Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

rokseltje
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 aug 2015 21:24

rokseltje 29 aug 2015 13:19

Hoe presteren de wat duurdere Sensa modellen eigenlijk tegen merken als--

Kuota, Specialized, cube, Willier, Merckx

Is sensa alleen leuk als je deze merken nog niet bereden hebt?
Of zijn de Sensa fietsen wel dusdanig dat je het qua kwaliteit zou kunnen vergelijken ?????

torsten
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2014 22:58

torsten 29 aug 2015 14:21

Als ik de tests van de afgelopen 4 jaar terug lees in Fiets is de kwaliteit van Sensa goed, soms zelfs beter dan de "bekendere grote" merken. En dat voor minder geld. :D
Gewoon even googelen op Aguila, Calabria en Giulia dan vind je veel info en tests.

gerritvisser
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jan 2008 22:54

gerritvisser 29 aug 2015 19:06

Martijnvanheiningen schreef:
gerritvisser schreef:Nog een vraag van mij:

Bij het schoonmaken, na de vakantie, zag ik dat er geen kabel geleider zit op het punt waar de kabel voor de voorderailleur uit het frame komt. Het lijkt er dus op dat de schakel kabel gewoon over het Carbon uit het frame komt. Klopt dit of mist hier een beschermrubber/geleider?

Graag hoor ik van jullie voordat ik mijn frame beschadig.

Heb de vraag overigens ook aan 12gobiking gesteld aabpngezien ik hem daar gekocht heb.
Groet,
Johan
Dat is mij van de week bij mijn eerste schoonmaakbeurt ook opgevallen. Volgens mij zat er op de 2015 wel een geleider maar dat weet ik niet zeker.
Heb je al iets gehoord van 12goBiking?

Ja, de volgende dag al een reactie. Volgens hen is dit normaal en kan dit ook geen kwaad.

Groet,
Johan
Johan

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 30 aug 2015 09:45

De fietsen van Sensa zijn over het algemeen gewoon goed, zeker wat betreft het geld dat je eraan kwijt bent. De afgelopen jaren is het Sensa topic van zeer bescheiden uitgegroeid naar een topic met veel gebruikers en lovende ervaringen. Liefhebbers van de grote merken laten Sensa links liggen omdat het bijvoorbeeld geen 'emotie' of geschiedenis heeft. Maar voor oa beginners komt het erg goed uit dat een merk als Sensa bestaat omdat ze goede fietsen voor een redelijke prijs aanbieden. (net als Canyon, Giant, Cube, .......)

Heeft iemand al foto's van Sensa op Eurobike langs zien komen??

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 30 aug 2015 14:57

Ik zie in amateurwedstrijden erg veel Sensa's, is voor mij geen merk meer voor "beginners". Rijden carbon Sensa's rond van dik boven de 2 mille.
Nationaal kampioen elite Mark Schreurs rijdt ook Sensa.

Ben mijn frame aan het opbouwen, ketting is besteld, voorvorkbuis moet nog ingekort worden.
Zou eerst een andere groep op komen maar had nog wat Sram Force onderdelen liggen en heb die gebruikt.

Afbeelding

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 30 aug 2015 15:12

Zeer strak fietsje geworden! Welke maat is dat?

Ik bedoelde ook onder andere (o.a.), niet uitsluitend beginners.

EvRijswoud
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2015 16:47

EvRijswoud 30 aug 2015 17:31

Ik kan een Trentino overnemen, met 105 groep. Heb een proefrit gemaakt van 38 km. Hij is erg stijf en dat merk je op de keien. Je wordt aardig door elkaar geschud maar hij verliest geen snelheid. Wel wat anders dan mijn Specialized Allez Epic carbon. Die is veel comfortabeler maar verliest wel snelheid op hobbelige stukken.

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 30 aug 2015 20:20

Sensa fans is dit niet de nieuwe Giulia? Andere voorvork en balhoofd? Afbeelding
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

boy
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2015 14:29

boy 04 sep 2015 08:52

Voor wat het vaaler worden betreft krijg ik een nieuw frame.
Volgens de dealer wederom oranje, maar deze zou niet verkleuren.
Kortom netjes opgelost door de Sensa en de dealer.

Wederom weer zeer goed geholpen door 12go. Een top zaak met vakmensen, die van hun werk houden en oplossings gericht denken. Ook de whatsapp service ben ik erg over te spreken, werkt perfect.

gerritvisser
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jan 2008 22:54

gerritvisser 04 sep 2015 19:38

boy schreef:Voor wat het vaaler worden betreft krijg ik een nieuw frame.
Volgens de dealer wederom oranje, maar deze zou niet verkleuren.
Kortom netjes opgelost door de Sensa en de dealer.

Wederom weer zeer goed geholpen door 12go. Een top zaak met vakmensen, die van hun werk houden en oplossings gericht denken. Ook de whatsapp service ben ik erg over te spreken, werkt perfect.
Hartstikke mooi voor je, goed om te horen dat er nog goede service verleend kan worden door zowel de dealer als de leverancier.
Johan

Critic
Forum-lid
Berichten: 965
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 05 sep 2015 07:58

boy schreef:Voor wat het vaaler worden betreft krijg ik een nieuw frame.
Volgens de dealer wederom oranje, maar deze zou niet verkleuren.
Kortom netjes opgelost door de Sensa en de dealer.

Wederom weer zeer goed geholpen door 12go. Een top zaak met vakmensen, die van hun werk houden en oplossings gericht denken. Ook de whatsapp service ben ik erg over te spreken, werkt perfect.
Fijn dat het zo correct is opgelost..
(Heb je toevallig foto's gemaakt van de verkleuring? Ben erg benieuwd)

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 05 sep 2015 14:42

Fiets is nu wel klaar. Hoge velgen erin gezet.
Heb er op gefietst en moet zeggen dat het frame best comfortabel is. Ik heb fietsen die stijver aanvoelen.
Desalniettenmin en fijn fietsje.

Afbeelding

Plaats reactie