Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 04 apr 2016 17:57

Borstcrawl hadden we vroeger met schoolzwemmen maar dit was in de jaren 70 dus veel is niet meer blijven hangen.

Ik was dacht ik voor het laatst in de jaren 90 zwemmen en dan eigenlijk nooit meer. De meeste zwembaden in de omgeving zijn dicht wegens geldgebrek.
Ghost Nivolet 6LC

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 04 apr 2016 18:20

TumTumTum schreef:Sommige mensen vinden het maar stom om aan een cursus mee te doen want je moet alles zelf maar kunnen. :twisted: Maar ik heb vandaag meegedaan aan een cursus borstcrawl. Ik probeer al enige tijd dit zelf te leren maar dat lukt niet (ik ben dus heel erg stom). Lekker op de fiets er heen dus ook nog lekker een stukje kunnen fietsen in dit mooie weer.
Ik doe de afgelopen 2 jaar alleen maar techniek met een zwemtrainer. Goed zwemmen is niet eenvoudig. Dus cursus is alleen maar te prijzen :winkthumb:
What makes the boat go faster?

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 04 apr 2016 18:27

Nee, goed zwemmen is ontzettend technisch. Jij als triathleet zal ook wel weten; als je niet zo goed kan fietsen of hardlopen dan ben je hooguit langzaam en in het ergste geval alleen maar te laat binnen. Als je niet goed kan zwemmen dan verzuip je.:) Dat is iets dramatischer dan je herinneringsvaantje niet halen.

@ Jans, ja het was leuk. We kregen voornamelijk been-oefeningen en oefeningen die met drijfvermogen te maken hebben, we hebben nog niks met armbewegingen en ademhalen gedaan. Dat komt de volgende keer. Wat ik wil is het goed genoeg kunnen om het minimaal 500 meter vol te houden, want daar gaat het mis. Ik kan wel zwemmen, maar na 2 baantjes gaat het lichtje uit. En dat is 50 meter, en er is geen enkele triathlon met 45 meter zwemmen.:)

We hebben trouwens les van Madelon Baans, 49 voudig Nederlands kampioen. :o Ik neem dus wel aan dat ze het kan.
Ze is dan geen fietster, ze zou prima in het Schone Dames-topic kunnen, ik zeg het niet snel van een vrouw omdat het me niet zo vaak opvalt als mede-dame zeg maar, maar wat een bizar goed gevormd atletisch lijf heeft die tante zeg. Voor een plaats op dit forum moet ze helaas wel eerst met een excuusfiets in het zwembad gaan liggen. :lol:
Veni. Vidi. Fietsie.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 04 apr 2016 19:16

@TumTumTum Weet je trouwens dat de meeste vrouwen met een plankje met alleen maar borstcrawl benen, sneller zwemmen dan de mannen?
Goed leren zwemmen is iets van de lange adem, maar dat lukt bij jou vast wel.

Sha Kokken
Forum-lid

Gebruikersavatar Sha Kokken 06 apr 2016 20:24

Gisteren de eerste fietsavond dit jaar van de club. Door een akkefietje was ik verlaat :evil:
Toen maar twee uur afgereageerd in de sportschool; core oefeningen en crosstrainer. Was ff nodig...

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 07 apr 2016 17:35

Vandaag maar weer eens hard gelopen nou ja hard was het niet hoor. Moest steeds weer wandelen vanwege mijn rechter heup. Ben op 29 maart met de racefiets onderuit gegaan.
Gelukkig merk ik niks als ik op de fiets zit.
Het hardlopen moet ik echt weer stuk voor stuk opbouwen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9060 met Tapatalk
Ghost Nivolet 6LC

arnold
Forum-lid

arnold 10 apr 2016 13:43

Sweety2008 schreef:Vandaag maar weer eens hard gelopen nou ja hard was het niet hoor. Moest steeds weer wandelen vanwege mijn rechter heup. Ben op 29 maart met de racefiets onderuit gegaan.

Lekker slim om te gaan "hardlopen" met een geblesseerde rechterheup :shock:
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 10 apr 2016 20:02

Vandaag deel 2 van de borstcrawlcursus. Ik geloof dat ik door ga krijgen wat er de hele tijd verkeerd gaat...
Daarna was ik nog net op tijd om de allerlaatste finishers te zien aankomen van de marathon. Die mensen hebben er meer dan 6 uur over gedaan! :o Sommigen liepen er bij alsof ze meteen door naar de fysiotherapeut konden. Maar chapeau voor het doorzettingsvermogen, ik zie het mezelf nog niet doen, zo lang achter elkaar rennen/sjokken/sjouwen/joggen.
Veni. Vidi. Fietsie.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 10 apr 2016 20:28

arnold schreef:
Sweety2008 schreef:Vandaag maar weer eens hard gelopen nou ja hard was het niet hoor. Moest steeds weer wandelen vanwege mijn rechter heup. Ben op 29 maart met de racefiets onderuit gegaan.

Lekker slim om te gaan "hardlopen" met een geblesseerde rechterheup :shock:
Sweey2008 is dan ook niet 1 van de verstandigste als het op lopen aan komt :roll:
What makes the boat go faster?

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 10 apr 2016 22:19

Ik dacht dat het goed gaat omdat ik bij het fietsen niks meer voelde. Ik kon er zelfs zonder problemen weer op liggen met slapen gaan.

Alles moet men een keer proberen vind ik.
Ghost Nivolet 6LC

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 16 apr 2016 17:57

Hardlopen gaat nog steeds niet is nu 9 dagen geleden dat ik het heb geprobeerd ook vandaag weer. Bin heel snel gestopt.
Vrijdag nog heel veel gefietst zonder problemen en 's avonds nog een rondje eraan geplakt toen ik bij de Giant Store voor een Bike fitting kwam.
Maar hardlopen kan ik denk ik eerst maal vergeten.
Ghost Nivolet 6LC

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 17 apr 2016 20:33

Vandaag deel 3 van de borstcrawlcursus gedaan. Er is nu al resultaat. Ik kan tenminste 1 keer naar de overkant zwemmen zonder gelijk aan de zuurstof te moeten. Ik ben er inmiddels achter dat ik 6 dingen verkeerd deed. Tja. Ik kan nu tenminste verder, hopelijk ga ik nu afstand opbouwen. Kortom; het was nuttig en leuk. En ik kreeg complimenten van de juf.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie