (je knechten moeten ook top zijn)? 100 liter de man?
We kijken dan al snel naar 3 miljoen voor een drankje, dat lijkt me een beetje stug. Het zal of een stuk goedkoper zijn of zelfs gratisch (klinische test) anders lijkt het me erg veel geld.
Stel dat je er vijf man een dag mee laat rijden, 5 liter de man:67500 voor een etappe.
Stel dat je 15 keer per jaar dit geintje uit haalt (5 dagen per grote ronde): 202.500
En dan heb je uberhaupt nog geen klassieker meegeteld.
En voordat je zegt: mwah, 2 ton, moet kunnen? Je gaat ketonen ook nodig hebben in je voorbereiding, anders wordt je lichaam niet erop voorbereid en bovendien, dat gewicht ben je al kwijt in de aanloop. 10 beschermde renners (je knechten moeten ook top zijn)? 100 liter de man?
We kijken dan al snel naar 3 miljoen voor een drankje, dat lijkt me een beetje stug. Het zal of een stuk goedkoper zijn of zelfs gratisch (klinische test) anders lijkt het me erg veel geld.
Ahhhhh dat is natuurlijk logisch, pure ketonen per liter is hardstikke gif.sjoerdth schreef:Wat ik ervan begrijp is dat ze het mengen met water, dus ze zitten niet aan de pure ketonenDat scheelt natuurlijk aanzienlijk.
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Nevermind, dat was een lekker dom moment van mij
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
- Forum-lid
In 75 won Thevenet zijn eerste Tour ; Lucien VanImpe deed dat in 1976.Theo V schreef:Volgens mij werd de eerste trui pas in 1975 uitgereikt aan Zoetemelk en aan het eind van die Tour gewonnen door van Impe.
Als je gelezen had waar het over ging, de bolletjestrui, dan had je geweten dat van Impe die won in '75.Quarantanove schreef:In 75 won Thevenet zijn eerste Tour ; Lucien VanImpe deed dat in 1976.Theo V schreef:Volgens mij werd de eerste trui pas in 1975 uitgereikt aan Zoetemelk en aan het eind van die Tour gewonnen door van Impe.
-
- Forum-lid
Maar stel nou:
Team Sky gebruikt nu producten (noem 't ketonen of wat je wil) die we over 10 jaar gemeenschappelijk als doping beschouwen, maar nu niet eens kennen.
Moeten we ons daar dan nu druk maken? Lijkt me niet. In mijn optiek rijdt Froome in zo'n geval nu dus schoon en volgens de regels.
Het medische aspect in de profwielrennerij is gewoon te groot. Middeltje hier, attestje daar. Dat lokt uit tot valsspelen. En het lokt uit tot het opzoeken van de grenzen van het menselijke. Een oplossing hiervoor zou ik zo niet kunnen noemen, al vond ik de artsen die werken vanuit de UCI in plaats van de ploegen wel een redelijk idee.
Team Sky gebruikt nu producten (noem 't ketonen of wat je wil) die we over 10 jaar gemeenschappelijk als doping beschouwen, maar nu niet eens kennen.
Moeten we ons daar dan nu druk maken? Lijkt me niet. In mijn optiek rijdt Froome in zo'n geval nu dus schoon en volgens de regels.
Het medische aspect in de profwielrennerij is gewoon te groot. Middeltje hier, attestje daar. Dat lokt uit tot valsspelen. En het lokt uit tot het opzoeken van de grenzen van het menselijke. Een oplossing hiervoor zou ik zo niet kunnen noemen, al vond ik de artsen die werken vanuit de UCI in plaats van de ploegen wel een redelijk idee.
Sporza.be schreef: Teammanager Brailsford: "We gebruiken geen ketonen"
Ook teammanager Dave Brailsford krijgt lastige vragen. Renaat Schotte vroeg hem onder meer naar het gebruik van ketonen, een peperdure en revolutionaire energiedrank waarvan het Engelse team gebruik zou maken.
"We gebruiken hier geen ketonen", was het korte antwoord van Brailsford. "100 procent zeker. Het is toegestaan, we zouden het kunnen gebruiken als we willen, maar we hebben het hier niet gebruikt."
- Serge du Temps
- Forum-lid
DeltaG mag dan wel 2700 euro de liter kosten. Hier vind je ketonen voor 75 euro voor 16x gebruik.dc schreef:Tsja, wel wat dingen die ik betwijfel. 2700 euro per liter... dat lijkt me zelfs voor Sky nogal duur.
https://www.ergomax.nl/prototype-nutrit ... ketosports
![Afbeelding](https://www.ergomax.nl/media/catalog/product/cache/1/image/650x650/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/r/prototype_nutrition_-_ketocana_-_305_gram_1.jpg)
De aankondiging van nachtelijke dopingcontrole's heeft precies toch effect. Het is wel verwonderlijk dat het effect bij de ene ploeg een pak groter is dan de andere ploeg.EmPeHa schreef:De hele ploeg van Astana is ziek en zwak. Ik krijg zelf een PDM flashback. Ben wel benieuwd of Vino er ook last van heeft, net zoals Gisbers ook wat voelde.
Ik moest toch wel enigszins lachen op Froome zijn anwoord op de vraag of Sky ketonen gebruikt (afgezien van het feit of het werkt en niet op de dopinglijst staat): 'No, I do not even know what it is. Had to Google for it'.
Hoe weet je dat het niet toegediend wordt als je niet weet wat het is? Kan zomaar door drankjes gemengd worden.
En maak me niet wijs dat een fanaticus als Froome nooit van ketonen gehoord heeft te meer daar het speciaal voor Sky in de maak zou zijn.
Niet dat ik Froome niet geloof maar die antwoorden waren niet zo wel overwogen (slecht advies persvoorlichter?) waarbij je weer bovenstaande vragen kunt stellen.
Hoe weet je dat het niet toegediend wordt als je niet weet wat het is? Kan zomaar door drankjes gemengd worden.
En maak me niet wijs dat een fanaticus als Froome nooit van ketonen gehoord heeft te meer daar het speciaal voor Sky in de maak zou zijn.
Niet dat ik Froome niet geloof maar die antwoorden waren niet zo wel overwogen (slecht advies persvoorlichter?) waarbij je weer bovenstaande vragen kunt stellen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Beetje tegenstrijdig, Zorro: denk je dat een fanaticus iets toegediend krijgt, zonder dat hij het weet?