Titanium fietsen
Hey allen,
ik beb een vraagje over titanium fietsen. Ik rijd momenteel met een fiets met een alu kader, afgemonteerd met een triple shimano ultegra en bontrager race light wielen, met een totaalgewicht van net iets meer dan 10kg. Ik wil me nu graag een nieuw kader aanschaffen, waarbij twee zaken voor mij van belang zijn:
1). Ik wil graag een kg of twee (misschien 2,5?) kwijt;
2). Ik wil een fiets die comfortabel rijdt;
qua budget wil ik graag onder de 2000 euro blijven.
Ik voel wel iets voor een titaniumkader, maar mijn FM vertelde me dat carbon beduidend beter schokken absorbeert. Als ik echter de reacties onder dit topic lees, begin ik daaraan te twijfelen. Zodus, dit is mijn vraag: hoe verhoudt titanium zich tot carbon qua absorberen van schokken/trillingen? En twee, mijn vooropgesteld budget in acht genomen, welk kader zouden jullie me aanraden?
thx
ik beb een vraagje over titanium fietsen. Ik rijd momenteel met een fiets met een alu kader, afgemonteerd met een triple shimano ultegra en bontrager race light wielen, met een totaalgewicht van net iets meer dan 10kg. Ik wil me nu graag een nieuw kader aanschaffen, waarbij twee zaken voor mij van belang zijn:
1). Ik wil graag een kg of twee (misschien 2,5?) kwijt;
2). Ik wil een fiets die comfortabel rijdt;
qua budget wil ik graag onder de 2000 euro blijven.
Ik voel wel iets voor een titaniumkader, maar mijn FM vertelde me dat carbon beduidend beter schokken absorbeert. Als ik echter de reacties onder dit topic lees, begin ik daaraan te twijfelen. Zodus, dit is mijn vraag: hoe verhoudt titanium zich tot carbon qua absorberen van schokken/trillingen? En twee, mijn vooropgesteld budget in acht genomen, welk kader zouden jullie me aanraden?
thx
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Update
Voor de geïnteresseerden (die misschien ook zo'n mooie Planet-X aan willen schaffen): de eerste rij-ervaringen zijn erg positief! Voor mij persoonlijk is het een superfiets:D. Een stabiel, stijf en comfortabel "racertje". De combinatie frame-wielen-vork passen kennelijk goed bij elkaar. Ik was met name erg benieuwd naar de vork (Planet-X, made bij Carbon-Tech in Shenzhen in China), vooral of die misschien niet wat slap zou zijn. Maar daar heb ik niets van gemerkt. Fijn de Zijpenberg (Veluwezoom) mee afgedenderd, stabiel door de bochten gestuurd.
Ook over de FSA stuurpen (OS115) met het Wing Pro Compact stuur ben ik zeer tevreden, wat een fijn stuur is dat!
En nu binnenkort de bergen in!
Le Grimpeur schreef:Voilà, le nouveau vélo du Grimpeur
Het heeft even geduurd, maar hier is dan mijn Planet-X Ti Pro Road.....En de wielen zijn van DT Swiss (240-naven en RR 1.1 velgen).
En dan is het nu wachten op een mooie korte broeken-/korte mouwen-dag om 'm eens fijn uit te proberen.....
[IMG=http://img687.imageshack.us/img687/2681/dscn1002a.jpg]
JPP schreef:Hij (of is het een zij?) is erg mooi geworden! Wat minder reclame hier en daar zou 'm (haar) wat mij betreft nog mooier maken. Lekker fietsen nu. Laat 't ons maar weten ...
Voor de geïnteresseerden (die misschien ook zo'n mooie Planet-X aan willen schaffen): de eerste rij-ervaringen zijn erg positief! Voor mij persoonlijk is het een superfiets:D. Een stabiel, stijf en comfortabel "racertje". De combinatie frame-wielen-vork passen kennelijk goed bij elkaar. Ik was met name erg benieuwd naar de vork (Planet-X, made bij Carbon-Tech in Shenzhen in China), vooral of die misschien niet wat slap zou zijn. Maar daar heb ik niets van gemerkt. Fijn de Zijpenberg (Veluwezoom) mee afgedenderd, stabiel door de bochten gestuurd.
Ook over de FSA stuurpen (OS115) met het Wing Pro Compact stuur ben ik zeer tevreden, wat een fijn stuur is dat!
En nu binnenkort de bergen in!
60 x Ventoux
-
- Forum-lid HC
Timo 2.0 schreef:Timo 2.0 schreef:Greg, heb je een complete specs list voor je Litespeed?
bump
Misschien even PM'en. Ben zelf erg benieuwd in vergelijk met mijn nieuwe Litespeed.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid HC
litespeed schreef:Om de spanningsboog tijdens het wachten te verzachten een foto van de jongste metamorfose hier thuis:
Nu met SRAM Rival.
En hoeveel weegt ie nu?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein