Exact mijn gevoel mbt Ultegra, het is net niet… functioneel niks op aan te merken maar het voelt aan als Opel…leon1 schreef: ↑31 mei 2023 21:07 Ja, eens. Maar jij zei laatst in een ander topic dat Ultegra het gewoon net niet is. En die mening deel ik wel. Ik wilde er eigenlijk ook nooit aan. En nu rijd ik er mee rond. Super tevreden. Dus tot zover.
Maar op de Look Blade komt geen Ultegra. Dat strookt niet met mijn gevoel.
FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM
YFood !!!
Daarom dus 3x een fiets met Chorus 11 spd in huize 53x11. Mechanisch en met velgremmen. Kwa racefietsen ben ik de laatste tien jaar een beetje blijven hangen geloof ik, maar er is dan ook in tien jaar weinig interessants ontwikkeld.daniel1975 schreef: ↑31 mei 2023 18:34 Ik vind het helaas tegenvallen. Na de 11sp is voor mij Campa het pat/dje kwijt geraakt.
Kon mij 20jr lang niet voorstellen dat er ooit een fiets zou komen zonder Campa. Inmiddels is het zo dat alleen de oude Pina van Mevr75 op de Tacx nog een Chorus groep heeft.
Deze groep is ook weer over-designed, onhandig met 2 batterijen en ook die onnozele 10sp startkrans.
Op de MTB's hier in huis 2x SRAM (X0 en GX eagle) en XT/XTR 11 spd op de fiets van de mini.
De X0 vind ik de best presterende groep mbt schakelen. Vooral de slijtvastheid is indrukwekkend (mag ook wel met zo'n dure cassette). Al is MTB vs. racer een beetje appels met peren natuurlijk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik vind hem eigenlijk wel mooi voor een elektrische groep. Wat dat betreft een winnaar.
Maar 5 ruggen voor een groep van ruim 2500 gram? Waar is de super in Super Record gebleven? Dit is een veel te dure concurrent voor Ultegra en Force. En hoe zwaar moeten Record, Chorus en laat staan Centaur dan wel niet worden?
Die kleinere tandwielen voegen niks toe. Was het nu een middel geweest om de groep net onder de 2kg te krijgen, dan had ik het nog kunnen waarderen al psychologische oorlogsvoering.
50/34 en 10-29? Ik heb nu 50/34 en 13-29 10 speed. Wat moet je met die extra kransjes nog toe? Ik niks in ieder geval.
Wat mij betreft een gigantische mispeer. Ook al niche product is het de duur, te zwaar en weinig origineel.
Maar 5 ruggen voor een groep van ruim 2500 gram? Waar is de super in Super Record gebleven? Dit is een veel te dure concurrent voor Ultegra en Force. En hoe zwaar moeten Record, Chorus en laat staan Centaur dan wel niet worden?
Die kleinere tandwielen voegen niks toe. Was het nu een middel geweest om de groep net onder de 2kg te krijgen, dan had ik het nog kunnen waarderen al psychologische oorlogsvoering.
50/34 en 10-29? Ik heb nu 50/34 en 13-29 10 speed. Wat moet je met die extra kransjes nog toe? Ik niks in ieder geval.
Wat mij betreft een gigantische mispeer. Ook al niche product is het de duur, te zwaar en weinig origineel.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Oei, dat gewicht had ik gemist.
Super staat natuurlijk voor Superduur, dacht dat je dat wel snapte
Slijtvastheid is idd super, maar ik kan het fluweelzachte schakelen van een XTR shifter met een XT derailleur toch ook wel waarderen. Voel bij de atb ook veel minder de behoefte om naar electrisch te gaan. Merk dat ik dan veel vaker meerdere kransjes tegelijk op/af schakel en dan toch die feedback in de trigger wel prettig vind.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb met verbazing naar de nieuwe Campa super record zitten kijken. Het lijkt de pistop strategie van onze Italiaanse vrienden wel.
Met de Ekar groep was mijn verwachting misschien te hoog. Maar dat ze met deze optie zouden komen had ik niet verwacht.
-Twee verschillende accu,s
-Cassettes met een 10 en kleine voorbladen. Waarbij een 32 kan, maar niet is aan te raden.......???
-Powermeter opties.....
-Zwaar daardoor dan ook veel te duur..........
Natuurlijk gaat het niet voor de advies prijs over de toonbank. Maar voor de helft heb je een Red of DA groep met powermeter.
Om over Force nog maar niet te spreken met de huidige aanbiedingen.
Ondanks dat ik zelf alleen Sram heb, ben ik het wel met Daniel eens dat Shimano het beste, stilste en snelste schakeld tov Sram.
Op de MTB heb ik ook geen behoefte aan electrische schakelen.
Sram is bij de topgroepen echter wel veel slijtvaster, zeker de XX1 en Red flaptop kettingen gaan echt het dubbele mee qua kilometers tov shimano.
Met de Ekar groep was mijn verwachting misschien te hoog. Maar dat ze met deze optie zouden komen had ik niet verwacht.
-Twee verschillende accu,s
-Cassettes met een 10 en kleine voorbladen. Waarbij een 32 kan, maar niet is aan te raden.......???
-Powermeter opties.....
-Zwaar daardoor dan ook veel te duur..........
Natuurlijk gaat het niet voor de advies prijs over de toonbank. Maar voor de helft heb je een Red of DA groep met powermeter.
Om over Force nog maar niet te spreken met de huidige aanbiedingen.
Ondanks dat ik zelf alleen Sram heb, ben ik het wel met Daniel eens dat Shimano het beste, stilste en snelste schakeld tov Sram.
Op de MTB heb ik ook geen behoefte aan electrische schakelen.
Sram is bij de topgroepen echter wel veel slijtvaster, zeker de XX1 en Red flaptop kettingen gaan echt het dubbele mee qua kilometers tov shimano.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
De adviesprijs van de Campagnolo topgroep is iets minder dan het dubbele van de topgroepen bij Shimano en Sram.
De batterijen daarentegen zijn bij Campa, advies, dan weer bijna 4 keer duurder dan bij het heel vergelijkbare systeem van Sram
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik ben dat met jouw eens, maar is dat niet hetzelfde als met bijvoorbeeld auto's, wie breed heeft laat breed hangen en koopt een Ferrari.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Overal is een markt voor,maar gelukkig moet je op een racefiets nog zelf trappen
Maar Campagnolo kan niet van deze topgroep leven en dat kan Ferrari wel als voorbeeld.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Op Cycling news las ik het volgende:
Super Record Wireless represents the first wireless groupset for the soon-to-be-90-year-old company. However, we're told that the newfound wireless know-how will almost certainly trickle down to Record, and perhaps Chorus too.
The groupset is made entirely in Italy at the brand's Vicenza headquarters, and it's set to be the start — or at least the continuation, after Hyperon — of an avalanche of launches, an avalaunch if you will, from the brand over the next 12 months.
Super Record Wireless represents the first wireless groupset for the soon-to-be-90-year-old company. However, we're told that the newfound wireless know-how will almost certainly trickle down to Record, and perhaps Chorus too.
The groupset is made entirely in Italy at the brand's Vicenza headquarters, and it's set to be the start — or at least the continuation, after Hyperon — of an avalanche of launches, an avalaunch if you will, from the brand over the next 12 months.
Maar een Ferrari is wel merkbaar sneller dan een Skoda Fabia. Bovendien is het vaak ook nog een investering. Een elektronische groep waar over 30 jaar geen batterij of chip meer voor te krijgen is, gaat nooit een klassieker worden.
Van die paar rijke gekken die echt helemaal italofiel zijn en de patsers die alles uitzoeken op het hoogste prijskaartje, ga je niet leven.
Campagnolo Ultra Dork