Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Drikus
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2015 22:18

Drikus 19 nov 2015 16:34

MarkVeenstra schreef: De vergelijking met de Ultimate is volgens mij wel wat kort door de bocht. Er zit verschil in chainstay lengte, in wielbasis en in reach. De Endurace is gemaakt voor wat jij en Pedaleur de Charme schrijven. Hoger balhoofd, kortere bovenbuis, zit tikje meer rechtop. De Ultimate is in de basis sportiever. Tikje lager balhoofd, grotere reach, dus diepere en gestrektere zit, stijvere constructie rond balhoofd, kortere chainstaylengte en tikje langere wielbasis.
Al deze 'tikjes' bij elkaar zijn bij een Endurace/Ultimate zeker te merken in een gelijke maat.

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 19 nov 2015 17:23

Voila de kogel is door de kerk.
Ben vandaag in Koblenz geweest en de Ultimate CF SLX 9.0 in stealth - asphalt grey is besteld.
En nu maar wachten ...
De Garmin mounts waren intussen wel weer uitverkocht :(

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 19 nov 2015 19:51

Past die garmin mount wel op het H36 stuur? Ik dacht dat die alleen voor de H11 was.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

BennD
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 jun 2015 10:26

BennD 19 nov 2015 20:03

apollo schreef:Voila de kogel is door de kerk.
Ben vandaag in Koblenz geweest en de Ultimate CF SLX 9.0 in stealth - asphalt grey is besteld.
En nu maar wachten ...
De Garmin mounts waren intussen wel weer uitverkocht :(
Welke versies van de CF SL en CF SLX staan er in koblenz ?
Ik ga volgende week misschien eens langs.

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 19 nov 2015 20:14

Vandaag is dus eindelijk mijn Canyon geleverd.
Bij deze de eerste vlug genomen foto's.
Het afschuwelijk plastic ding (why???) hangt nog achter de cassette :-)

Heel blij, maar er is een grote maar, hij is wellicht in de fabriek gevallen.
- Krassen op de achterbrug
- Derailleurhanger is geplooid

Voor dat laatste, gelukkig had ik al direct één bijbesteld dus kan ik deze relatief snel vervangen.
De krassen zou ik de fiets voor kunnen laten omruilen, maar geen zin om te wachten op een nieuwe.
Ik moet nog compensatie afspreken met Canyon.
Vraag me af wat ze me zullen aanbieden...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 19 nov 2015 20:29

Ik veronderstel dat je dit even bij jouw servicepunt moet melden en dat zij er voor zullen zorgen dat je een nieuw frame of nieuwe fiets krijgt.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er zullen er hier wel genoeg zijn die jou met dit probleem kunnen helpen.
Dit is trouwens de reden waarom ik mijn fiets zelf wil gaan afhalen. Samen met de reden, dat je dan pas hoeft te betalen.

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 19 nov 2015 20:33

BennD schreef:
apollo schreef:Voila de kogel is door de kerk.
Ben vandaag in Koblenz geweest en de Ultimate CF SLX 9.0 in stealth - asphalt grey is besteld.
En nu maar wachten ...
De Garmin mounts waren intussen wel weer uitverkocht :(
Welke versies van de CF SL en CF SLX staan er in koblenz ?
Ik ga volgende week misschien eens langs.
Eigenlijk nog steeds geen enkele.
Alleen het demo model "Ultimate CF SLX 9.0 Aero" in het zilvergrijs, maat M.
Maar aangezien dit een demo model is, kan je deze niet eens testen.
Je kan wel wat met de zadelhoogte spelen om je fietsafstelling eventueel wat te bekijken als je toch een M nodig hebt.

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 19 nov 2015 20:35

R1Phrankey schreef:Past die garmin mount wel op het H36 stuur? Ik dacht dat die alleen voor de H11 was.
Is exact hetzelfde stuur alleen de reach is 74 mm i.p.v. 70 mm.

Gebruikersavatar
imarc
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 08 mar 2006 22:01

Gebruikersavatar imarc 19 nov 2015 22:26

Even een complimentje t.g.v. Canyon servicepunt in Eindhoven: Heb begin deze week via mail bij Canyon NL 4 nieuwe cable clips besteld tbv mijn Canyon Grand Canyon CF SLX mtb. Die waren sinds 2013 van het frame gesprongen waardoor de kabels links & rechts onder de achtervork soms aanliepen tegen de achterband. Werd GRATIS naar mij verzonden, ik had ze gisteren in huis! Topservice.

Ivanhoo
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 aug 2015 15:53

Ivanhoo 19 nov 2015 22:57

Resch2 schreef:
Ivanhoo schreef:Sinterklaas is weer in het land! Vandaag is mijn Canyon Ultimate CF SL 9.0 2016 onverwachts gearriveerd. Het was een verassing aangezien ik nog geen verzendbevestiging had ontvangen.

Super gave fiets en niks op aan te merken. Strak in de lak, netjes afgewerkt en het blijft apart, mooi verpakt in een doos en binnen een mum van tijd heb je 'm rijklaar! Foto's volgen dit weekend!

Per saldo zo'n 2 weken na de oorspronkelijk geplande levertijd (week 44). Valt nog mee.....
Hulde dat er zo te lezen qua uitlevering van fietsen weer een beetje schot in de zaak zit.
Had je wel de betaallink gehad? Of is canyon zonder bericht fietsen aan het versturen wat zou inhouden dat je fiets elk moment van de dag zou kunnen komen. Moet je maar net thuis zijn...

Betaling via creditcard, 17e afgeschreven en op de 18e geleverd.

Frankfiets
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
Locatie: Wijchen

Frankfiets 20 nov 2015 09:11

Mooi fiets en kleur. Met die glanzende letters. Voor wat betreft de krassen zou ik zeker contact opnemen. Je hebt genoeg betaald en dan zou ik een krasloze fiets verwachten.

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 20 nov 2015 10:24

Lijken ook krassen te zitten op de derailleur? Mooie fiets wel!

Plaats reactie