Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 01 jul 2011 10:29

janvr schreef: Let wel, 2 minuten beeld en geluid inmonteren kan een halve dag werk zijn. Een naschrift van pakweg 5 seconden toevoegen aan het einde van de docu kan bij wijze van spreken nog in de regieruimte. En het maakt -voor mij althans- het verhaal niet meer of minder geloofwaardig.
Nou wat ik probeer te zeggen is, als je zou weten dat die test er aan komt, dan kun je daar toch voor plannen? Dan kun je die halve dag werk toch inplannen? Er zat tijd genoeg tussen die laatste test en het uitzenden.

In mijn ogen is het in beeld meenemen van al die testen, behalve die laatste een onvolkomenheid. Dus gewoon een profesionele 'fout', in de zin van: details als dit kunnen het verschil maken tussen een goede documentaire en eentje die prijzen wint.

Dan kun je zeggen: ja, maar Thomas ging waarschijnlijk testen zonder dat hij het wist... Dat vind ik dan ook niet professioneel. Hij had korte lijnen die hem inlichtten wanneer Thomas waar was, wanneer hij chagerijnig was, etc. Dan had je met diezelfde bronnen moeten afspreken dat het doorgegeven zou worden. Aan het begin kun je toch met Thomas afspreken dat die test-baas het doorgeeft als er een afspraak wordt gemaakt? Als het zo'n belangrijk onderdeel is in je product zou ik juist zulke dingen afvangen.

Goed, ik wil niet te veel doorslaan op dit punt. Het was een goede documentaire, maar zulke details vind ik zelf wel erg jammer.

ad6922
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jun 2011 15:12

ad6922 01 jul 2011 10:40

2 documentaires in een week. Eerst Thomas Dekker en daarna Andy Schleck.

Wat een wereld van verschil:
arrogant vs. aardig, vriendelijk
gedreven vs. 6x per week stappen
tobber vs. topper

Ik begrijp best dat beide renners in een totaal andere situatie zitten, maar uiteindelijk
hebben ze daar ook zelf voor gekozen.

Ik vond de documentaire van Andy echt een verademing.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 jul 2011 11:29

ad6922 schreef: Wat een wereld van verschil:
arrogant vs. aardig, vriendelijk
gedreven vs. 6x per week stappen
tobber vs. topper
geschorst vs kandidaat tourwinnaar
alleen vs een ploeg
trainen vs wedstrijdritme
ad6922 schreef:Ik begrijp best dat beide renners in een totaal andere situatie zitten, maar uiteindelijk
hebben ze daar ook zelf voor gekozen.
Dekker heeft ervoor gekozen dat hij gepakt en geschorst werd, of wat bedoel je?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 jul 2011 11:31

Mr_T schreef:Er zat tijd genoeg tussen die laatste test en het uitzenden.
Hoe weet jij dat? Voor het zelfde geld was het de bedoeling van de programmamaker en Thomas Dekker dat hij die test die nog wel gefilmd werd zou halen en dan klaar. Uitzenddatum stond vast, Thomas haalt die test niet, docu moet af, dus dan maar die tekst toevoegen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 01 jul 2011 12:01

Het was uiterlijk 24 juni, dat is nl 1 week voordat hij terugkeert. Dit is wat aangegeven wordt in die boodschap.
Je gaat mij niet wijs maken dat je dat niet er op tijd ingemonteerd krijgt, als je dat echt wil. (nee, ik zit niet in die industrie, ja, een vriend van mij wel) De documentaire heeft geen special effects ofzo, het zijn enkel gemonteerde beelden.
Maar goed, nogmaals, ik zeg alleen maar dat dat het verschil is tussen goed zijn en prijzen winnen. We gaan nu erg diep in op dit detail, wat ik verder prima vind, lekker ouwezeuren op het forum, maar neemt niet weg dat ik het een aardige documentaire vind.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 01 jul 2011 12:11

Ik begreep dat de documentaire al ruim en breed was opgeleverd op het moment dat Thomas die laatste (niet geplande ) test deed. De maker vond het netjes op dit toe te voegen. Aan de documentaire zelf kon toen niets meeer vernaderd worden, omdat hij al "uitgebracht" was.
Ach, ik zeg ook maar wat

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 jul 2011 12:24

Mr_T, 24 juni dat is drie dagen voor de uitzending, dus twee dagen tijd om te monteren en daar moet dan een montagestudio voor beschikbaar zijn. En zoals ik al zei: als die laatste test nog wordt meegenomen zullen er weer klagers zijn die vinden dat ook nog even meegenomen moest worden dat hij een contract kreeg bij een ploeg, enzovoort, enzovoort. Met andere woorden: je zoekt in mijn ogen spijkers op laag water.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

ad6922
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jun 2011 15:12

ad6922 01 jul 2011 12:39

timo2.0 schreef: Dekker heeft ervoor gekozen dat hij gepakt en geschorst werd, of wat bedoel je?
als je gebruikt dan zit het risico er in dat je gepakt wordt. En dan moet je niet zeuren maar je straf uitzitten

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 01 jul 2011 12:44

Pfff...het gezeik hier gaat verder dan dat van TD zelf...

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 01 jul 2011 12:48

ik kan me niet voorstellen dat hij niet zelf een computer heeft waarop hij een stereo documentaire van aan elkaargeplakte beelden kan monteren.. veel verstand heb ik er niet van, maar wel genoeg dat je met een flinke pc je dat makkelijk zelf kan doen

maar ik sluit me aan bij litespeed, mede door mijn eigen gezeik gaat het niet meer over Thomas..

dus even over andere dingen dooremmeren: wanneer was nou die eerste koers van hem, dit weekend toch?

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1641
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 01 jul 2011 13:11

Mr_T schreef:dus even over andere dingen dooremmeren: wanneer was nou die eerste koers van hem, dit weekend toch?
6 juli in Belgie:
http://www.rtvnh.nl/sport/58653/Rentree ... +op+6+juli" onclick="window.open(this.href);return false;
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 jul 2011 13:34

ad6922 schreef:
timo2.0 schreef: Dekker heeft ervoor gekozen dat hij gepakt en geschorst werd, of wat bedoel je?
als je gebruikt dan zit het risico er in dat je gepakt wordt. En dan moet je niet zeuren maar je straf uitzitten
Nu verdraai je jouw oorspronkelijke vergelijking. Natuurlijk neem je het risico DAT je gepakt KAN worden, maar dat is iets anders dan stellen dat gepakt zijn iets is waar hij zelf voor heeft gekozen. Sterker nog, ik denk dat een flink deel van Thomas' frustratie voortkomt uit zijn wetenschap dat veruit de meeste renners waarmee hij koerste gebruiken en dat hij gepakt is en anderen niet. Ze nemen dus vrijwel allemaal dat risico en of je gepakt wordt is geen keuze maar toeval.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie