Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

desint
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jan 2011 14:21

desint 15 mei 2011 14:29

the student schreef:Dat ziet er toch wel goed uit, we zullen afwachten:)
[img=http://i55.twitgoo.com/ndlh6t.jpg]


mooi frame, best leuke S-Works McLaren look :D!

fw
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 jun 2008 22:22

fw 15 mei 2011 22:13

Iemand ervaring met deze wielen met 20mm velgen? Kan ze voor zo'n $450,- incl verzenden krijgen maar heb mijn twijfels bij het gewicht wat ze aankunnen. Volgens eigen zeggen kunnen ze tot 200kg dus dat is ook niet serieus te nemen...

Afbeelding

jeroen_r
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 aug 2005 12:20

jeroen_r 15 mei 2011 22:33

Is hier iemand die ervaring heeft met XPACE (_http://www.xpa-cycling.com/)?
Na het lezen van dit topic en andere Chinese carbon fora ben ik erg nieuwsgierig geworden en heb ik daarna van verschillende aanbieders hun site bekeken.
XPA heeft de frames naar mijn smaak en denk dat ik de gok (is het volgens mij allang niet meer) ga wagen om een fm-830 of fm-838 te bestellen.


Wellicht dat deze frames ook via een ander kanaal gekocht kunnen worden, ook die tips zijn welkom.

Alvast bedankt.

frankmx
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 sep 2010 01:09

frankmx 15 mei 2011 23:01

Jeroen_r schreef:Is hier iemand die ervaring heeft met XPACE (_http://www.xpa-cycling.com/)?
Na het lezen van dit topic en andere Chinese carbon fora ben ik erg nieuwsgierig geworden en heb ik daarna van verschillende aanbieders hun site bekeken.
XPA heeft de frames naar mijn smaak en denk dat ik de gok (is het volgens mij allang niet meer) ga wagen om een fm-830 of fm-838 te bestellen.


Wellicht dat deze frames ook via een ander kanaal gekocht kunnen worden, ook die tips zijn welkom.

Alvast bedankt.

Ik dacht dat xpace niet aan particulieren verkocht.
Want hun maken de frames voor Planet-x.

gerrie
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 mar 2011 17:10

gerrie 16 mei 2011 12:39

ik haak af om mijn spullen uit china te halen, tel alles bij elkaar op frame uit china eventueel wielen ,groep hier vandaan je weet eigenlijk niet wat je koopt zal best oke zijn dan opbouwen of laten doen kost ook weer geld. je koopt nu een mooie cannondale caad 10 carbon killer met ultegra helemaal naar je maat levenslange garantie op je frame met je korting rond 1600 en als je goed gaat shoppen 1550. of een canyon met sram force 1799 of ultegra 1599. 7,3kg . ik was zelf in het begin ook een groot china fan maar uiteindelijk toch maar gewoon naar het bekende werk. en carbon ach alu is ook top. en gewicht val maar een kilo af heb je het alweer terug verdiend.

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 16 mei 2011 13:37

gerrie schreef:ik haak af om mijn spullen uit china te halen, tel alles bij elkaar op frame uit china eventueel wielen ,groep hier vandaan je weet eigenlijk niet wat je koopt zal best oke zijn dan opbouwen of laten doen kost ook weer geld. je koopt nu een mooie cannondale caad 10 carbon killer met ultegra helemaal naar je maat levenslange garantie op je frame met je korting rond 1600 en als je goed gaat shoppen 1550. of een canyon met sram force 1799 of ultegra 1599. 7,3kg . ik was zelf in het begin ook een groot china fan maar uiteindelijk toch maar gewoon naar het bekende werk. en carbon ach alu is ook top. en gewicht val maar een kilo af heb je het alweer terug verdiend.


Ik denk dat als je niet geniet van het uitzoeken van een groep en wielen, en lol hebt in het zelf opbouwen van de fiets, dat je inderdaad beter gewoon in Europa kunt kopen. Zeker als je levenslange garantie wilt.
Aan de andere kant: Ik heb nu voor 1200 euro een leuke carbon fiets. Zonder garantie en met veel van mijn eigen uren er in gestoken. Maar ja. Dat vind ik zelf dan weer leuk. Ieder zijn ding!

groenewold
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 jul 2010 16:27

groenewold 16 mei 2011 13:56

@gerrie: als het zelf bouwen geen meerwaarde heeft, je 1600-1800 euro maximaal wilt/kunt besteden, dan moet je er inderdaad niet aan beginnen. je hebt dan helemaal gelijk.

NL Ultegra groep+kabels kost al ruim 600 euro, china importframe+wielen+ transport+douanekosten 1000-1100 euro als je frame en wielen van verschillende bedrijven koopt. Dan nog kosten zadel, zadelpen, zadelpenklem, stuur, stuurpen, stuur-lint, velg-lint, buiten- en binnenbanden van goede kwaliteit. Ook een headset als die niet bij het frame geleverd wordt. Deze noodzakelijke onderdelen koop je in de praktijk in NL. Kan mogelijk goedkoper als je echt alles van 1 chinese exporteur betrekt, maar of dat een wijze stap is betwijfel ik. Misschien moet je nog (speciaal) gereedschap kopen (bracketmontagesleutel/dop, momentsleutel) en kleinere maar noodzakelijke ingrediënten (montagepasta voor carbononderdelen, lagervet, nippels voor kabeluiteinden, etc.). Moeilijk is het voor een doorsnee klusser niet.

