Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 24 sep 2008 15:15

Die waren van alu (wit is enkel met carbon een matige combi) en daar hield de lak wel goed (silver cloud was geen metallic althans niet de witte kleur) op de vork werk een speciale grondlak toegepast en ook daar geen problemen.

christoffel
Forum-lid

Gebruikersavatar christoffel 24 sep 2008 16:09

Team-wit is niet al te best, geloof me...

Ik krijg een nieuwe (crash-garantie...). Ik hoop dat de lak het langer houdt dan bij de vorige.
Gang is alles...

jorrit10
Forum-lid

Gebruikersavatar jorrit10 24 sep 2008 16:51

Op mijn 2007 model had ik al heel snel scheurtjes in de lak op de verbindingspunten van de buizen. Dit was de egaal witte waarbij de lak veeeeels te dik was aangebracht op het frame. Ter vervanging hiervan een witte team versie gekregen, heb hier niet heel erg lang mee gefietst, maar het leek er op dat deze lak een stuk beter op het frame zat en niet zo belachelijk dik als op het vorige frame.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

dream-plus
Forum-lid

dream-plus 24 sep 2008 17:22

Sharkman 1 schreef:Zie een andere posting van me over de afleverkwaliteit van Canyon, 1 op de 2 komt perfect uit de doos de ander heeft dus één of meerdere problemen (de frames uit de aanbiedingsaktie waren duidelijk minder dan die uit de voorserie). De witte metallic lak zou ik overigens iedereen afraden ik ken schilderijen van Rembrand die minder snel craqueleren..... (de witte teamlak houdt wel goed)

Er was dus vandaag een reactie uit Duitsland, er wordt dus een nieuw frame gereedgemaakt voor verzending.
Ik heb dit nieuwe frame dus geaccepteerd. Heb wel meteen erbij gezegd dat een klein beetje meer beschermingsmateriaal in de doos te doen.

@sharkman,
Het is dus een team uitvoering.

michieljanssen
Forum-lid

michieljanssen 30 sep 2008 00:58

Mooie fietsen allemaal die Canyon Utimate CF Pro's!! Zien er strak uit!

Ik zelf heb me ook laten verleiden om een Canyon frame aan te schaffen (ultimate CF pro superset). Heb me op laten meten in Heerlen bij Canyon benelux. Dat ging voor mijn gevoel wel heel erg snel allemaal. Na invoering in het systeem werd me gezegd dat ik een 64!!! moest hebben. Zelf dacht ik meer aan een 60'er! Omdat werd aangegeven dat ik met de geometrie van Canyon niet weg zou komen op advies dan voor de 62 gegaan (een 60 was absloluut niet mogelijk).

Netjes ontvangen en afgelopen week laten opbouwen (wel een plaatje met mijn Fast Forwards!!). Kom ik er nu helaas achter dat de balhoofdbuis duidelijk te lang is waardoor ik geen ruimte meer heb om dieper te zitten. Gisteren 1 trainingsritje gemaakt en dit bevestigde het direct. Nu zit ik met een heel mooi, maar te groot frame! Flink balen!

Aangezien hij al opgebouwd is geweest en ik al een rit heb gemaakt kan hij helaas niet meer terug. Heb hem vanochtend op het forum te koop gezet, maar aangezien ik 3 posts te weinig heb is hij verweiderd. Mocht een liefhebber interesse hebben kan hij me altijd mailen...

Balen...nu op zoek naar een frame dat beter bij mijn maten past!

Michiel
Ridley Excalibur 2010
Fulcrum Racing Zero
Fulcrum Racing 7 (winter)

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 30 sep 2008 01:17

Dat is zeker balen. Maar hoe is het nu mogelijk dat je jezelf laat opmeten en toch met een verkeerde maat eindigt?

Als je hun advies hebt opgevolgd en je hebt uiteindelijk een verkeerd frame in huis dan zou ik het er echt niet bij laten zitten. Het feit dat je een ritje hebt gemaakt betekent niet dat je al je rechten kwijt bent.

Ben je zelf eigenwijs geweest en heb je bewust voor een niet geadviseerd model gekozen dan sta je natuurlijk niet sterk. In dat geval is het misschien handig om hier nog wat informatie in te winnen bij de vele deskundige forummers. Dan heb je ook zo voldoende posts binnen om het verkeerde frame aan te bieden. ;)

michieljanssen
Forum-lid

michieljanssen 30 sep 2008 01:25

Deels mijn eigen schuld, deels van Canyon Benelux. Als ik hun advies had gevolgd had ik zelfs op een 64 gezeten!. Natuurlijk had ik zelf beter mjn maten moeten vergelijken met de geometrie-tabellen! Maar ja, als iemand die Canyon vertregenwoordigd duidelijk aangeeft dat een 60 echt te klein is dan neem je dat toch aan (aangezien ik aanneem dat ik niet de eerste was die daar kwam voor een Canyon). Tussen een echte meting en snel wat maten opnemen zit dus wel degelijk verschil!!

Maar ja, dat maakt de pijn niet minder momenteel! Hi staat in eder geval op marktplaats.
Ridley Excalibur 2010
Fulcrum Racing Zero
Fulcrum Racing 7 (winter)

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 30 sep 2008 01:33

Hmm.. ziet hem zojuist op Marktplaats staan.
Kan Canyon die spacer niet omruilen voor een lagere spacer? of het gewoon zo maken dat je zonder spacers zit of zit je dan alsnog te ondiep?

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 30 sep 2008 01:39

Tja, je moet het natuurlijk zelf weten maar ik ging nog een keer terug naar Canyon. Niet meteen boos aan tafel gaan zitten maar in alle redelijkheid stellen wat er nu is gebeurd.

Je hebt je daar op laten meten en daar kwam een advies voor een 64 uit. Jij twijfelde en hebt dat, neem ik aan, ook kenbaar gemaakt. Uiteindelijk bestel je dan een 62. Na opbouwen en het maken van een testrondje kom je er achter dat het geen goed plan is geweest en dus ga je direct terug.

Ik ben geen jurist maar gevoelsmatig heb je echt wel een goed verhaal. Het was voor de zaak waarschijnlijk mooier geweest als je die 64 op hun advies had genomen maar feit blijft dat je een frame hebt gekocht wat niet voldoet aan je oorspronkelijke vraag.

Als je een beetje een meedenkende verkoper treft moet je hier uit kunnen komen. Zij snappen ook wel dat dit een ongelukkige situatie is en het is slechte reclame als ze niet met je willen meedenken.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 30 sep 2008 02:55

Kuiper schreef:Hmm.. ziet hem zojuist op Marktplaats staan.
Kan Canyon die spacer niet omruilen voor een lagere spacer? of het gewoon zo maken dat je zonder spacers zit of zit je dan alsnog te ondiep?

Hoeveel dieper zou je nog willen zitten? Want buiten deze optie kun je ook altijd nog een 17 graden stuurpen monteren. Dan komt je stuur volgens mij zo'n 25mm lager te staan, als ik me zo op dit late uur niet misreken.
Ik beschouw mezelf niet als echte kenner, maar de afmontage ziet er behoorlijk evenwichtig uit. Je hebt nu al redelijk wat setback en een bovengemiddeld lange stuurpen, bij een kleinere maat wordt dat allemaal nog meer..

auke
Forum-lid

auke 30 sep 2008 12:05

Zo is mij ook eens een in december 2005 een maatje 64 aangeraden (binnenbeenlengte 93cm), maar ben toch voor de 60 gegaan. De 60 bevalt me goed en zou zelfs op deze fiets nog wel dieper willen zitten. Ik weet echter niet of de geometrie nog hetzelfde is in de 2008 serie frames, las hier en daar dat de bovenbuis iets verlengd is, waardoor je ook dieper (gestrekter) komt te zitten....

Kun je inderdaad niet wat aan de stuurpen doen, bijvoorbeeld een andere eindring van je balhoofd (ritchey, of fsa) waardoor je al iets lager komt te zitten, of inderdaad een 17graden pen. Je fiets ziet er schitterend uit, de verhoudingen lijken goed, bijna zonde om het niet te proberen en het tijd te geven om aan je houding te wennen.... Ik bedoel je moet die hele fiets dan weer opbouwen, veel gedoe enzo..... Wat is je binnenbeenlengte eigenlijk, of heb je gewoon een lang bovenlichaam?

jorrit10
Forum-lid

Gebruikersavatar jorrit10 30 sep 2008 12:25

Mij werd een 60 aangeraden, ben voor een 56 gegaan, prima maatje voor mij.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

Plaats reactie