Als je alle uitgaven precies noteert dan zie je dat 1800-2000 euro gauw in zicht is.
Maar goed, je kunt de aankoop en opbouw over meerdere maanden uitsmeren. Het plezier om zelf een fiets en/of wielen naar eigen smaak op te bouwen is niet echt in geld uit te drukken en erg persoonlijk. Voor mij geldt iig dat ik met extra plezier geniet van mijn ritten (zelfs als ik na elke 150 km weer een paar spaken moet aantrekken om een lichte slag uit het Chinese voorwiel te halen).

dmmdzm
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 okt 2010 09:48

dmmdzm 16 mei 2011 15:15

groenewold schreef:@gerrie: als het zelf bouwen geen meerwaarde heeft, je 1600-1800 euro maximaal wilt/kunt besteden, dan moet je er inderdaad niet aan beginnen. je hebt dan helemaal gelijk.

NL Ultegra groep+kabels kost al ruim 600 euro, china importframe+wielen+ transport+douanekosten 1000-1100 euro als je frame en wielen van verschillende bedrijven koopt. Dan nog kosten zadel, zadelpen, zadelpenklem, stuur, stuurpen, stuur-lint, velg-lint, buiten- en binnenbanden van goede kwaliteit. Ook een headset als die niet bij het frame geleverd wordt. Deze noodzakelijke onderdelen koop je in de praktijk in NL. Kan mogelijk goedkoper als je echt alles van 1 chinese exporteur betrekt, maar of dat een wijze stap is betwijfel ik. Misschien moet je nog (speciaal) gereedschap kopen (bracketmontagesleutel/dop, momentsleutel) en kleinere maar noodzakelijke ingrediënten (montagepasta voor carbononderdelen, lagervet, nippels voor kabeluiteinden, etc.). Moeilijk is het voor een doorsnee klusser niet.

Als je alle uitgaven precies noteert dan zie je dat 1800-2000 euro gauw in zicht is.
Maar goed, je kunt de aankoop en opbouw over meerdere maanden uitsmeren. Het plezier om zelf een fiets en/of wielen naar eigen smaak op te bouwen is niet echt in geld uit te drukken en erg persoonlijk. Voor mij geldt iig dat ik met extra plezier geniet van mijn ritten (zelfs als ik na elke 150 km weer een paar spaken moet aantrekken om een lichte slag uit het Chinese voorwiel te halen).



Voor wat jij opsomt zal ik er ook niet aan beginnen...
Maar ik heb onlangs een frame over laten vliegen en ben in totaal (ultegra 6700 opgebouwd en 38mm carbon clincher) max. 1300 euro kwijt geweest...

Daarvoor kan je mijns inziens geen carbon racer krijgen met carbon wielen...

Zie de fiets ergens in eerder posts (mat zwart met groen stuurlint - de wielen op de foto zijn overigens vervangen voor de 38mm clinchers).
race | Kuota Kom - Dura Ace 7900 | FFWD F5R DT240 | Easton Orion II
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
mtb | Giant XTC 29er Comp 1 | NoTubes custom wielset

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 16 mei 2011 16:16

Ik heb gisteren de nacalculatie gemaakt voor een Chinarello. 1394,25. Hieronder de uitsplitsing.

Frame + voorvork (inclusief import en transport) - Full carbon 325,00
Groep (Shimano 105 - 5700 - triple) 395,00
Wielen Mavic Cosmic Elite 295,00
Montage fiets 50,00
Carbon spacers 8,00
Zadel, klem en verstellers 107,20
Binnenbanden (conti) 9,00
Buitenbanden vredestijn fortezza 41,90
Bidonhouders Tacx Tao 2x 25,00
Zadelpen Ritchey aluminium 49,00
Stuurlint 11,00
Stuurpen Ritchey 39,25
Stuur FSA en compressor 38,90

Zo'n fiets ga je in carbon niet in nederland kopen. Aluminium zou kunnen maar dan praat je over een andere fiets.
Twitter: @rbruijns

gerrie
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 mar 2011 17:10

gerrie 16 mei 2011 16:29

een cannondale supersix met 105 of apex rond de 1650, cannondale synapsse 1599. en ik wil absoluut geen cannondale promoten maar gewoon ook topfietsen. dan over carbon liever een top alu dan een carbon waarvan ik maar moet afwachten wat het is. en carbon is nu gewoon een mode verschijnsel iedereen wil carbon. en rbr ik koop toch liever een super six.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27732
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 mei 2011 16:47

Cannondale Supersix met 105 kost voor zover ik weet 2000 euro en geen 1650.

[edit] Ik zie dat je Vos prijzen van Vos afkomen. Dat verklaart een hoop.

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 16 mei 2011 16:53

gerrie schreef:een cannondale supersix met 105 of apex rond de 1650, cannondale synapsse 1599. en ik wil absoluut geen cannondale promoten maar gewoon ook topfietsen. dan over carbon liever een top alu dan een carbon waarvan ik maar moet afwachten wat het is. en carbon is nu gewoon een mode verschijnsel iedereen wil carbon. en rbr ik koop toch liever een super six.
Mooi toch? Persoonlijk ben ik van een alu naar een carbon gegaan vorig jaar. Materiaal is merkbaar anders in gevoel van de fiets. Ik vind de fietsen een stuk comfortabeler.

Ik snap de terughoudend of behoudendheid waar het gaat om merken vs. chinees materiaal en heb of had dat zelf ook. Inmiddels heb ik een jaar gereden op een chinees en zie niet in waarom ik meer geld aan een frame uit zou geven.
Twitter: @rbruijns

Plaats reactie